Renault připraven zásobovat čtvrtý tým
Kouzelnou hůlku ale někde ztratil.
Renault je opět připraven zásobovat svými pohonnými jednotkami čtvrtý tým. K továrnímu týmu a dvěma týmům Red Bullu by se tak mohl přidat nový čínský tým, nebo možná i McLaren. Dveře jsou otevřené.
"V minulosti jsme měli kapacity na dodávky čtyřem týmům," řekl Cyril Abiteboul, šéf Renaultu. "Na konci éry V8 jsme s tím slavili velké úspěchy, ale na začátku éry V6 to bylo velmi náročné a bolestivé (s týmy Red Bull, Toro Rosso, Lotus a Caterham). Ale řekl bych, že jsme opět v pozici, že můžeme seriózně zvážit přijetí čtvrtého týmu. Spolehlivost dostaneme pod kontrolu během této sezony a příští rok bude ještě lepší. Spolehlivost je nejdůležitější, odvíjí se od ní potřeba personálu i výrobních kapacit. A jelikož my nevyrábíme (Renault ve Viry-Châtillon motory pouze navrhuje, vyrábí je továrna společnosti Mecachrome), tak břemeno přenecháváme našim dodavatelům. Kromě toho, příští rok budou tři motory na sezonu a jezdce, takže z tohoto pohledu to bude ještě jednodušší. Neříkám, že bychom byli nadšení, ale pokud se ptáte, zda by to bylo možné, tak odpověď je ano."
Pohonná jednotka Renault sice stále výkonnostně zaostává za Mercedesem a Ferrari, ale Francouzi se to snaží zákazníkům vynahradit co nejlepšími službami.
"Snad jsme už ukázali, že se dokážeme přizpůsobit jakémukoli zákazníkovi včetně nejnáročnějších, ale i Caterhamu. Myslím, že jsme docela dobří v přizpůsobování našich služeb potřebám zákazníka a že zákazníci jsou rádi, že mají stejné podmínky (jako tovární tým). Možná nemáme nejlepší motor, ale náš přístup k zákazníkům je nejlepší v historii F1."
Jak je známo, Red Bull by kromě rovných podmínek chtěl i velké skoky ve zvyšování výkonu, jenže Renault loni kamsi založil kouzelnou hůlku.
"Ne, letos už nebude žádný výkonnostní skok. Je mi to líto, i kvůli mně a žlutému týmu, který je prioritou, ale už nemáme kouzelnou hůlku. Mám Red Bull velmi rád, ale on nerozhoduje o vývojovém plánu motorů, ani by o těchto věcech neměl mluvit!
Momentálně jsme již ve fázi konstantního zlepšování. Loni jsme měli příležitost, protože jsme hodně ztráceli a mohli jsme najednou přijít s něčím, co viditelně změnilo konkurenceschopnost všech našich týmů. Ale tento rok ani příští to už neuděláme, protože zaostáváme kvůli malým věcem a ty se budou měnit krok za krokem. Takto budeme dohánět ostatní téměř před každým závodem. Jsou věci, které můžete udělat během každého závodního víkendu, pokud k tomu nepotřebujete nové díly. Ani s těmi není problém, ale ty musejí počkat do nasazení další pohonné jednotky."
Renault se prý nadále zaměřuje na spolehlivost, což ale zlepšuje i závodní rychlost, protože jezdci mohou déle jezdit s náročnějším nastavením motoru. Změny zaměřené pouze na výkon mohou obsahovat pohonné jednotky, které budou mít u jezdců pořadové číslo 4, protože čísla 3 již fyzicky existují.
"V minulosti jsme měli kapacity na dodávky čtyřem týmům," řekl Cyril Abiteboul, šéf Renaultu. "Na konci éry V8 jsme s tím slavili velké úspěchy, ale na začátku éry V6 to bylo velmi náročné a bolestivé (s týmy Red Bull, Toro Rosso, Lotus a Caterham). Ale řekl bych, že jsme opět v pozici, že můžeme seriózně zvážit přijetí čtvrtého týmu. Spolehlivost dostaneme pod kontrolu během této sezony a příští rok bude ještě lepší. Spolehlivost je nejdůležitější, odvíjí se od ní potřeba personálu i výrobních kapacit. A jelikož my nevyrábíme (Renault ve Viry-Châtillon motory pouze navrhuje, vyrábí je továrna společnosti Mecachrome), tak břemeno přenecháváme našim dodavatelům. Kromě toho, příští rok budou tři motory na sezonu a jezdce, takže z tohoto pohledu to bude ještě jednodušší. Neříkám, že bychom byli nadšení, ale pokud se ptáte, zda by to bylo možné, tak odpověď je ano."
Pohonná jednotka Renault sice stále výkonnostně zaostává za Mercedesem a Ferrari, ale Francouzi se to snaží zákazníkům vynahradit co nejlepšími službami.
"Snad jsme už ukázali, že se dokážeme přizpůsobit jakémukoli zákazníkovi včetně nejnáročnějších, ale i Caterhamu. Myslím, že jsme docela dobří v přizpůsobování našich služeb potřebám zákazníka a že zákazníci jsou rádi, že mají stejné podmínky (jako tovární tým). Možná nemáme nejlepší motor, ale náš přístup k zákazníkům je nejlepší v historii F1."
Jak je známo, Red Bull by kromě rovných podmínek chtěl i velké skoky ve zvyšování výkonu, jenže Renault loni kamsi založil kouzelnou hůlku.
"Ne, letos už nebude žádný výkonnostní skok. Je mi to líto, i kvůli mně a žlutému týmu, který je prioritou, ale už nemáme kouzelnou hůlku. Mám Red Bull velmi rád, ale on nerozhoduje o vývojovém plánu motorů, ani by o těchto věcech neměl mluvit!
Momentálně jsme již ve fázi konstantního zlepšování. Loni jsme měli příležitost, protože jsme hodně ztráceli a mohli jsme najednou přijít s něčím, co viditelně změnilo konkurenceschopnost všech našich týmů. Ale tento rok ani příští to už neuděláme, protože zaostáváme kvůli malým věcem a ty se budou měnit krok za krokem. Takto budeme dohánět ostatní téměř před každým závodem. Jsou věci, které můžete udělat během každého závodního víkendu, pokud k tomu nepotřebujete nové díly. Ani s těmi není problém, ale ty musejí počkat do nasazení další pohonné jednotky."
Renault se prý nadále zaměřuje na spolehlivost, což ale zlepšuje i závodní rychlost, protože jezdci mohou déle jezdit s náročnějším nastavením motoru. Změny zaměřené pouze na výkon mohou obsahovat pohonné jednotky, které budou mít u jezdců pořadové číslo 4, protože čísla 3 již fyzicky existují.