Red Bull přišel o dva měsíce vývoje
Ruční brzdu mu zatáhlo nastavení aerodynamického tunelu.
Christian Horner prozradil více o problémech s vývojem vozu RB13 během prvních měsíců sezony 2017. Už jsme slyšeli, že aerodynamici výrobce energetických nápojů narazili na problém s korelací dat a dozvídáme se, že na vině byl větrný tunel, který tým dlouho zásoboval nesprávnými výsledky.
"Byli jsme zahnáni do kouta, naše nástroje nebyly sladěny s tím, co jsme zjišťovali na trati," vzpomíná šéf Red Bullu na problém ze začátku sezony. "Problém byl hlavně v tunelu, svedl nás z cesty. Velikost modelu a pneumatik v našem tunelu způsobila, že jsme dostávali nesprávné výsledky, přitom jsme byli zvyklí mít v určitých oblastech mimořádně přesná čísla. Z ničeho nic se objevily rozdíly mezi tratí, tunelem a CFD.
Problém spočíval v tom, že nyní je vůz mnohem širší, celkově větší, takže v tunelu je větší překážkou (pro proudící vzduch). Konkrétně náš tunel byl na tohle velmi citlivý a měli jsme potíže, na jaké jsme dosud nikdy nenarazili. To nás stálo asi tak dva měsíce, nebo dva a půl, pokud vás zajímá, o kolik jsme kvůli tomu zaostali. Samozřejmě jsme se hned po tom pustili do práce a snažíme se dohnat zameškané, jenže ostatní na nás nepočkají."
Spekuluje se, že Red Bull se vzdává svého konceptu vozu s co nejnižším aerodynamickým odporem, ale Horner to popírá. Koncept je prý správný a probíhá klasický sezonní vývoj.
"Rozvor kol i celý základní koncept auta se nemění. Jde pouze o evoluci. Směr evoluce se změnil a vůz díky tomu zrychluje."
Loni byl Red Bull v druhé polovině sezony lepší než Ferrari a díky tomu na konci obsadil druhou příčku v Poháru konstruktérů. Letos mají Ferrari a Mercedes příliš velký bodový náskok, ale Red Bull se může soustředit alespoň na jednotlivé závody a připravovat se na příští sezonu, protože technická pravidla zůstávají téměř beze změn.
"Od Barcelony odkrýváme více a více potenciálu vozu. Během první poloviny roku jsme dosáhli dobrého pokroku. Na samém začátku jsme hodně zaostali, ale věříme, že druhá polovina bude mnohem lepší," uvedl Horner.
"Byli jsme zahnáni do kouta, naše nástroje nebyly sladěny s tím, co jsme zjišťovali na trati," vzpomíná šéf Red Bullu na problém ze začátku sezony. "Problém byl hlavně v tunelu, svedl nás z cesty. Velikost modelu a pneumatik v našem tunelu způsobila, že jsme dostávali nesprávné výsledky, přitom jsme byli zvyklí mít v určitých oblastech mimořádně přesná čísla. Z ničeho nic se objevily rozdíly mezi tratí, tunelem a CFD.
Problém spočíval v tom, že nyní je vůz mnohem širší, celkově větší, takže v tunelu je větší překážkou (pro proudící vzduch). Konkrétně náš tunel byl na tohle velmi citlivý a měli jsme potíže, na jaké jsme dosud nikdy nenarazili. To nás stálo asi tak dva měsíce, nebo dva a půl, pokud vás zajímá, o kolik jsme kvůli tomu zaostali. Samozřejmě jsme se hned po tom pustili do práce a snažíme se dohnat zameškané, jenže ostatní na nás nepočkají."
Spekuluje se, že Red Bull se vzdává svého konceptu vozu s co nejnižším aerodynamickým odporem, ale Horner to popírá. Koncept je prý správný a probíhá klasický sezonní vývoj.
"Rozvor kol i celý základní koncept auta se nemění. Jde pouze o evoluci. Směr evoluce se změnil a vůz díky tomu zrychluje."
Loni byl Red Bull v druhé polovině sezony lepší než Ferrari a díky tomu na konci obsadil druhou příčku v Poháru konstruktérů. Letos mají Ferrari a Mercedes příliš velký bodový náskok, ale Red Bull se může soustředit alespoň na jednotlivé závody a připravovat se na příští sezonu, protože technická pravidla zůstávají téměř beze změn.
"Od Barcelony odkrýváme více a více potenciálu vozu. Během první poloviny roku jsme dosáhli dobrého pokroku. Na samém začátku jsme hodně zaostali, ale věříme, že druhá polovina bude mnohem lepší," uvedl Horner.