Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vettel: Verstappen měl štěstí

Vettel: Verstappen měl štěstí

Smolný den Ferrari.

Po dosažení double v Monaku se Ferrari musí smířit s tím, že v Kanadě nemělo ani jednoho jezdce na stupních vítězů. Oba vozy a oba jezdci měli své problémy od startu až do cíle.

Sebastian Vettel přišel o vyhlídku na souboj s Lewisem Hamiltonem ještě před první zatáčkou, když se ocitl v obklíčení. Valtteri Bottas nalevo, Lewis Hamilton vpředu, Max Verstappen napravo. Stříbrným vozům se Vettel vyhnul, ale Verstappenovo levé zadní kolo mu poškodilo přední křídlo. Němec věří, že to Verstappen neudělal úmyslně.

"Neviděl jsem to z jeho úhlu pohledu, ale... Nečekal jsem to od něho, zaměřil jsem se na Valtteriho. Nebylo kudy jet, protože přede mnou byl Lewis, takže pokud bych brzdil později, naboural bych do něj. Max na vnější straně tuto šanci využil a přejel mi přes přední křídlo. Nemyslím si, že to udělal schválně, protože takto si obyčejně způsobíte defekt. Měl štěstí, že jeho pneumatice se nic nestalo," řekl Vettel.



Verstappena štěstí rychle opustilo, z takto vybojovaného druhého místa odstoupil kvůli poruše baterie, ale smůla se nadále držela i Vettela. Safety car vytvořil skvělou příležitost vyměnit poškozené křídlo a neztratit přitom moc času, jenže poškození se během pomalé jízdy za bezpečnostním vozem neprojevilo naplno.

"První kolo nebývá dobré, protože máte studené pneumatiky a dnes navíc foukal silný vítr. V šesté a sedmé zatáčce se vůz sice nechoval dobře, ale pak vyjel safety car. Požádal jsem tým, aby se na to podíval, jenže při pomalé jízdě za safety carem to (ztrátu přítlaku) necítíte. Měli jsme si toho všimnout a využít možnost udělat výměnu zdarma. Nakonec jsme to museli udělat, když se už jelo rychle a pár kol pak trvalo, než jsem dohnal chvost pelotonu."

Vettel se přesto dokázal zapojit do boje o nejnižší stupínek na pódiu a neváhal riskovat, když jeho cesta vedla přes poměrně rychlého Estebana Ocona.

"V kombinaci 13-14 se naše vozy dotkly, ale já jsem myslel jen na dobrý výjezd. A ano, vyplatilo se! V polovině rovinky jsem zaútočil a prostě to pustil na vnitřní stranu nejbližší zatáčky. Estebanovo auto se zavlnilo, musel jsem reagovat a vnitřní strana zatáčky přitom byla dost kluzká. Sotva jsem se tam udržel, ale dopadlo to dobře."



Vettel si neuvědomil, že špína se mu nalepila na pneumatiky, proto se krátce na to nevešel do čtvrté zatáčky a následně musel mazat ztrátu na Sergia Péreze. Toho ještě stihl předjet, ale na Daniela Ricciarda už nezaútočil. Skončil tři místa před týmovým kolegou, který pokazil start, po jezdecké chybě spadl za Péreze a v závěru závodu měl potíže s brzdami.

"Na startu se mi protočila kola a přišel jsem o pár míst. Pak to byl těžký závod. V prvních kolech jsem se trápil, bylo těžké dostat se přes pomalejší vůz. Rozhodli jsme se změnit taktiku na dvě zastávky, abychom pomocí čerstvých pneumatik vytvořili větší rozdíl v rychlostech. Znovu jsme byli rychlí a rychle doháněli vozy před námi. Naneštěstí, objevil se problém s brzdami, který nám zabránil využít naši rychlost. V posledních kolech brzdy téměř nefungovaly. Je to škoda, ale alespoň jsme vůz dostali do cíle a získali pár bodů," řekl finský jezdec.