Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Jezdci pro a proti Halo

Jezdci pro a proti Halo

Hamilton, Alonso a Vettel se shodli.

Jezdci se v Maďarsku rozdělili na dva tábory. Jeden nenávidí Halo jako něco, co na vůz F1 nepatří, druhá rozumí snaze o neustálé zvyšování bezpečnosti, která má vyšší prioritu než estetičnost vozu i tradice zcela otevřeného kokpitu.

Proti:

Max Verstappen: "Nelíbí se mi, ale nakonec budu beztak muset respektovat rozhodnutí FIA. Myslím, že od zavedení virtuálního safety caru se hodně snížilo riziko, které vznikalo při rychlé jízdě pod žlutými vlajkami. Kola jsou nyní opravdu dobře připevněná a zřídka se odtrhnou od monopostu. Stává se, že létají menší úlomky, ale před těmi nás neochrání. Proto vůbec nerozumím, nač nám bude. Když jsem tu věc uviděl na mém voze, nelíbil se mi. Takže nadšení je pryč ještě dříve, než usednete do vozu."

Kevin Magnussen: "Souhlasím s Maxem. Vytratí se část vášně, která k F1 patří. Podíváte se na vůz a řeknete si, že je ošklivý... Vozy F1 by neměly být ošklivé. To je důvod, proč je auto Ferrari víe vzrušující než Mazda. Souvisí to s nadšením. Když to vypadá jako h***o, tak je to h***o."

Romain Grosjean: "Já osobně si myslím, že den oznámení jeho použití byl pro F1 smutným dnem. Stále jsem proti tomu. Pro něco takového prostě v F1 není místo. Jako člen a ředitel GPDA i jako jezdec bych měl poděkovat FIA za úsilí vložené do vývoje, protože to úsilí bylo obrovské a Halo je v některých případech skvělá ochrana, která může hodně pomoci. Jenže jsou i situace, ve kterých může mít negativní vliv, což se mi vůbec nelíbí. Na některé problémy se ještě nemyslelo. Nikdo nezkoušel, jak budeme vidět na startovací světla. Pozice na startu jsou různé. Také potřebujeme vidět vlajky po stranách trati..."

Jolyon Palmer: "Souhlasím. Byl to smutný den, chyba, bez zpáteční letenky. Bude to konec F1, jak jsme ji dosud znali, s otevřeným kokpitem. Podle mě je to přehnaná reakce na věci, které se staly v jiných sériích. Od roku 1994 byla v F1 jedna tragická nehoda, což je velmi smutné, ale Halo by na ní nic nezměnilo."

Nico Hülkenberg: "Máme tu problém s estetikou, s jeho vzhledem. Chrání proti podivným nehodám, proti jedné z milionu možných. Úchyty kol jsou každým rokem lepší a šance vidět letící pneumatiku stále menší. Nejsem si jistý, že je nutné mít tuto dodatečnou ochranu, když kazí vzhled a zlepšují se jiné prvky bezpečnosti."

Pro:

Fernando Alonso: "Bylo by skvělé, kdyby se dal vrátit čas a mohli bychom zachránit životy našich kolegů. Jen o tom by se mělo mluvit. Vzhled, ten mě moc netrápí. F1 se ohromně měnila, i když beru v úvahu pouze mou kariéru, od roku 2001. Vozy se od sebe lišily výškou nosu, výškou oblasti kokpitu... 40, 50 let dozadu nebyly ani bezpečnostní pásy. Já nemám pochybnosti. Jsem vděčný za každou ochranu hlavy navíc. Pokud FIA studiemi a vývojem dospěla k tomu, že Halo je nejefektivnějším způsobem ochrany hlavy jezdce, tak je Halo více než vítáno."

Sebastian Vettel: "Je potřeba pochopit, že toto rozhodnutí nám pomůže v případě, že se něco extrémně zvrtne. Dokážu pochopit lidi, kteří říkají, že to nepatří na vůz F1, ale časy se mění."

Lewis Hamilton: "Směřujeme k uzavřeným kokpitům. Ty by měly vypadat lépe. Na internetu již najdete několik fantastických konceptů s uzavřeným kokpitem. Když si pomyslíte, co se stalo jezdcům, když jim něco zasáhlo přilbu, je to vlastně šílené. Hlava je téměř nejdrahocennější části těla a trčí z kokpitu."

FIA přislíbila, že vzhled Halo ještě zlepší.