24 hodin ve Spa: superpole
Calado posunul na první místo Ferrari 488 týmu Kaspersky.
V superpole čekala na jezdce suchá dráha, čehož mnozí využili k dalšímu vylepšení časů. Piloti startovali v minutových intervalech v opačném pořadí z kvalifikace, přičemž měli dvě příležitosti na zajetí měřeného času.
Přestože Green (2:18.414) vylepšil své včerejší maximum o bezmála šest setin vteřiny, zabral vzápětí Vanthoor ještě více. Nejprve časem 2:17,9 prolomil včera nepřekonanou hranici dvou minut a osmnácti vteřin a zároveň vylepšil loňský nejlepší čas superpole o půl vteřiny. Následně ještě zlepšil čas na hodnotu 2:17,674 a na delší dobu se usadil na čele.
Rast se po prvním pokusu rychlejším o pouhou 0,001 vteřiny dočasně ujal vedení, ale na Vanthoorovo vylepšení odpověděl pouze časem 2:17,726.
Posléze se strhla bitva o třetí příčku, na níž byl nejprve Schmid (2:18.047). Nejprve jej vystrnadil Costa (2:18.012), poté oba jezdce spolu s Rastem posunul o příčku níže Adam. Britský pilot přitom prvním pokusem docílil shodného času jako Vanthoor.
Do vedení se dostal na první pokus Bortolotti (2:17,447). Naopak lepší druhé kolo docílil Calado, jenž se nejprve vklínil mezi Adama a Rasta. Následně se časem 2:17,390 posunul do čela.
Rozčarování v superpole čekalo na včera úspěšný tým Akka-ASP s dvěma želízky v ohni. Čtvrtý Juncadella (2:18,830) zaostal za nejlepším včerejším výkonem vozu č. 88 takřka o jednu setinu a skončil v superpole jako poslední. První Marciello dosáhl pouze čas 2:18,443 (18.), jenž následně vylepšil na hodnotu 2:18,298. Přestože oběma časy překonal včerejší maximum, v druhém případě prověřují jeho kolo komisaři.
Dalším dnešním hříšníkem mohl být Vervisch, ale ten si po prvním pokusu dostačujícím na šesté místo polepšil kolem za 2:17,630. Ještě před skončením superpole ukončili šetření a tak se Belgičan mohl radovat z třetí pozice. Trestu za výjezd z boxů mimo stanovený čas neunikl Adam. Smazáním času 2:17,674 se z páté pozice posunul na sedmou.
Pořadí v superpole je v níže uvedené tabulce. Pilot označený hvězdičkou reprezentoval posádku. Všichni účastníci s výjimkou sedmého Adama (PAM č. 97) soutěží v celkovém hodnocení.
p.
|
Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
Fisichella/Cioci/Calado* | Kaspersky |
F488
|
2:17.390
|
2.
|
Bortolotti*/Engelhart/Caldarelli | Grasser |
Lhur
|
+ 0.057
|
3.
|
De Phillippi/Mies/Vervisch* | Audi WRT |
Ar82
|
+ 0.240
|
4.
|
Estre/Christensen/Vanthoor* | Bernhard |
P991
|
+ 0.284
|
5.
|
Garcia/Müller/Rast* | Audi WRT |
Ar82
|
+0.336
|
6.
|
Eriksson/Buhk/Perera* | AMG HTP |
MAgt
|
+ 0.469
|
7.
|
Al Harty/Yoluc/Adam*/Hankey | Oman |
Avan
|
+ 0.511
|
8.
|
Frey/Ortelli/Costa* | Emil Frey |
Jef
|
+ 0.622
|
9.
|
Albequerque/Schmid*/Salaquarda | ISR |
Ar82
|
+ 0.657
|
10.
|
Ordoñez*/Buncombe/Chiyo | Team RJN |
Ngtr
|
+ 0.694
|
11.
|
Eng*/Martin/Sims | Rowe |
Bm6
|
+ 0.737
|
12.
|
Kaffer/Stippler/Van der Linde* | Audi ISR |
Ar82
|
+ 0.774
|
13.
|
Mortara/Meadows/Marciello* | Akka-ASP |
MAgt
|
+ 0.908
|
14.
|
Soulet*/Abril/Soucek | M-Sport |
Bcon
|
+ 0.913
|
15.
|
Lathouras/Rugolo/Pier Guidi* | Spirit Of Race |
F488
|
+ 0.940
|
16.
|
Jöns/Pepper*/Verdonck | Team ABT |
Bcon
|
+ 0.943
|
17.
|
Smith/Jarvis/Kane* | M-Sport |
Bcon
|
+ 0.957
|
18.
|
Leonard/Dennis/Green* | Team WRT |
Ar82
|
+ 1.024
|
19.
|
Haase*/Gounon/Winkelhock | Audi Sainteloc |
Ar82
|
+ 1.393
|
20.
|
Serralles/Juncadella*/Vautier | Akka-ASP |
MAgt
|
+ 1.440
|
Vysvětlivky k tabulce
Vozy: Audi R8 LMS 2. generace (Ar82), BMW F13 M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Huracán GT3 (Lhur) Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R (P991), Porsche 911 GT3 Cup ( Pcup)
Rošt 24hodinového závodu se startem zítra v 16,30 bude na prvních dvaceti místech sestaven dle výsledků superpole, na dalších pozicích dle výsledků čtvrteční kvalifikace. Její průběh a výsledky naleznete Zde.
Doplňující odkazy
24 hodin ve Spa (Zde)
Odkaz na článek se souhrnem základních informací o 24hodinovém závodu. Jeho součástí jsou základní informace o tomto významném podniku, pohled do historie, přehled základních pravidel anebo odkazy na jiné zajímavé stránky věnované tomuto podniku. Naleznete zde také odkazy k článkům s doplňujícími údaji uveřejněné na zdejším portálu.