Seriál BGTS zamíří příští rok do Rakouska
Představení kalendáře a novinek v mistrovství SRO
Na tradiční tiskové konferenci během podniku 24 hodin ve Spa-Francorchamps představil vedoucí promotérské organizace SRO Stéphane Ratel plány pro sezonu v roce 2019. Pořadatelská společnost francouzského podnikatele počítá s rozvojem a rozšiřováním stávajících projektů.
Blancpain GT Series
Nový kalendář nejprestižnějšího mistrovství určeného „gétéčkům“ staví na osvědčených základech, ale přesto dozná několika změn. Pro české fanoušky nejvýznamnější z nich je nahrazení belgického Zolderu dostupnějším Red Bull Ringem.
Vytrvalostní část skončí již začátkem září závodem na Nürburgringu. Celý seriál se uzavře koncem září v Barceloně. V tomto případě došlo k návratu k dřívější podobě, použité v roce 2016.
Okruhy, na nichž se uskuteční vytrvalostní část seriálu, jsou v kalendáři zvýrazněny tučným písmem.
p. | datum | stát | okruh |
---|---|---|---|
1. | 13.04. – 14.04.2019 | Itálie | Monza |
2. | 04.05. – 05.05.2019 | Velká Británie | Brands Hatch |
3. | 11.05. – 12.05.2019 | Velká Británie | Silverstone |
4. | 25.05. – 26.05. 2019 | Rakousko | Red Bull Ring |
5. | 31.05. – 01.06.2019 | Francie | Paul Ricard – 1000 km |
6. | 28.06. – 30.06.2019 | Itálie | Misano |
7. | 25.07. – 28.07.2019 | Belgie | Spa-Francorchamps – 24 hodin |
8. | 31.08. – 01.09.2019 | Německo | Nürburgring |
9. | 06.09. – 08.09.2019 | Maďarsko | Hungaroring |
10. | 27.09. – 29.09.2019 | Španělsko | Barcelona |
Ohledně změn pravidel nastínil francouzský podnikatel pouze omezení počtu účastníků v krátkých závodech na 26 vozidel. Důvodem je kromě omezení rizika nehod také snaha zamezit výkyvu množství soutěžících mezi jeho sérií a ADAC GT Masters. V současnosti se vliv SRO v souvislosti s německým mistrovstvím uplatńuje pouze při výkonnostním vyrovnání vozidel a od příštího roku i poskytnutím franšízy GT4.
Intercontinental GT Challenge
V mistrovství spojujícím významné vytrvalostní podniky „gétéček“ se podařilo zařadit do kalendáře pátý závod. Stéphane Ratel se mohl pochlubit završením dlouholetého úsilí o získání klání v jihoafrickém Kyalami. Tím se zároveň podařilo naplnit myšlenku přítomnosti seriálu na každém kontinentu.
Závod navazuje na tradici vytrvalostního podniku pořádaného na této dráze v letech 1961 – 1988 a posléze 1998 - 2000. Své místo v kalendáři měl v listopadu, takže u závodu na okruhu Laguna Seca byl potřebný přesun.
V části věnované IGTC vystoupil Toby Venter, který je od roku 2014 majitelem okruhu Kyalami
Foto: Tomáš Krejčík
V současné době však africký kontinent není schopen nabídnout další z předností jedinečného mistrovství, tj. využití zařízení místních týmů bez potřeby nákladně přepravovat techniku a vybavení. O účast vozů GT3 (a GT4) se tak jako v případě Bathurstu anebo Laguna Secy postarají účastníci z jiných kontinentů.
Od místních zájemců lze prozatím očekávat nasazení vozů nižších tříd. Jediným tamním šampionátem se sporadickou přítomností jinde oblíbené techniky je South Africa Endurance Series. Nedostatečná nabídka a nenasycený trh jsou lákadlem pro výrobce. Někteří již obdrželi objednávky z tohoto kontinentu v souvislosti s návratem vytrvalostního podniku do Afriky.
p. | datum | stát | okruh | délka |
---|---|---|---|---|
1. | 02.02 - 03.02.2019 | Austrálie | Bathurst | 12 hodin |
2. | březen/duben 2019 | USA | Laguna Seca | 8 hodin |
3. | 25.07. – 28.07.2019 | Belgie | Spa-Francorchamps | 24 hodin |
4. | 24.08. – 25.08 2019 | Japonsko | Suzuka | 10 hodin |
5. | 02.11. – 03.11.2019 | Jihoafrická republika | Kyalami | 9 hodin |
Změny pravidel se dotknou především klasifikace, kdy bude po skončení ročníku vyhlášen pouze vítěz. Bojovat se bude o titul pro výrobce, profesionálního jezdce a amatéra. Na další místa v pořadí nebude brán ohled, včetně pozic na stupních vítězů.