Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Renault stále nemá dost zaměstnanců

Renault stále nemá dost zaměstnanců

Přitom jich ani nechce mít tak moc jako Ferrari.

Renault začal s hledáním nových zaměstnanců a rozšiřováním továrny v Enstone hned po tom, co na konci roku 2015 odkoupil tým Lotus. Po více než roce a půl pořád probíhá rozšiřování jednotlivých oddělení, stěhování do nových prostor a najímání nových expertů. Tým ještě není v plné síle, ačkoli se jen v roce 2016 rozrostl o 80 nových zaměstnanců. To pouze ukazuje, jak obrovský je rozdíl mezi týmem středu pole a týmem s potenciálem bojovat o mistrovský titul, jakým má být Renault Sport F1.

"Rozrostli jsme se po stránce inženýrské a technické. Teď už nepotřebujeme stejně rychlý růst, ale shodný s vzestupem potenciálu jinde, například v designérské kanceláři a ve výrobě, kde jsme momentálně příliš malí a téměř nezvládáme vyrábět vše, co vyprodukuje aerodynamické oddělení," vysvětlil Cyril Abiteboul, ředitel týmu.

"Tato situace nastane, když dokončíme přístavbu, v níž budeme mít větší designérskou kancelář, protože momentálně jsme omezeni prostorem. Navíc přibývají nové práce. Příští rok budeme vyrábět vlastní převodovky i kompozity. Je to velký projekt a vyžádá si mnoho místa a lidí, takže růst bude pokračovat."

Abiteboul přitom neplánuje platit tolik lidí jako mají Mercedes a Ferrari a spoléhá na to, že v rámci boje za snížení nákladů se brzy stanoví jejich maximální počet.

"Počet zaměstnanců poroste kontrolovaně, protože opravdu nemám v plánu vést podnik s 800 až 900 lidmi. To podle mě nemá smysl a očekávám, že se v určitém bodě přijme rozhodnutí, kvůli kterému by nyní nemělo smysl narůst až na takovou velikost. Není to otázka peněz, je to také o dlouhodobé strategii. Podle mě by tým měl mít kolem 650 zaměstnanců. Už odhady na příští rok jsou přitom vyšší než 650."

Podle loňské analýzy Autosportu tým Mercedes zaměstnává 850 a Scuderia Ferrari 900 lidí. Dalších 400 až 450 lidí by měla každá z těchto automobilek mít v oddělení pohonných jednotek.