Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Barcelona již není pojídačem pneumatik

Barcelona již není pojídačem pneumatik

Změnil nový koberec charakter okruhu natrvalo?

Nový asfaltový povrch, který dostal španělský okruh Circuit du Catalunya, se stal tento týden jedním z nejčastěji skloňovaných témat. Důvodem byl olej, který na některých místech prosakoval na povrch. Barcelona byla pověstná svou náročností na pneumatiky, což z okruhu činilo jednu z největších výzev formule 1. Nový povrch však znamená změnu.
 
Poté, co se objevily první informace o kluzkosti nového koberce, zvolily týmy BAR a Sauber raději náhradní řešení v podobě Valencie. Týmy, které na to Circuit du Catalunya setrvaly, se potýkaly s nedostatečným přítlakem.
 
Nový povrch má mnohem menší přilnavost a je i navzdory několika hrbolům mnohem hladší. Z toho vyplývá menší opotřebení pneumatik. Grand Prix Španělska tak již pravděpodobně nebude postrachem pneumatik, tedy alespoň ne do té míry, jak tomu bylo dříve.
 
Barcelona byla považována ze jednu z největších technických výzev v kalendáři formule 1. Týmy, pneumatikáři i jezdci museli přistupovat velmi odpovědně k volbě směsi. Letos by to bylo vzhledem k novým pravidlům ještě horší, protože pneumatiky musí vydržet celý závod.
 
Technický manažer Bridgestone Hisao Suganuma usuzuje na základě několika dní testování, že směsi používané v Barceloně jsou teď příliš tvrdé. Letos tak bude mnohem jednodušší najít tu správnou pneumatiku.
 
Trať je velmi hladká a je pravděpodobné, že trať již nebude tak náročná na pneumatiky. Zatím mám dojem, že bychom mohli použít o něco měkčí gumy. Úroveň tření se jednoznačně snížila a je srovnatelná s Imolou.
 
Říci v tomto okamžiku, jak bude náročný okruh, je však velmi obtížné. Profil tratě zůstal náročný. Je zde několik rychlých zatáček způsobujících vysoké přetížením.
 
Úvaha Suganumy se však odvíjí od výsledků prvních testů. Další provoz na okruhu bude znamenat další a další gumu na trati, což by v konečném důsledku mohlo ovlivnit i momentální charakteristiku okruhu.