Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Red Bull přišel o dva měsíce vývoje

Red Bull přišel o dva měsíce vývoje

Ruční brzdu mu zatáhlo nastavení aerodynamického tunelu.

Christian Horner prozradil více o problémech s vývojem vozu RB13 během prvních měsíců sezony 2017. Už jsme slyšeli, že aerodynamici výrobce energetických nápojů narazili na problém s korelací dat a dozvídáme se, že na vině byl větrný tunel, který tým dlouho zásoboval nesprávnými výsledky.

"Byli jsme zahnáni do kouta, naše nástroje nebyly sladěny s tím, co jsme zjišťovali na trati," vzpomíná šéf Red Bullu na problém ze začátku sezony. "Problém byl hlavně v tunelu, svedl nás z cesty. Velikost modelu a pneumatik v našem tunelu způsobila, že jsme dostávali nesprávné výsledky, přitom jsme byli zvyklí mít v určitých oblastech mimořádně přesná čísla. Z ničeho nic se objevily rozdíly mezi tratí, tunelem a CFD.

Problém spočíval v tom, že nyní je vůz mnohem širší, celkově větší, takže v tunelu je větší překážkou (pro proudící vzduch). Konkrétně náš tunel byl na tohle velmi citlivý a měli jsme potíže, na jaké jsme dosud nikdy nenarazili. To nás stálo asi tak dva měsíce, nebo dva a půl, pokud vás zajímá, o kolik jsme kvůli tomu zaostali. Samozřejmě jsme se hned po tom pustili do práce a snažíme se dohnat zameškané, jenže ostatní na nás nepočkají."

Spekuluje se, že Red Bull se vzdává svého konceptu vozu s co nejnižším aerodynamickým odporem, ale Horner to popírá. Koncept je prý správný a probíhá klasický sezonní vývoj.

"Rozvor kol i celý základní koncept auta se nemění. Jde pouze o evoluci. Směr evoluce se změnil a vůz díky tomu zrychluje."

Loni byl Red Bull v druhé polovině sezony lepší než Ferrari a díky tomu na konci obsadil druhou příčku v Poháru konstruktérů. Letos mají Ferrari a Mercedes příliš velký bodový náskok, ale Red Bull se může soustředit alespoň na jednotlivé závody a připravovat se na příští sezonu, protože technická pravidla zůstávají téměř beze změn.

"Od Barcelony odkrýváme více a více potenciálu vozu. Během první poloviny roku jsme dosáhli dobrého pokroku. Na samém začátku jsme hodně zaostali, ale věříme, že druhá polovina bude mnohem lepší," uvedl Horner.