Ferrari nepředpokládalo jednozastávkovou strategii Mercedesu
Zaskočila je i délka trvání virtuálního safety caru.
Přestože Sebastian Vettel vedl už od startu několik kol Velkou cenu Kanady, musel se nakonec spokojit s druhým místem,
"O mém umístění v závodě bylo rozhodnuto kvůli jedné zastávce v boxech navíc než měl Lewis Hamilton. Měl jsme dobrý start a když jsem v 17. kole zajížděl do boxů po VSC, tak jsem byl ve vedení. Když první auto zajede do boxů, tak to druhé v pořadí má možnost jet do boxů i kdybychom mi do boxů nezajeli. A Lewis do boxů nezajel, takže nám bylo jasné, že volí jednozastávkovou strategii.
O dvou zastávkách jsem se rozhodli poměrně brzy a v dané chvíli to byla nejlepší volba, jak se za daných podmínek dostat co nejrychleji do cíle. Ale samozřejmě jsem ztratili pozici a nečekali jsem, že Lewis nasadí měkké pneumatiky.
Já jsme byl navíc překvapen jak dlouho tyto gumy vydržely a že vůbec vydržely až do cíle. Drolení nebylo tak hrozné, jak jsme předpokládali. A to je důvod, proč jsem pravděpodobně ztratili vítězství. A musím dodat, že jsem si závod opravdu užíval, hlavně posledních třicet kol. Možná jsem někdy tlačil trochu více, ale o tom je závodění."
Šéf týmu Maurizio Arrivabene po závodě uvedl: "Dnes měl Sebastian ohromující start a celkově celý závod. Oproti tomu Kimi hodně utrpěl. Auto měl v šětřícím módu a tak ztrácel teplotu na pneumatikách a těžko se mu probojovávalo polem.
A pokud jde o obavy ze závodní strategie, tak jsme chtěli využít pit stopu během virtuálního safety caru (VSC), avšak nepředpokládali jsme, že bude trvat tak krátce. Mohlo se to ukázat jako velice dobrý tah, kdy jsme předpokládali rychlé opotřebení pneumatik, avšak nestalo se tak. Nicméně jsem spokojen se Sebovým výsledkem. Nyní musíme o to více pracovat s pokorou a odhodláním, abychom konečně mohli usilovat o vítězství."