24 hodin ve Spa: kvalifikace
Nejrychlejším jezdcem Marciello z Akka-ASP.
Z několika kapek na začátku kvalifikace se nakonec hrozba deště nenaplnila. Souboje tak probíhaly na suché dráze.
První část
V díle, který se odehrával ještě za světla, se více jak jedna polovina pole (34 účastníků z 63) vešla do rozmezí jedné vteřiny. Hranici dvou minut a devatenácti vteřin z nich prolomila třetina. Rekordní vyrovnanost vyniká navíc s ohledem na délku okruhu, přesahující sedm kilometrů.
Prvního Adama (2:18,909; PAM č. 97, Oman, Aston Martin) překonalo do konce prvního dílu ještě pět pilotů, vedení ve třídě smíšených posádek udržel do konce. Některé časy byly bdělými komisaři ihned vymazány, přesto především úvodní část prvního dílu umožnila řadě účastníků docílit časů pro superpole.
Předčasný konec prvního dílu nastal šest minut před vypršením časového limitu. Kobajašiho (č. 00, Good Smile, Mercedes-AMG) po smyku v Eau Rouge zastavila z vysoké rychlosti až bariéra u výjezdu z boxů.
Druhá část
Nejrychlejším časem 2:19.026 opanoval dočasně první místo Green (č. 17, WRT, Audi). Přestože byl do konce kvalifikace překonán čtveřicí pilotů, z klíčové první dvacítky jej nikdo již nevystrnadil.
Krátce po zahájení nočního dílu kvalifikace byla zatáčka Eau Rouge svědkem další větší nehody. Problém s levým předním kolem neumožnil Parrymu (č. 22, RJN) nasměrovat nissan k Raidillonu, takže britský pilot tvrdě narazil do pneumatik.
Na necelých dvacet minut byla kvalifikace zastavena, poté následovala většina úspěšných pokusů o průnik do první dvacítky. S časem 2:18,875 posunul Pepper z 33. místa v prvním díle na celkově šesté bentley týmu Abt (č. 9; 3. v noční části). Posunem na čtvrtou příčku jej následoval Ordoňez (č. 23, RJN, Nissan; 2:18,924, celkově 9.).
Třičtvrtě hodiny před koncem byla vyhlášena tři minuty trvající fáze plné žluté kvůli vyproštění Demirdjiana (PAM č. 961, Spirit od Race, Ferrari) z kačírku. V té době docílil druhého nejrychlejšího času (2:18,858) této časti Bortolotti (č. 63, Grasser, Lamborghini). Tím dostal posunem na celkově šesté místo svoji posádku znovu do hry v superpole, ale také do hledáčku komisařů rychlým průjezdem při vyvěšených žlutých vlajkách.
Kombinované výsledky obou částí kvalifikace
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
-
|
Mortara/Meadows/Marciello | Akka-ASP |
MAgt
|
2:18.562
|
2.
|
-
|
De Phillippi/Mies/Vervisch | Audi WRT |
Ar82
|
+ 0.113
|
3.
|
-
|
Fisichella/Cioci/Calado | Kaspersky |
F488
|
+ 0.161
|
4.
|
-
|
Serralles/Juncadella/Vautier | Akka-ASP |
MAgt
|
+ 0.187
|
5.
|
-
|
Soulet/Abril/Soucek | M-Sport |
Bcon
|
+ 0.260
|
6.
|
-
|
Bortolotti/Engelhart/Caldarelli | Grasser |
Lhur
|
+ 0.296
|
7.
|
-
|
Jöns/Pepper/Verdonck | Team ABT |
Bcon
|
+ 0.313
|
8.
|
PAM
|
Al Harty/Yoluc/Adam/Hankey | Oman |
Avan
|
+ 0.347
|
9.
|
-
|
Ordoñez/Buncombe/Chiyo | Team RJN |
Ngtr
|
+ 0.362
|
10.
|
-
|
Eriksson/Buhk/Perera | AMG HTP |
MAgt
|
+ 0.382
|
11.
|
-
|
Frey/Ortelli/Costa | Emil Frey |
Jef
|
+ 0.383
|
12.
