První trénink ovládl Hamilton
Velká cena Rakouska - 1. trénink.
Monoposty F1 se tento týden vracejí do Rakouska, na domovský okruh týmů Red Bull Racing a Scuderia Toro Rosso. Okruh prošel úpravami a nyní je dlouhý 4318 metrů, je tedy o 8 metrů kratší, než byl loni. V dlouhé historii okruhu je to ale jen drobná změna, pod jménem Österreichring měl téměř 6 kilometrů a kratší verze byla součástí kalendáře v letech 1996 až 2004 jako A1-Ring. Okruhu pak hrozilo zničení, naštěstí se ho ale ujala společnost vyrábějící energetické nápoje tak úspěšně, že si ze zisku může dovolit i vlastní velkou cenu. Od návratu do kalendáře v roce 2014 se z vítězství ani jednou netěšil jezdec Red Bullu, vždycky vyhrál pilot Mercedesu, čemuž velmi napomohly dlouhé rovinky oddělené pouze deseti zatáčkami.
Jelikož rychlých a středně rychlých zatáček je minimum, Pirelli se nebálo přivézt své nejměkčí směsi - žlutou (měkkou), červenou (superměkkou) a fialovou (ultraměkkou). V tomto tréninku si nezajezdí Sergio Pérez a Nico Hülkenberg. Závodníka Force India nahradí Alfonso Celis a za volant Hülkenbergova renaultu se posadí Sergej Sirotkin.
První čtvrthodina byla, jako obvykle, hluchá. Ani jeden z jezdců se nechtěl ujmout práce zametače trati a diváci viděli pouze instalační kola. Jezdci si za tímto účelem nechali obout žluté pneumatiky. Jediné rychlé kolo zajel Max Verstappen. V boxech čekali i jezdci McLarenu, kteří se potřebují připravit na první závod s novou verzí pohonné jednotky, tzv. spec 3.
Když se trať v následující čtvrthodině zaplnila, na monopostech již byly všechny barvy pneumatik. Kimi Räikkönen neodhadl kluzkost trati a hned v první zatáčce zablokoval kola a vyjel mimo trať. Za chybu zaplatil poškozenými pneumatikami. Za pár minut se v problémech ocitlo i druhé ferrari. Vůz Sebastiana Vettela jsme viděli jet dolů z kopce za první zatáčkou zadním křídlem napřed! Ani jeho vůz nebyl poškozen. O třetí žlutou vlajku se postaral Lance Stroll.
Po půlhodině tréninku se na špici dostal čerstvý třicátník Sebastian Vettel. Na červených pneumatikách byl rychlejší než oba jezdci Mercedesu na fialových, ale Hamilton se ještě rozjížděl a Vettela pak překonal o tři desetiny sekundy. Režie si povšimla problémů Maxe Verstappena. Nizozemec prolétl přes štěrkový kačírek až ke zdi, o kterou si poškodil pravou zadní pneumatiku.
Druhou polovinu tréninku začal Räikkönen. Následné ticho nad okruhem přerušili Stroll s Palmerem. Stroll má za sebou výborný závod v Baku a první stupně vítězů v F1, Palmer se nadále pokouší získat první body. Krátce po nich vyjel i Grosjean, který po VC Ázerbájdžánu slíbil, že už od něj nebudeme slyšet neustálé stížnosti na brzdy jeho haasu. Místo toho si stěžoval na nedotáčivost v rychlých zatáčkách a krátce po uplynutí druhé půlhodiny týmu oznámil defekt levé přední pneumatiky, kterou pravděpodobně zapříčinil agresivní přejezd přes obrubník. Mimo trať jsme viděli i oba jezdce Toro Rosso.
Čelo opět obsadili jezdci Mercedesu, a to ani neměli nejměkčí pneumatiky. Bottas, i když se také nevyhnul smyku, obsadil druhou příčku. Na absolutním vrcholu byl Hamilton a jeho kolo na sadě žlutých (!) pneumatik. Červené si vybrali také Vettel, Ricciardo a pátý Räikkönen. Verstappen zůstával na žlutých až na sedmém místě, protože šesté obsadil Vandoorne. Belgičan za to ale vděčil fialovým pneumatikám. Nebo že by byla spec 3 o tolik výkonnější? V první desítce se držel i Alonso.
Oba testovací jezdci Sirotkin a Celis setrvávali na 17. a 18. příčce. Pomalejší byli pouze jezdci týmu Sauber, který nadále nemá šéfa, protože majitelé ještě nenašli náhradu za Monishu Kaltenbornovou.
Verstappen nezůstal na žlutých až do konce tréninku. V posledních minutách jezdil na pogumované trati na nových červených a dostal se na třetí příčku, těsně za Bottase. Pokračoval v rychlé jízdě, posunul se na druhé místo a možná by zaútočil i na Hamiltonův čas. V závěru tréninku zajel nejrychlejší první sektor, ale ve třetí zatáčce udělal chybu a jeho monopost se otočil do protisměru. Nejrychlejší kolo tedy zůstalo ve vlastnictví Lewise Hamiltona. Zajel ho na žluté sadě pneumatik, přitom jeho soupeři měli červené a Vandoorne, Alonso a Ocon fialové.
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:05.975 | 38 | |
2 | Verstappen | Red Bull | 1:06.165 | 0.190 | 23 |
3 | Bottas | Mercedes | 1:06.345 | 0.370 | 35 |
4 | Vettel | Ferrari | 1:06.424 | 0.449 | 28 |
5 | Ricciardo | Red Bull | 1:06.620 | 0.645 | 32 |
6 | Räikkönen | Ferrari | 1:06.848 | 0.873 | 24 |
7 | Vandoorne | McLaren | 1:07.283 | 1.308 | 31 |
8 | Kvjat | Toro Rosso | 1:07.437 | 1.462 | 31 |
9 | Alonso | McLaren | 1:07.510 | 1.535 | 28 |
10 | Ocon | Force India | 1:07.511 | 1.536 | 39 |
11 | Massa | Williams | 1:07.550 | 1.575 | 29 |
12 | Magnussen | Haas | 1:07.594 | 1.619 | 30 |
13 | Sainz | Toro Rosso | 1:07.633 | 1.658 | 32 |
14 | Palmer | Renault | 1:07.649 | 1.674 | 31 |
15 | Stroll | Williams | 1:08.041 | 2.066 | 35 |
16 | Grosjean | Haas | 1:08.074 | 2.099 | 20 |
17 | Sirotkin | Renault | 1:08.586 | 2.611 | 27 |
18 | Celis | Force India | 1:09.280 | 3.305 | 15 |
19 | Wehrlein | Sauber | 1:09.323 | 3.348 | 29 |
20 | Ericsson | Sauber | 1:10.853 | 4.878 | 12 |