Renault stále nemá dost zaměstnanců
Přitom jich ani nechce mít tak moc jako Ferrari.
Renault začal s hledáním nových zaměstnanců a rozšiřováním továrny v Enstone hned po tom, co na konci roku 2015 odkoupil tým Lotus. Po více než roce a půl pořád probíhá rozšiřování jednotlivých oddělení, stěhování do nových prostor a najímání nových expertů. Tým ještě není v plné síle, ačkoli se jen v roce 2016 rozrostl o 80 nových zaměstnanců. To pouze ukazuje, jak obrovský je rozdíl mezi týmem středu pole a týmem s potenciálem bojovat o mistrovský titul, jakým má být Renault Sport F1.
"Rozrostli jsme se po stránce inženýrské a technické. Teď už nepotřebujeme stejně rychlý růst, ale shodný s vzestupem potenciálu jinde, například v designérské kanceláři a ve výrobě, kde jsme momentálně příliš malí a téměř nezvládáme vyrábět vše, co vyprodukuje aerodynamické oddělení," vysvětlil Cyril Abiteboul, ředitel týmu.
"Tato situace nastane, když dokončíme přístavbu, v níž budeme mít větší designérskou kancelář, protože momentálně jsme omezeni prostorem. Navíc přibývají nové práce. Příští rok budeme vyrábět vlastní převodovky i kompozity. Je to velký projekt a vyžádá si mnoho místa a lidí, takže růst bude pokračovat."
Abiteboul přitom neplánuje platit tolik lidí jako mají Mercedes a Ferrari a spoléhá na to, že v rámci boje za snížení nákladů se brzy stanoví jejich maximální počet.
"Počet zaměstnanců poroste kontrolovaně, protože opravdu nemám v plánu vést podnik s 800 až 900 lidmi. To podle mě nemá smysl a očekávám, že se v určitém bodě přijme rozhodnutí, kvůli kterému by nyní nemělo smysl narůst až na takovou velikost. Není to otázka peněz, je to také o dlouhodobé strategii. Podle mě by tým měl mít kolem 650 zaměstnanců. Už odhady na příští rok jsou přitom vyšší než 650."
Podle loňské analýzy Autosportu tým Mercedes zaměstnává 850 a Scuderia Ferrari 900 lidí. Dalších 400 až 450 lidí by měla každá z těchto automobilek mít v oddělení pohonných jednotek.
"Rozrostli jsme se po stránce inženýrské a technické. Teď už nepotřebujeme stejně rychlý růst, ale shodný s vzestupem potenciálu jinde, například v designérské kanceláři a ve výrobě, kde jsme momentálně příliš malí a téměř nezvládáme vyrábět vše, co vyprodukuje aerodynamické oddělení," vysvětlil Cyril Abiteboul, ředitel týmu.
"Tato situace nastane, když dokončíme přístavbu, v níž budeme mít větší designérskou kancelář, protože momentálně jsme omezeni prostorem. Navíc přibývají nové práce. Příští rok budeme vyrábět vlastní převodovky i kompozity. Je to velký projekt a vyžádá si mnoho místa a lidí, takže růst bude pokračovat."
Abiteboul přitom neplánuje platit tolik lidí jako mají Mercedes a Ferrari a spoléhá na to, že v rámci boje za snížení nákladů se brzy stanoví jejich maximální počet.
"Počet zaměstnanců poroste kontrolovaně, protože opravdu nemám v plánu vést podnik s 800 až 900 lidmi. To podle mě nemá smysl a očekávám, že se v určitém bodě přijme rozhodnutí, kvůli kterému by nyní nemělo smysl narůst až na takovou velikost. Není to otázka peněz, je to také o dlouhodobé strategii. Podle mě by tým měl mít kolem 650 zaměstnanců. Už odhady na příští rok jsou přitom vyšší než 650."
Podle loňské analýzy Autosportu tým Mercedes zaměstnává 850 a Scuderia Ferrari 900 lidí. Dalších 400 až 450 lidí by měla každá z těchto automobilek mít v oddělení pohonných jednotek.