Program GT závodů SRO v roce 2018
Představení novinek nejen v Blancpain GT Series.
V předvečer vrcholného podniku ve Spa-Francorchamps odhalil vedoucí SRO Stéphane Ratel plány na příští rok. Představil z větší části hotové kalendáře klíčových šampionátů a naznačil připravované změny.
Blancpain GT Series
Kalendář výkladní skříně SRO se dočkal pouze menších změn, jež spočívají v úpravě termínů v první polovině sezony.
Po dvou letech v Misanu se stane úvodním podnikem BGTS i krátkých závodů Zolder. Italský podnik se stal místo belgického třetím víkendem BSC, ale zároveň převzal termín vytrvalostního klání na okruhu Paul Ricard. Tisíc kilometrů dlouhý závod ve Francii nově proběhne již začátkem června.
Jediným víkendem, jenž nemá stanovený konkrétní termín, jsou krátké závody na Hungaroringu. V obvyklém období pro podnik v Maďarsku však čeká na pořadatelskou společnost spoluúčast v jednom z dílů šampionátu Intercontinental GT Challenge.
Kalendář naleznete v následující tabulce. Okruhy, na nichž se uskuteční vytrvalostní část seriálu, jsou v kalendáři zvýrazněny tučným písmem.
p.
|
Datum | Stát | Okruh |
1. | 07. - 08.04.2018 | Belgie | Zolder |
2. | 21. - 22.04.2018 | Itálie | Monza |
3. | 05. - 06.05.2018 | Velká Británie | Brands Hatch |
4. | 12. - 13.05.2018 | Velká Británie | Silverstone |
5. | 02. - 03.06.2018 | Francie | 1 000 km Paul Ricard |
6. | 23. - 24.06.2018 | Itálie | Misano |
7. | 26. - 29.07.2018 | Belgie | 24 hodin ve Spa |
8. | TBA | Maďarsko | Hungaroring |
9. | 15. - 16.09.2018 | Německo | Nürburgring |
10. | 29. - 30.09.2018 | Španělsko | Barcelona |
SRO není spokojena s příliš velkým zájmem o kategorii celkového hodnocení na úkor nižších tříd ve vytrvalostním díle BGTS.
Představy v podobě dvou desítek vozů obsazených profesionály doplněných stejným počtem smíšených posádek a patnácti amatérskými sestavami okomentoval Ratel následovně: „Myslíme si, že základem GT závodů mají být amatéři anebo smíšené posádky. Budeme prosazovat týmy hledající smíšené posádky a amatéry, protože jsou nezbytné pro sérii.“ Zda budou jednou z motivací prize money, které mají být navýšeny z nynějších 1,5 milionu euro o 300 000, nebylo uvedeno.
Další novinkou má být sledování vozů pomocí GPS, které doplní stávající transpondéry. Ve spolupráci s výrobci a hlavním sponzorem připravuje SRO novou prezentaci šampionátu.
Intercontinental GT Challenge
První informace k této sérii se vztahuje k následujícímu podniku, jenž se uskuteční na okruhu Laguna Seca. Při premiéře na americkém kontinentu očekává Ratel účast asi 25 vozů.
V kalendáři třetího ročníku došlo k očekávané změně, byť s předstihem oproti původním představám. Mediálně, divácky i z hlediska zájmu účastníků nepříliš úspěšný podnik 12 hodin v Sepangu má nahradit koncem srpna deset hodin trvající závod na okruhu v Suzuce.
Jeho základem je již nyní atraktivní závod omezený délkou jednoho tisíce kilometrů, který bude v příštím roce prodloužen na deset hodin. Ratel očekává, že společný projekt japonského okruhu, GT Association (pořadatel Super GT) a SRO přiláká všechny výrobce GT3.
Hybnou silou mají být účastníci Super GT (třída GT300) spolu s novým úspěšným projektem SRO - asijskou BGTS, které mohou doplnit zájemci z Evropy a ze zámoří. Slibná pro tento podnik je i účast výrobců ze země vycházejícího slunce, kdy kromě zavedených GT3 z produkce Nissanu představily tuto techniku Lexus a Honda.
Loňské plány o zařazení pátého podniku na okruhu v jihoafrickém Kyalami zatím vzaly zasvé. Ratel v budoucnu rozšíření kalendáře nevyloučil, ale v současnosti Jižní Afrika nenaplňuje myšlenku tohoto mistrovství. Jeho cílem je využití místních týmů bez potřeby nákladně přepravovat techniku a vybavení.
p.
|
Datum | Stát | Okruh |
1. | 02. - 04.02.2018 | Austrálie | Bathurst – 12 hodin |
2. | 26. - 29.07.2018 | Belgie | Spa-Francorchamps – 24 hodin |
3. | 25. - 26.08.2018 | Japonsko | Suzuka - 10 hodin |
4. | 20. - 21.10.2018 | USA | Laguna Seca - 8 hodin |
Další projekty SRO
K výše uvedenému vyřazení závodu 12 hodin v Sepangu z kalendáře IGTC se vztahuje představení nové série. Zimní přestávku v letech 2018-2019 vyplní Asia Pacific 36 Endurance cup. Jeho součástí budou ještě nově založený dvanáctihodinový podnik v Hampton Downs na Novém Zélandu a půl dne trvající závod v Bathurstu.
Další posilování čeká úspěšně se rozvíjející se třídu GT4. Původní plány Alpského poháru, v němž se počítalo s Českou i Slovenskou republikou, se částečně promítají v hlavní evropské GT4 European Series.
Její dosavadní role doprovodné série během podniků seriálu BGTS bude rozšířena ze tří na všech šest podniků. Není však vyloučeno doplnění kalendáře sedmým podnikem ve Španělsku anebo jediným nezávislým podnikem GT4 v podobě finále v Portimau.
Dřívější představy tří pohárů (Severní, respektive evropský, Jižní, respektive francouzský, a Alpský) byly částečně pozměněny. Zůstal zachován evropský a francouzský díl bez dalších dodatků. Novinkou je rozdělení tradičního britského mistrovství gétéček, z nějž bude vytvořen částečně nezávislý Britský pohár GT4.
Označení Jižní pohár má v budoucnu pokrývat oblast Španělska a Portugalska. V plánu je i vytvoření samostatné německé odnože, takže původní představy o změnách v Severním poháru (původně oblast Velké Británie, Nizozemska, Belgie a Německa) nebudou naplněny.
Nárůstu potenciálu této kategorie ještě napomáhají franšízy, kdy nejnovější přírůstek se týká australského mistrovství. Protinožci se tak přidají k dosavadním pořadatelům z evropských 24 hodin Series a VLN, amerických IMSA a Pirelli World Challenge anebo čínského mistrovství gétéček.
Zveřejněny byly kalendáře dalších sérií SRO, mj. britského mistrovství GT, asijského BGTS anebo amatérského Blancpain GT Sports Club. Chyběly pouze informace týkající se prezentace špičkových a GT1 vozů Ultracar GT1 Sports Club anebo vývoje spoluúčasti v Pirelli World Challenge.