|
-
|
Eng/Martin/Sims | Rowe |
Bm6
|
+ 0.387
|
13.
|
-
|
Lathouras/Rugolo/Pier Guidi | Spirit OR |
F488
|
+ 0.398
|
14.
|
-
|
Albequerque/Schmid/Salaquarda | ISR |
Ar82
|
+ 0.415
|
15.
|
-
|
Kaffer/Stippler/Van der Linde | Audi ISR |
Ar82
|
+ 0.441
|
16.
|
-
|
Smith/Jarvis/Kane | M-Sport |
Bcon
|
+ 0.450
|
17.
|
-
|
Garcia/Müller/Rast | Audi WRT |
Ar82
|
+ 0.450
|
18.
|
-
|
Estre/Christensen/Vanthoor | Bernhard |
P991
|
+ 0.458
|
19.
|
-
|
Haase/Gounon/Winkelhock | Audi Sainteloc |
Ar82
|
+ 0.464
|
20.
|
-
|
Leonard/Dennis/Green | Team WRT |
Ar82
|
+ 0.464
|
21.
|
-
|
Fässler/Lotterer/Vanthoor | Audi WRT |
Ar82
|
+ 0.468
|
22.
|
-
|
Stolz/Christodoulou/Buurman | Blk Falcon |
MAgt
|
+ 0.565
|
23.
|
PAM
|
Allemann/Bohn/Müller/Jaminet | Herberth MS |
P991
|
+ 0.581
|
24.
|
-
|
Jaafar/Schothorst/Watson | Strakka |
M650
|
+ 0.648
|
25.
|
PAM
|
Flemming/Leventis/Williamson/Webb | Strakka |
M650
|
+ 0.657
|
26.
|
-
|
Sandström/Schiller/Baumann | HTP |
MAgt
|
+ 0.716
|
27.
|
PAM
|
Hommerson/Machiels/Bertolini/Butcher | Spirit OR |
F488
|
+ 0.726
|
28.
|
-
|
Shaitar/Rigon/Molina | SMP Racing |
F488
|
+ 0.811
|
29.
|
PAM
|
Amstutz/Kodric/Kulaja/Gavin | Barwell |
Lhur
|
+ 0.833
|
30.
|
PAM
|
Perfetti/Fontana/Badey/Bastian | Akka-ASP |
MAgt
|
+ 0.834
|
31.
|
-
|
Simmons/Moore/Parry | RJN MS |
Ngtr
|
+ 0.851
|
32.
|
PAM
|
Mattschull/Salikhov/Malucelli/Siedler | Rinaldi |
F488
|
+ 0.869
|
33.
|
-
|
Barnicoat/Bell/Ledogar | Strakka |
M650
|
+ 0.873
|
34.
|
PAM
|
Demerdjian/Minassian/Rizzo/Vilander | Spirit OR |
F488
|
+ 0.877
|
35.
|
-
|
Seefried/Hirschi/Klien | Emil Frey |
Jef
|
+ 0.924
|
36.
|
-
|
Filippi/Pohler/Crestani | Lazarus |
Lhur
|
+ 0.975
|
37.
|
-
|
Richelmi/Berthon/Tréluyer | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 1.071
|
38.
|
PAM
|
Häring/Renauer/Renauer/Lieb | Herberth MS |
P991
|
+ 1.093
|
39.
|
PAM
|
Morley/Toril/Kirchhöfer/Götz | Blk Falcon |
MAgt
|
+1.098
|
40.
|
PAM
|
Cameron/Griffin/Scott/Ragazzi | AF Corse |
F488
|
+1.303
|
41.
|
PAM
|
Palttala/Krognes/Menzel/Henkola | Walkenhorst |
Bm6
|
+ 1.338
|
42.
|
-
|
Blomquist/Catsburg/Spengler | Rowe |
Bm6
|
+ 1.353
|
43.
|
PAM
|
Machitski/Ramos/Abra/Keen | Barwell |
Lhur
|
+ 1.378
|
44.
|
-
|
Taniguči/Kataoka/Kobajaši | GS & Ukyo |
MAgt
|
+ 1.464
|
45.
