Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Rozhovor s Antonínem Charouzem

Rozhovor s Antonínem Charouzem

Charouz: "Tomáš bude patřit mezi nejvytíženější jezdce."

Jak jste spokojen s Tomášovým programem pro nadcházející sezonu?

Tomáš bude patřit mezi nejvytíženější jezdce, což je pro něj určitě dobře. Myslím, že každý manažer je rád, když se mu podaří svého jezdce tolik zaměstnat. Na prvním místě jsou pochopitelně závody IRL, kterým bude podřízen další program a v případě nějakých termínových kolizí mají prioritu.
 
Bylo obtížné najít pro vašeho svěřence angažmá poté, co GM ohlásil redukci programu v IRL a Patrick Racing, se kterým byla podepsána smlouva, následně ukončil činnost?
Osobně to považuji za jeden z vrcholným manažerských kousků. Panther Racing patří mezi naprostou špičku IRL a zájem o místo vedle Tomase Schecktera byl obrovský. U nás se asi stále hodně lidí dívá na IRL přes prsty, i já sám jsem byl v minulosti vůči této sérii hodně rezervovaný, ale realita je úplně jiná. Pro Američany jsou to daleko populárnější závody formule 1, tomu odpovídá i publicita, které se IRL v zámoří dostává. Z tohoto pohledu je angažmá u Pantheru totéž, jako místo u Ferrari ve formuli 1.
 
Co od Tomáše v IRL očekáváte?
V úvodu sezony bude hlavně získávat zkušenosti, pak by se měl posouvat vpřed a bojovat o čelní příčky, Samozřejmě bude ale záležet i na tom, jaká bude situace na technické frontě, což platí v každé motoristické disciplíně.
 
Stranou nezůstanou ani závody sportovních vozů, co znamená spojení s Aston Martin v Le Mans?
To je další z věcí, se kterou jsem velmi spokojen. Aston Martin má díky historii výjimečné jméno a zájem o místo v továrním týmu je velký. Sice půjde o nový vůz, ale Tomáš bude mít možnost navázat na své předchozí úspěchy, kterých na La Sarthe dosáhnul.
 
V plánu jsou rovněž tři starty v LMES s českým týmem Menx s Ferrari 550 Maranello, myslíte, že Tomáš nebude mít problém s adaptací na jiný vůz?  A líbí se vám idea českého týmu?
Tomáš to auto dobře zná, takže by to mělo jít hladce a může týmu hodně pomoci. Pokud jde o český tým ve vytrvalostních závodech, není to úplně první pokus, ale na druhou stranu vůz takové třídy a kvality tady ještě nebyl. Určitě je dobře, že se Menx a Robert Pergl takto snaží.
 
Nemůže Tomáše náročný program, více než 20 závodů za sezonu unavit?
Určitě se nebude nudit, ale podle mého názoru je pro jezdce lepší, když sedí co nejvíce v závodním voze, než když se věnuje jiným aktivitám. Tomáš i my si myslíme, že má na formuli 1, a tam je neméně nabitý program. Letos se jede 19 závodů a k tomu je třeba přičíst testování, takže dohromady to zhruba odpovídá zátěži, kterou bude mít Tomáš. Trénovaný jezdec to musí vydržet.