Velká cena Ázerbájdžánu pohledem Pirelli
Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší.
Dramatická Velká cena Ázerbájdžánu byla charakterizována několikerým vyjetím safety caru a režimem červené vlajky uprostřed závodu kvůli odstranění následků po několika incidentech. To znamenalo, že jezdci museli reagovat na změnu podmínek. Téměř každý z nich zastavil v boxu při safety caru v 13. kole, čímž reagoval na pravděpodobně jedinou zastávku. Ale pod červenou vlajkou v 22. kole měnily týmy pneumatiky znovu, což znamenalo, že závod končil sprintem na 29 kol, kdy všichni jezdci zvolili superměkkou směs. Vítězem se stal Daniel Ricciardo z týmu Red Bull Racing. Další vynikající výkon podal Valtteri Bottas, který se probil až na druhé místo a většinu závodu absolvoval na superměkké směsi.
Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Byl to dramatický závod, během něhož bylo lepší reagovat na události na trati, než se držet předem stanoveného plánu. Superměkké pneumatiky prokázaly výkon i odolnost, jak dokazuje rekord kola, který je o více než tři vteřiny lepší než v loňském roce.”
Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Středně tvrdá | Měkká | Superměkká | |
první | Ricciardo 1m 47.055 s |
Vettel 1m 43.441 s |
|
druhý | Bottas 1m 47.083 s |
Hamilton 1m 43.469 s |
|
třetí | Ericsson 1m 50.568 s |
Bottas 1m 43.925 s |
Nejdelší stint závodu:
Středně tvrdá | ||
Měkká | Ericsson | 12 kol |
Superměkká | Ricciardo, Bottas, Stroll, Vettel, Hamilton, Ocon, Magnussen, Sainz, Alonso, Wehrlein, Ericsson | 29 kol |
Pravdometr: Strategie jedné zastávky vzala za své vyvěšením červené vlajky, i když jezdci vypadali připraveni ji implementovat zastávkou při safety caru ve 13. kole. Pro druhou polovinu závodu všichni jezdci zvolili superměkkou směs. Ricciardo zvolil trochu odlišnou strategii. Odstartoval na superměkké směsi, přešel na měkkou směs v 6. kole při řešení technických problémů a opětovně přezul na superměkkou směs v režimu vyvěšené červené vlajky v 22. kole.