|
PAM
|
Al Faisal/Haupt/Piana/V.D.Zande | Blk Falcon |
MAgt
|
+ 1.496
|
46.
|
PAM
|
Caygill/Mayr-Melnhof/Venter/Lyons | Team WRT |
Ar82
|
+ 1.514
|
47.
|
AM
|
Zanuttini/Duyver/Perel/Cadei | Kessel |
F488
|
+ 1.579
|
48.
|
-
|
Beretta/Gattuso/Piccini | Ombra |
Lhur
|
+ 1.620
|
49.
|
-
|
Dontje/Assenheimer/Heyer | HTP |
MAgt
|
+ 1.735
|
50.
|
PAM
|
Chaponik/Sandberg/Heckert/Bleekemolen | Blk Falcon |
MAgt
|
+ 1.825
|
51.
|
AM
|
Delhez/Vannelet/Stursberg/Zanella | HB Racing |
Lhur
|
+ 1.842
|
52.
|
PAM
|
Broniszewski/Rizzoli/Cressoni/Piccini | Kessel |
F488
|
+ 1.882
|
53.
|
-
|
Fumanelli/Kane/Tordoff | Strakka |
M650
|
+ 1.883
|
54.
|
AM
|
Ehret/Mastronardi/Van Glabeke/Lancieri | Rinaldi |
F488
|
+ 1.918
|
55.
|
PAM
|
Motoaki/Bontempelli/Beretta/Castellacci | AF Corse |
F488
|
+ 1.991
|
56.
|
-
|
Ineichen/Giammaria/Companc | Grasser |
Lhur
|
+ 2.039
|
57.
|
AM
|
Kelders/Rostan/Bouvy | Sainteloc |
Ar82
|
+ 2.600
|
58.
|
-
|
Grenier/Van Splunteren/Van Lagen | Attempto |
Lhur
|
+ 2.747
|
59.
|
AM
|
West/Goodwin/Harris/Ellis | Garage 59 |
M650
|
+ 4.199
|
60.
|
AM
|
Schwietz/Van Campehoudt/Wankelhorst/Oeverhaus | Walkenhorst |
Bm6
|
+ 4.614
|
61.
|
AM
|
Maggi/Krebs/Mateu/Bovy | Attempto |
Lhur
|
+ 7.013
|
62.
|
AM*
|
Pâque/Paisse/Du Bosqueau/Soenen | Speedlover |
Pcup
|
+ 11.109
|
63.
|
AM*
|
Blank/Mallegol/Notari/Mechaly | RMS |
Pcup
|
+ 19.073
|
Vysvětlivky k tabulce
Třídy: bez označení – sestavy v celkovém hodnocení, PAM (Pro-Am Cup) – smíšené posádky, AM Cup – amatérské posádky, včetně třídy N s pohárovými vozy (AM*)
Vozy: Audi R8 LMS 2. generace (Ar82), BMW F13 M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Huracán GT3 (Lhur) Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R (P991), Porsche 911 GT3 Cup ( Pcup)
Čeští anebo slovenští zástupci jsou zvýrazněni tučným písmem.
Program pokračuje dnes od 19,30 Superpole, v němž se utká 20 nejrychlejších vozů. Průběh lze sledovat prostřednictvím přenosu Zde.
Doplňující odkazy
24 hodin ve Spa (Zde)
Odkaz na článek se souhrnem základních informací o 24hodinovém závodu. Jeho součástí jsou základní informace o tomto významném podniku, pohled do historie, přehled základních pravidel anebo odkazy na jiné zajímavé stránky věnované tomuto podniku. Naleznete zde také odkazy k článkům s doplňujícími údaji uveřejněné na zdejším portálu.
Profil Blancpain Endurance Cup (Zde)
V průběhu sezóny aktualizovaný článek zaměřený na hlavní informace o této vytrvalostní sérii. Tento prestižní podnik je v pořadí čtvrtým závodem pětidílného seriálu. Většina účastníků působí právě v této sérii, doplněni jsou příležitostnými zájemci.
Jeho součástí jsou odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních. Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.
Kategorizace jezdců Zde.