Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Co si Boullier myslí o bývalých i současných jezdcích?

Co si Boullier myslí o bývalých i současných jezdcích?

O Grosjeanově problému i Räikkönenově masce.

Éric Boullier skočil do F1 rovnýma nohama, rovnou na post šéfa týmu měnícího se z Renaultu na Lotus. Od té doby změnil tým pouze jednou, když přeskočil na palubu McLarenu, ale za těch pár let měl možnost šéfovat šesti výjimečným jezdcům.

Fernando Alonso
"Fernando je výjimečný v tom, jak k životu potřebuje být na vrcholu. Zajímají ho pouze vítězství, vítězství a vítězství ve všem, na co sáhne. Ať už s ním závodíte na jeho motokárové dráze, nebo s ním hrajete tenis, jde do toho na 200 procent a chce vyhrát. Do všeho jde stejně odhodlaně, jako kdyby začínal víkend velké ceny. Fernandův život se točí kolem výkonů a vítězství. Neříkám, že kvůli tomu žije jako mnich, ale zajímá ho pouze soutěžení. Tato velká přednost může občas vést k nedorozuměním ohledně jeho očekávání."

Jenson Button
"Jenson má velmi uhlazený styl jízdy a excelentní zpětnou vazbu. Mistrem světa F1 se nestanete náhodou! Když je pod velkým tlakem, například v kvalifikačním kole, dokáže vše změnit a vyrovnat se expertům na jedno kolo včetně (Lewise) Hamiltona. Má svůj jezdecký styl a k němu potřebuje jisté nastavení vozu, aby byl v závodě rychlý."

Romain Grosjean
"Romain jezdí úplně jinak než Jenson. Naučil se starat o pneumatiky, ale v kvalifikaci je brutálnější. Vůz cítí přes brzdy. Potřebuje, aby mu bylo umožněno brzdit velmi pozdě a velmi tvrdě. Kdyby jeli všichni jezdci F1 vedle sebe, Romain by nejspíš zabrzdil jako poslední. Když věří vozu a brzdám, může brzdit v poslední chvíli a pak vrhnout vůz do zatáčky, proto je mimořádně rychlý. Když brzdám nevěří, věci se komplikují."

Robert Kubica
"Robert je na tom s brzdami vlastně podobně jako Romain, ale není na ně až tak citlivý. Když si poprvé sedl do vozu pro sezonu 2010, oznámil nám, že vůz nebrzdí a že takto nedokáže jezdit. Typický příklad toho, jak inženýři vymyslí něco, co je sice úžasné na papíře, ale ne na trati. Prostě zapomněli, že jezdec potřebuje cítit, co vůz dělá. Jeho přístup je podobný Fernandovu. Jsou to stejné povahy, kvůli závodění bez váhání obětuje soukromý život."

Kimi Räikkönen
"Kimi, to je zvláštní případ. Jezdecký styl je podobný Jensonovu, je stejně šetrný k pneumatikám, jezdí velmi plynule až flegmaticky. Brzdí dříve a jemněji a v zatáčce si udrží vyšší rychlost, což je u seveřana dost neobvyklé. Kimi je citlivější, než se může zdát. Dobrým příkladem rozdílu mezi tím, kým opravdu je, a tím, koho ukazuje světu, je Velká cena Abú Zabí 2012. Poté co jako první protnul cílovou čáru, byl v týmovém rádiu hodně emocionální. Ale když si sundal přilbu, už tam byl Iceman. Je to součást jeho osobnosti, ale i způsob obrany."

Stoffel Vandoorne
"Práce s ním a jeho inženýry se začíná vyplácet. Již se nestává, že vyjede na trať a neví, která bije. Mnoho lidí zapomíná, že nováčkovi chvíli trvá, než se adaptuje na F1, hlavně na brzdy. Vettelovi to v Toro Rosso trvalo šest měsíců, stejně tak Verstappenovi, Ricciardovi a dalším jezdcům vychovávaným pro Red Bull. Stoffelovým problémem je, že se dostal do jednoho z největších týmů a jeho kolegou je jeden z nejlepších jezdců."