Alonsův motor nebyl porouchaný
Španěl ho zmátl, když podržel nohu na plynu.
Ukázalo se, že motor Fernanda Alonsa není porouchaný, nevyžaduje žádnou opravu a jezdci poslouží v zítřejší Velké ceně Belgie. Proč si tedy Španěl stěžoval na ztrátu výkonu, která ho v posledním kole Q2 stála více než půl sekundy a zabránila mu postoupit mezi nejlepších 10? Důvod je opravdu zvláštní. Alonso prý motor Honda oklamal.
Podařilo se mu to tak, že v Double Gauche ani na zlomek sekundy nesundal nohu z plynu, čímž zmátl řídící elektroniku hybridní části motoru. Rekuperační systémy ukládají elektrickou energii do baterie a automaticky ji uvolňují v místech, kde se koňské síly nejvíce promítnou do výsledného času, tedy na rovinkách. Neorientuje se přitom pomocí GPS, ale polohu na trati určuje podle vstupů z plynového pedálu. Jelikož v trénincích se v zmíněném místě noha z plynu sundávala, ERS bylo nastaveno tak, aby se aktivovalo za ním, v určité vzdálenosti od bodu sundání nohy z pedálu a poskytlo Alonsovi vyšší výkon na následující rovince vedoucí do šikany Les Fagnes. Když se Alonso odhodlal projet sekci Double Gauche naplno, ERS se za ní neaktivovalo a trpělivě čekalo na svou chvíli. Vůz tak na rovince přišel možná až o 160 koňských sil.
"Segment využívající elektrickou energii je předem nastaven, přičemž jeho hranice určuje plynový pedál. Občas jezdec udělá něco jinak a poplete tím systém. V určité části okruhu jsme neměli ERS," řekl Jusuke Hasegawa. Výkonný šéfinženýr Hondy přiznal, že tenhle systém zřejmě není vhodný a pravděpodobně bude změněn, aby se situace neopakovala.
Podařilo se mu to tak, že v Double Gauche ani na zlomek sekundy nesundal nohu z plynu, čímž zmátl řídící elektroniku hybridní části motoru. Rekuperační systémy ukládají elektrickou energii do baterie a automaticky ji uvolňují v místech, kde se koňské síly nejvíce promítnou do výsledného času, tedy na rovinkách. Neorientuje se přitom pomocí GPS, ale polohu na trati určuje podle vstupů z plynového pedálu. Jelikož v trénincích se v zmíněném místě noha z plynu sundávala, ERS bylo nastaveno tak, aby se aktivovalo za ním, v určité vzdálenosti od bodu sundání nohy z pedálu a poskytlo Alonsovi vyšší výkon na následující rovince vedoucí do šikany Les Fagnes. Když se Alonso odhodlal projet sekci Double Gauche naplno, ERS se za ní neaktivovalo a trpělivě čekalo na svou chvíli. Vůz tak na rovince přišel možná až o 160 koňských sil.
"Segment využívající elektrickou energii je předem nastaven, přičemž jeho hranice určuje plynový pedál. Občas jezdec udělá něco jinak a poplete tím systém. V určité části okruhu jsme neměli ERS," řekl Jusuke Hasegawa. Výkonný šéfinženýr Hondy přiznal, že tenhle systém zřejmě není vhodný a pravděpodobně bude změněn, aby se situace neopakovala.