Ferrari ovládlo poslední trénink
VC Kanady - 3. trénink.
Vítejte na Formule.cz a při sledování třetího tréninku na Velkou cenu Kanady! Jezdce po tomto tréninku čeká kvalifikace a zítra sedmý závod sezóny. V čele šampionátu je Sebastian Vettel, který si před dvěma týdny své postavení upevnil vítězstvím v Monaku. Před Lewisem Hamiltonem má nyní 25bodový náskok a Hamiltonův odstup od dvou Finů je ještě větší. Valtteri Bottas by k dohnání Vettela potřeboval 54 a Kimi Räikkönen 62 bodů. Oba tedy potřebují začít vyhrávat, jinak se ještě před polovinou sezony mohou ocitnout v rolích oficiálních nosičů vody.
Souboj osamocených jezdců Red Bullu zatím vyhrává Daniel Ricciardo a z jezdců středu pole má nejvíce bodů Sergio Pérez. Tomu odpovídá i situace v Poháru konstruktérů, v němž Ferrari vede s malým bodovým náskokem před Mercedesem a velkým náskokem před Red Bullem, přičemž Force India, i přes monacké fiasko, zůstává vzdálená zbytku "druhé ligy".
Včera na poruchy vozů a motorů nejvíce doplatili jezdci McLarenu a Red Bullu, kteří tedy mají co dohánět. Ve druhé polovině hodinového tréninku očekáváme tradiční nácvik kvalifikačních kol na nových sadách nejměkčích pneumatik. V Montrealu jezdci používají sady fialových (ultraměkkých), červených (superměkkých) a žlutých (měkkých) pneumatik.
První na trati byli jezdci Ferrari a Haasu. Všichni čtyři absolvovali pouze instalační kola, na vozech Ferrari jsme viděli žluté pneumatiky a za nimi obláčky prachu, kterých se přírodní okruh nezbavil ani po dvou pátečních trénincích. Pak se kamera soustředila na Fernanda Alonsa, který ale také potřeboval instalační kolo a návrat do boxů.
První měřené kolo tak patřilo Danielu Ricciardovi, ale Australan na fialových pneumatikách začínal pomalu a za očekávanými časy zaostal o celé sekundy. Trénink se rozbíhal pouze pozvolna, po čtvrthodině byl nejrychlejší Vettel, jenž se na trať vrátil na nových fialových pneumatikách.
Po 15 minutách se trať konečně alespoň částečně zaplnila vozy na fialových a červených pneumatikách. V čele trůnili jezdci Ferrari, ale třetí Bottas byl nejrychlejším jezdcem na červené směsi. Ve 20. minutě se Hamilton na červených dokonce dostal mezi Vettela a Räikkönena. Vysvětlení nabídla Finova vysílačka: "Můžeme se vrátit k zítřejšímu nastavení? Pardon, včerejšímu nastavení!" požádal Räikkönen evidentně nespokojený se svým vozem.
Räikkönen se vrátil k mechanikům a po chvilce se před něj dostal také Ricciardo. Verstappen se na červených pneumatikách dostal mezi jezdce Toro Rosso, pak nečekaně překonal i Bottasův čas a zařadil se na třetí příčku.
Jezdci špičky se chtěli vyhnout simulování kvalifikace na přeplněné trati, proto si nové fialové vzali dříve než většina ostatních. Räikkönen se na nových pneumatikách vyšvihl na druhé místo, Vettel vylepšil svůj vlastní čas. Ricciardovo kolo stačilo pouze na šesté místo, třetí příčku obsadil Bottas s velkou ztrátou na piloty Ferrari.
Hamilton po delší přípravě zajel kolo, které ho dostalo před týmového kolegu, ale čelo nadále patřilo Ferrari. Ostatní jezdci zatím nedokázali překonat Verstappenovo kolo zajeté na červených pneumatikách, zatímco nizozemský jezdec trávil cenný čas v garáži Red Bullu. Verstappen se vrátil na trať deset minut před koncem tréninku a viděli jsme, jak prvním kolem na nových fialových pneumatikách posunul svůj nejlepší čas, ale zůstal na páté příčce tabulky.
Když svá nejlepší kola začali zajíždět další jezdci, červené a stříbrné vozy již odpočívaly v garážích. Nico Hülkenberg se dokázal dostat před Ricciarda. Pouze o desetinu sekundy pomalejší než Australan byl španělský jezdec Toro Rosso Carlos Sainz, ale přesto se mezi ně dostal Esteban Ocon. V závěru tréninku Ricciarda překonal i Felipe Massa a Verstappen se posunul před Bottase.
Na nejvyšší příčce je opět jezdec Ferrari, ale tentokrát je to Sebastian Vettel. Kimi Räikkönen a Lewis Hamilton byli o tři desetiny sekundy pomalejší a dobré kolo předvedl také Max Verstappen.
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
1 | Vettel | Ferrari | 1:12.572 | 20 | |
2 | Räikkönen | Ferrari | 1:12.864 | 0.292 | 19 |
3 | Hamilton | Mercedes | 1:12.926 | 0.354 | 22 |
4 | Verstappen | Red Bull | 1:12.965 | 0.393 | 22 |
5 | Bottas | Mercedes | 1:13.210 | 0.638 | 24 |
6 | Hülkenberg | Renault | 1:13.493 | 0.921 | 20 |
7 | Massa | Williams | 1:13.527 | 0.955 | 22 |
8 | Ricciardo | Red Bull | 1:13.545 | 0.973 | 35 |
9 | Ocon | Force India | 1:13.635 | 1.063 | 26 |
10 | Sainz | Toro Rosso | 1:13.667 | 1.095 | 22 |
11 | Kvjat | Toro Rosso | 1:13.788 | 1.216 | 23 |
12 | Alonso | McLaren | 1:13.885 | 1.313 | 18 |
13 | Pérez | Force India | 1:13.956 | 1.384 | 27 |
14 | Grosjean | Haas | 1:13.994 | 1.422 | 19 |
15 | Palmer | Renault | 1:14.102 | 1.530 | 22 |
16 | Vandoorne | McLaren | 1:14.228 | 1.656 | 22 |
17 | Magnussen | Haas | 1:14.392 | 1.820 | 18 |
18 | Stroll | Williams | 1:14.409 | 1.837 | 25 |
19 | Ericsson | Sauber | 1:14.883 | 2.311 | 25 |
20 | Wehrlein | Sauber | 1:14.965 | 2.393 | 25 |