Vettel a Horner jsou proti zavedení halo
Nehezké a uspěchané?
Kdo sledoval první trénink na Velkou cenu Velké Británie, měl možnost vidět vůz Ferrari pilotovaný Sebastianem Vettelem s nasazenou ochranou "halo". Vettel s ním absolvoval pouze jedno kolo, ačkoli týmy a FIA by potřebovaly co nejvíce informací, aby mohli do konce července rozhodnout o jeho použití v sezoně 2017. Christian Horner, šéf Red Bullu, má už nyní jasno. Halo je nehezké a nedostatečně otestované a není důvod, proč by muselo být použito již příští rok. Raději by se od roku 2018 mohla začít používat lépe otestována a možná upravená verze, nebo by dostal přednost aeroscreen od Red Bullu.
"Nejsem velkým fanouškem halo a jeho omezení," řekl Horner. "Je to neelegantní řešení problému. Byl bych raději, kdyby bylo více času na vývoj a postupovalo by se správně, ne uspěchaně. To by mohlo mít své následky. Já bych za něj určitě nehlasoval."
Vettel je ve složité situaci. Halo vyvíjí Ferrari a navíc je ve vedení Asociace jezdců velkých cen, která zavedení ochrany hlavy jezdce podporuje. Přesto přiznal, že z jízdy ve voze vybaveném halo nebyl nadšený.
"Výhled dopředu byl fajn," řekl čtyřnásobný šampion. "Ale je to tak trochu nad vámi, i když se samozřejmě nepotřebujete často dívat na oblohu. Ještě to potřebuje další jízdy. Vím, že se musí rychle rozhodnout a nevím, jaké jsou nejnovější výsledky výzkumu. Je zřejmé, jaký to má účel a co by to mělo dělat, ale musíme si být jisti, že zavedeme něco, co zvýší bezpečnost za všech okolností a nebudou kompromisy."
"Nejsem velkým fanouškem halo a jeho omezení," řekl Horner. "Je to neelegantní řešení problému. Byl bych raději, kdyby bylo více času na vývoj a postupovalo by se správně, ne uspěchaně. To by mohlo mít své následky. Já bych za něj určitě nehlasoval."
Vettel je ve složité situaci. Halo vyvíjí Ferrari a navíc je ve vedení Asociace jezdců velkých cen, která zavedení ochrany hlavy jezdce podporuje. Přesto přiznal, že z jízdy ve voze vybaveném halo nebyl nadšený.
"Výhled dopředu byl fajn," řekl čtyřnásobný šampion. "Ale je to tak trochu nad vámi, i když se samozřejmě nepotřebujete často dívat na oblohu. Ještě to potřebuje další jízdy. Vím, že se musí rychle rozhodnout a nevím, jaké jsou nejnovější výsledky výzkumu. Je zřejmé, jaký to má účel a co by to mělo dělat, ale musíme si být jisti, že zavedeme něco, co zvýší bezpečnost za všech okolností a nebudou kompromisy."