Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

24 hodin ve Spa: kvalifikace

24 hodin ve Spa: kvalifikace

Nejrychlejším jezdcem Marciello z Akka-ASP.

Z několika kapek na začátku kvalifikace se nakonec hrozba deště nenaplnila. Souboje tak probíhaly na suché dráze.

První část

V díle, který se odehrával ještě za světla, se více jak jedna polovina pole (34 účastníků z 63) vešla do rozmezí jedné vteřiny. Hranici dvou minut a devatenácti vteřin z nich prolomila třetina. Rekordní vyrovnanost vyniká navíc s ohledem na délku okruhu, přesahující sedm kilometrů.

Prvního Adama (2:18,909; PAM č. 97, Oman, Aston Martin) překonalo do konce prvního dílu ještě pět pilotů, vedení ve třídě smíšených posádek udržel do konce. Některé časy byly bdělými komisaři ihned vymazány, přesto především úvodní část prvního dílu umožnila řadě účastníků docílit časů pro superpole.

Předčasný konec prvního dílu nastal šest minut před vypršením časového limitu. Kobajašiho (č. 00, Good Smile, Mercedes-AMG) po smyku v Eau Rouge zastavila z vysoké rychlosti až bariéra u výjezdu z boxů.

Druhá část

Nejrychlejším časem 2:19.026 opanoval dočasně první místo Green (č. 17, WRT, Audi). Přestože byl do konce kvalifikace překonán čtveřicí pilotů, z klíčové první dvacítky jej nikdo již nevystrnadil.

Krátce po zahájení nočního dílu kvalifikace byla zatáčka Eau Rouge svědkem další větší nehody. Problém s levým předním kolem neumožnil Parrymu (č. 22, RJN) nasměrovat nissan k Raidillonu, takže britský pilot tvrdě narazil do pneumatik.

Na necelých dvacet minut byla kvalifikace zastavena, poté následovala většina úspěšných pokusů o průnik do první dvacítky. S časem 2:18,875 posunul Pepper  z 33. místa v prvním díle na celkově šesté bentley týmu Abt (č. 9; 3. v noční části). Posunem na čtvrtou příčku jej následoval Ordoňez (č. 23, RJN, Nissan; 2:18,924, celkově 9.).

Třičtvrtě hodiny před koncem byla vyhlášena tři minuty trvající fáze plné žluté kvůli vyproštění Demirdjiana (PAM č. 961, Spirit od Race, Ferrari) z kačírku. V té době docílil druhého nejrychlejšího času (2:18,858) této časti Bortolotti (č. 63, Grasser, Lamborghini). Tím dostal posunem na celkově šesté místo svoji posádku znovu do hry v superpole, ale také do hledáčku komisařů rychlým průjezdem při vyvěšených žlutých vlajkách.

