Do F1 se chystá nový tým
Číňané již oslovili několik lidí z Red Bullu.
Auto Motor und Sport přinesl informaci, že čínské konsorcium chce nastartovat projekt, jehož součástí bude nový tým F1. Cituje přitom Christiana Hornera, který prozradil, že zakladatelé týmu by do něj chtěli i jeho zkušené lidi.
"Někteří z našich zaměstnanců byli dotázáni, zda by měli zájem o práci pro nový tým," řekl šéf Red Bullu, který ale pochybuje, že by bylo možné, aby se nový tým zúčastnil sezony 2018. "Založit nový tým a zúčastnit se s ním příští sezony, na to je již příliš pozdě."
Nový americký tým Haas by tak mohl být následován novým čínským. I ten by ale z logistických důvodů měl většinu svých zaměstnanců v Evropě, ne v zemi, kterou bude reprezentovat. Přesněji, tým by se měl usadit v Anglii a AMuS tvrdí, že Číňané už nabízejí smlouvy bývalým zaměstnancům zkrachovalého Manoru.
Ross Brawn, výkonný ředitel pro sportovní záležitosti F1, řekl, že ho během pár měsíců v nové funkci oslovilo mnoho zájemců o založení týmu F1, ale z jednoho důvodu se mu ani jeden z nich nezdál být seriózní.
"Už mě oslovilo asi tak deset lidí," řekl Brawn. "Ale všichni chtěli vědět, zda bychom kvůli nim nezměnili pravidla tak, aby nový tým dostal podíl z příjmů. Řekl jsem jim, že nás omezují smlouvy platné až do roku 2020."
V F1 už není ani jeden ze tří týmů, které byly založeny před sezonou 2010. Loni naštěstí přišel Haas, takže týmů je deset. Přesně tolik jich má nárok na podíl z obou košů, do kterých se rozděluje polovina z příjmů F1.
"Někteří z našich zaměstnanců byli dotázáni, zda by měli zájem o práci pro nový tým," řekl šéf Red Bullu, který ale pochybuje, že by bylo možné, aby se nový tým zúčastnil sezony 2018. "Založit nový tým a zúčastnit se s ním příští sezony, na to je již příliš pozdě."
Nový americký tým Haas by tak mohl být následován novým čínským. I ten by ale z logistických důvodů měl většinu svých zaměstnanců v Evropě, ne v zemi, kterou bude reprezentovat. Přesněji, tým by se měl usadit v Anglii a AMuS tvrdí, že Číňané už nabízejí smlouvy bývalým zaměstnancům zkrachovalého Manoru.
Ross Brawn, výkonný ředitel pro sportovní záležitosti F1, řekl, že ho během pár měsíců v nové funkci oslovilo mnoho zájemců o založení týmu F1, ale z jednoho důvodu se mu ani jeden z nich nezdál být seriózní.
"Už mě oslovilo asi tak deset lidí," řekl Brawn. "Ale všichni chtěli vědět, zda bychom kvůli nim nezměnili pravidla tak, aby nový tým dostal podíl z příjmů. Řekl jsem jim, že nás omezují smlouvy platné až do roku 2020."
V F1 už není ani jeden ze tří týmů, které byly založeny před sezonou 2010. Loni naštěstí přišel Haas, takže týmů je deset. Přesně tolik jich má nárok na podíl z obou košů, do kterých se rozděluje polovina z příjmů F1.