Koho uvidíme v Blancpain GT Series
Prestižní šampionát pokračuje v nastoleném trendu
Aston Martin
Sporadicky zastoupený britský výrobce bude mít svého reprezentanta ve vytrvalostní části prostřednictvím nového týmu. Barvy R-Motorsportu budou hájit Jake Dennis (letos ve WRT) a Alex Brundle, který závodil s prototypy třídy LMP2 a LMP3. K boji o titul ve vytrvalostní části má napomoci vítězství ve 24 hodinách ve Spa. Spoluvlastník britské stáje Andreas Baenziger naznačil záměr usilovat o významnou pozici nejen mezi profesionály, ale také mezi amatéry.
Audi
Z početného tábora týmů s nejrozšířenějším GT3 vozidlem naznačil zájem Phoenix. Německá stáj by se do seriálu BGTS vrátila po dvouleté nepřítomnosti ve vytrvalostní části a roční odmlce v krátkých závodech.
Podrobnosti od hlavního reprezentanta značky se čtyřmi kruhy ve znaku, belgického WRT, lze očekávat až během února. Jelikož bude v hlavní třídě omezený počet míst, zvažují nyní Belgičané snížení počtu profesionálních posádek na úkor smíšených.
Mercedes-AMG
Silné zastoupení v poli má i další německý výrobce. Bez uvedení bližších podrobností pokračuje francouzský tým Akka-ASP. Lze očekávat podobné rozložení účasti ve třídách s dvojicí profesionálních a dvojicí smíšených sestav.
Novým zákazníkem se stala britská stáj Strakka, která ukončila pouhý rok trvající partnerství s McLarenem. Důvodem se stala nedostatečná výkonnost v porovnání s předchozím zástupcem britské značky Garage 59. Výsledkem byly starty uprostřed pole ústící v četná poškození a havárie. Ani se spolehlivostí vozidel z Wokingu nebyl silverstonský tým spokojen.
Na rozdíl od letošního působení v celém seriálu BGTS zvolí britská stáj účast pouze ve vytrvalostním díle. Místo krátkých závodů se zúčastní jiného projektu SRO, vytrvalostního IGTC. V delších závodech dokáží lépe uplatnit v minulosti nabyté zkušenosti.
Britové zatím nesdělili informace o jezdeckém složení, přestože dva ze tří vozů již mají obsazené. V celém seriálu mají pomoci dva továrnou vyslaní jezdci. Oznámení sestav je plánováno před Vánoci.
McLaren
Po letošním omezení účasti amatérů na vybrané vytrvalostní podniky se o reprezentaci výrobce z Wokingu opět postará Garage 59. V roce 2016 tituly ve vytrvalostní části BGTS ověnčený účastník nasadí minimálně jeden vůz ve třídě smíšených posádek, další se mají objevit v hlavní kategorii.
Foto: Tomáš Krejčík
Porsche
Přestože se německému výrobci podařilo v konkurenčním prostředí dosáhnout patnáctiprocentního podílu na trhu GT3, chce větší podporou dosáhnout jeho dalšího navýšení. Jeden z mála výrobců bez pravidelné přítomnosti v hlavní kategorii chce tuto situaci nyní napravit.
Pouze ve vytrvalostním díle seriálu BGTS bude reprezentovat německého výrobce tým Manthey. V jeho barvách budou bojovat Dirk Werner, Romain Dumas a Frederic Makowiecki. Pro splnění podmínky startu ve 24 hodinách ve Spa zvolilo Porsche raději účast v seriálu Intercontinental GT Challenge. V tomto případě posílí zmíněná trojice jezdců (s výjimkou Spa) místní týmy.
Ferrari
Dlouhodobé opomíjení vrcholné třídy v BGTS platilo donedávna i pro italského výrobce. Na sdělení plánů letošních reprezentantů (Kaspersky, AF Corse, SMP) je zatím brzy. Výjimkou je třída smíšených posádek a tým Kessel, respektive jeho pilot Piti Bhirombhakdi. Po letošní účasti v celém seriálu chce thajský závodník pokračovat se Švýcary i v roce 2018.
Lamborghini
Z početného pole používajícího produkt Squadra Corse naznačuje zveřejnění kalendáře účast týmu Grasser v celém seriálu.
Předchozí úpravce italských vozů Hans Reiter nasadí Gallardo R-EX v krátkých závodech. V něm se budou střídat letošní vítězové projektu Reiter Young Stars Lennart Marioneck a Mads Siljehaug.