Kombinované výsledky obou částí kvalifikace

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
-
 Mortara/Meadows/Marciello   Akka-ASP
MAgt
2:18.562
2.
-
 De Phillippi/Mies/Vervisch   Audi WRT
Ar82
+ 0.113
3.
-
 Fisichella/Cioci/Calado   Kaspersky
F488
+ 0.161
4.
-
 Serralles/Juncadella/Vautier   Akka-ASP
MAgt
+ 0.187
5.
-
 Soulet/Abril/Soucek   M-Sport
Bcon
+ 0.260
6.
-
 Bortolotti/Engelhart/Caldarelli   Grasser
Lhur
+ 0.296
7.
-
 Jöns/Pepper/Verdonck   Team ABT
Bcon
+ 0.313
8.
PAM
 Al Harty/Yoluc/Adam/Hankey   Oman
Avan
+ 0.347
9.
-
 Ordoñez/Buncombe/Chiyo   Team RJN
Ngtr
+ 0.362
10.
-
 Eriksson/Buhk/Perera   AMG HTP
MAgt
+ 0.382
11.
-
 Frey/Ortelli/Costa   Emil Frey
Jef
+ 0.383
12.
-
 Eng/Martin/Sims   Rowe
Bm6
+ 0.387
13.
-
 Lathouras/Rugolo/Pier Guidi   Spirit OR
F488
+ 0.398
14.
-
 Albequerque/Schmid/Salaquarda   ISR
Ar82
+ 0.415
15.
-
 Kaffer/Stippler/Van der Linde   Audi ISR
Ar82
+ 0.441
16.
-
 Smith/Jarvis/Kane   M-Sport
Bcon
+ 0.450
17.
-
 Garcia/Müller/Rast   Audi WRT
Ar82
+ 0.450
18.
-
 Estre/Christensen/Vanthoor   Bernhard
P991
+ 0.458
19.
-
 Haase/Gounon/Winkelhock   Audi Sainteloc
Ar82
+ 0.464
20.
-
 Leonard/Dennis/Green   Team WRT
Ar82
+ 0.464
21.
-
 Fässler/Lotterer/Vanthoor   Audi WRT
Ar82
+ 0.468
22.
-
 Stolz/Christodoulou/Buurman   Blk Falcon
MAgt
+ 0.565
23.
PAM
 Allemann/Bohn/Müller/Jaminet   Herberth MS
P991
+ 0.581
24.
-
 Jaafar/Schothorst/Watson   Strakka
M650
+ 0.648
25.
PAM
 Flemming/Leventis/Williamson/Webb   Strakka
M650
+ 0.657
26.
-
 Sandström/Schiller/Baumann   HTP
MAgt
+ 0.716
27.
PAM
 Hommerson/Machiels/Bertolini/Butcher   Spirit OR
F488
+ 0.726
28.
-
 Shaitar/Rigon/Molina   SMP Racing
F488
+ 0.811
29.
PAM
 Amstutz/Kodric/Kulaja/Gavin   Barwell
Lhur
+ 0.833
30.
PAM
 Perfetti/Fontana/Badey/Bastian   Akka-ASP
MAgt
+ 0.834
31.
-
 Simmons/Moore/Parry   RJN MS
Ngtr
+ 0.851
32.
PAM
 Mattschull/Salikhov/Malucelli/Siedler   Rinaldi
F488
+ 0.869
33.
-
 Barnicoat/Bell/Ledogar   Strakka
M650
+ 0.873
34.
PAM
 Demerdjian/Minassian/Rizzo/Vilander   Spirit OR
F488
+ 0.877
35.
-
 Seefried/Hirschi/Klien   Emil Frey
Jef
+ 0.924
36.
-
 Filippi/Pohler/Crestani   Lazarus
Lhur
+ 0.975
37.
-
 Richelmi/Berthon/Tréluyer   Belgian Audi
Ar82
+ 1.071
38.
PAM
 Häring/Renauer/Renauer/Lieb   Herberth MS
P991
+ 1.093
39.
PAM
 Morley/Toril/Kirchhöfer/Götz   Blk Falcon
MAgt
+1.098
40.
PAM
 Cameron/Griffin/Scott/Ragazzi   AF Corse
F488
+1.303
41.
PAM
 Palttala/Krognes/Menzel/Henkola   Walkenhorst
Bm6
+ 1.338
42.
-
 Blomquist/Catsburg/Spengler   Rowe
Bm6
+ 1.353
43.
PAM
 Machitski/Ramos/Abra/Keen   Barwell
Lhur
+ 1.378
44.
-
 Taniguči/Kataoka/Kobajaši   GS & Ukyo
MAgt
+ 1.464
45.
PAM
 Al Faisal/Haupt/Piana/V.D.Zande   Blk Falcon
MAgt
+ 1.496
46.
PAM
 Caygill/Mayr-Melnhof/Venter/Lyons   Team WRT
Ar82
+ 1.514
47.
AM
 Zanuttini/Duyver/Perel/Cadei   Kessel
F488
+ 1.579
48.
-
 Beretta/Gattuso/Piccini   Ombra
Lhur
+ 1.620
49.
-
 Dontje/Assenheimer/Heyer   HTP
MAgt
+ 1.735
50.
PAM
 Chaponik/Sandberg/Heckert/Bleekemolen   Blk Falcon
MAgt
+ 1.825
51.
AM
 Delhez/Vannelet/Stursberg/Zanella   HB Racing
Lhur
+ 1.842
52.
PAM
 Broniszewski/Rizzoli/Cressoni/Piccini   Kessel
F488
+ 1.882
53.
-
 Fumanelli/Kane/Tordoff   Strakka
M650
+ 1.883
54.
AM
 Ehret/Mastronardi/Van Glabeke/Lancieri   Rinaldi
F488
+ 1.918
55.
PAM
 Motoaki/Bontempelli/Beretta/Castellacci   AF Corse
F488
+ 1.991
56.
-
 Ineichen/Giammaria/Companc   Grasser
Lhur
+ 2.039
57.
AM
 Kelders/Rostan/Bouvy   Sainteloc
Ar82
+ 2.600
58.
-
 Grenier/Van Splunteren/Van Lagen   Attempto
Lhur
+ 2.747
59.
AM
 West/Goodwin/Harris/Ellis   Garage 59
M650
+ 4.199
60.
AM
 Schwietz/Van Campehoudt/Wankelhorst/Oeverhaus   Walkenhorst
Bm6
+ 4.614
61.
AM
 Maggi/Krebs/Mateu/Bovy   Attempto
Lhur
+ 7.013
62.
AM*
 Pâque/Paisse/Du Bosqueau/Soenen   Speedlover
Pcup
+ 11.109
63.
AM*
 Blank/Mallegol/Notari/Mechaly   RMS
Pcup
+ 19.073

Vysvětlivky k tabulce

Třídy: bez označení – sestavy v celkovém hodnocení, PAM (Pro-Am Cup) – smíšené posádky, AM Cup – amatérské posádky, včetně třídy N s pohárovými vozy (AM*)

Vozy: Audi R8 LMS 2. generace (Ar82), BMW F13 M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Huracán GT3 (Lhur) Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R (P991), Porsche 911 GT3 Cup ( Pcup)

Čeští anebo slovenští zástupci jsou zvýrazněni tučným písmem.

Program pokračuje dnes od 19,30 Superpole, v němž se utká 20 nejrychlejších vozů. Průběh lze sledovat prostřednictvím přenosu Zde.

Doplňující odkazy

24 hodin ve Spa (Zde)

Odkaz na článek se souhrnem základních informací o 24hodinovém závodu. Jeho součástí jsou základní informace o tomto významném podniku, pohled do historie, přehled základních pravidel anebo odkazy na jiné zajímavé stránky věnované tomuto podniku. Naleznete zde také odkazy k článkům s doplňujícími údaji uveřejněné na zdejším portálu.

Profil Blancpain Endurance Cup (Zde)

V průběhu sezóny aktualizovaný článek zaměřený na hlavní informace o této vytrvalostní sérii. Tento prestižní podnik je v pořadí čtvrtým závodem pětidílného seriálu. Většina účastníků působí právě v této sérii, doplněni jsou příležitostnými zájemci.

Jeho součástí jsou odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních. Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.

Kategorizace jezdců Zde.