Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Honda v Maďarsku hledá náhradu za Sauber

Honda v Maďarsku hledá náhradu za Sauber

Údajně má naději uspět u Toro Rosso.

Když soukromý tým odmítne motory velké automobilky, a to byly prý nabízeny za velmi výhodnou cenu, a upřednostní konkurenci, je to pro automobilku pořádná facka. To se stalo Hondě. Nový šéf a majitelé Sauberu zastavili jednání těsně před podpisem smlouvy a do 24 hodin od oznámení nedodržení ústní dohody potvrdili novou smlouvu s Ferrari. Některé spekulace hovoří o konci Hondy v F1, jenže realita může být úplně jiná. Honda se do F1 zakousla a nepustí. Nepustí stěžující si McLaren, litující podepsaného dlouholetého partnerství, a zároveň se snaží rychle získat náhradu za Sauber. Času je málo, týmy už navrhují vozy pro sezonu 2018.

"Mluvíme s týmy, samozřejmě kromě továrních jako Ferrari a Mercedes, abychom zjistili, zda je možné najít zákazníka," řekl Masaši Jamamoto, sportovní ředitel Hondy, která již má kapacity na zásobování dvou týmů. Chce je využít a porovnávat data McLarenu s dalším zdrojem. "Nebude jednoduché stihnout vše tak, aby se to realizovalo již příští rok, ale chceme to zvládnout. Pokud zákazníka nenajdeme, chceme pokračovat s McLarenem a najít zákazníka na sezonu 2019."

Zahraniční média tvrdí, že Jamamoto vyjednává o smlouvě s Toro Rosso. To je možná i jediný potenciální zájemce. Po vyškrtnutí tří továrních týmů, McLarenu a Sauberu zůstává pět kandidátů, jenže Red Bull Racing k Hondě příští rok jistě nepůjde a Haas má technologické partnerství s Ferrari. Force India si momentálně velmi užívá místo nejsilnějšího týmu středu pole, Williams je pátý a tyto týmy si asi rády připlatí za motory Mercedes. Zbývá pouze Toro Rosso, kterému je možná s Renaultem docela dobře, ale mateřský Red Bull může mít zájem o navázání vztahu s Hondou.

Toro Rosso by bylo třeba vyplatit ze smlouvy s Renaultem a zde se hned nabízí spekulace o jednoduché výměně. Toro Rosso k Hondě, McLaren k Renaultu. To by ale nezapadalo do plánů Hondy.

"Momentálně jsme přesvědčeni, že postupujeme vstříc stejnému cíli jako McLaren. Cítíme, že je nadále odhodlán dovést tento projekt do úspěšného konce. Není pravdou, že nejsme schopni dodat dobrou pohonnou jednotku, pouze nedokážeme plnit cíle, které byly stanoveny na začátku tohoto partnerství,” uvedl Jamamoto.