Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Alonsův motor nebyl porouchaný

Alonsův motor nebyl porouchaný

Španěl ho zmátl, když podržel nohu na plynu.

Ukázalo se, že motor Fernanda Alonsa není porouchaný, nevyžaduje žádnou opravu a jezdci poslouží v zítřejší Velké ceně Belgie. Proč si tedy Španěl stěžoval na ztrátu výkonu, která ho v posledním kole Q2 stála více než půl sekundy a zabránila mu postoupit mezi nejlepších 10? Důvod je opravdu zvláštní. Alonso prý motor Honda oklamal.

Podařilo se mu to tak, že v Double Gauche ani na zlomek sekundy nesundal nohu z plynu, čímž zmátl řídící elektroniku hybridní části motoru. Rekuperační systémy ukládají elektrickou energii do baterie a automaticky ji uvolňují v místech, kde se koňské síly nejvíce promítnou do výsledného času, tedy na rovinkách. Neorientuje se přitom pomocí GPS, ale polohu na trati určuje podle vstupů z plynového pedálu. Jelikož v trénincích se v zmíněném místě noha z plynu sundávala, ERS bylo nastaveno tak, aby se aktivovalo za ním, v určité vzdálenosti od bodu sundání nohy z pedálu a poskytlo Alonsovi vyšší výkon na následující rovince vedoucí do šikany Les Fagnes. Když se Alonso odhodlal projet sekci Double Gauche naplno, ERS se za ní neaktivovalo a trpělivě čekalo na svou chvíli. Vůz tak na rovince přišel možná až o 160 koňských sil.

"Segment využívající elektrickou energii je předem nastaven, přičemž jeho hranice určuje plynový pedál. Občas jezdec udělá něco jinak a poplete tím systém. V určité části okruhu jsme neměli ERS," řekl Jusuke Hasegawa. Výkonný šéfinženýr Hondy přiznal, že tenhle systém zřejmě není vhodný a pravděpodobně bude změněn, aby se situace neopakovala.