Honda: Alonsův motor je v pořádku
Závodníka překvapilo podezření ze zbytečného odstoupení.
Honda potvrdila, co fanouškům McLarenu řekla pár hodin po VC Belgie. Motor Fernanda Alonsa putoval do anglického Milton Keynesu a byl důkladně analyzován, jenže žádná porucha se nenašla. Jelikož ani telemetrie ze závodu nic neukázala, vypadá to tak, že Fernando Alonso z velké ceny odstoupil bez zjevné příčiny.
Velmi krátce před odstoupením se Alonso týmu zeptal, jestli je nějaká šance na déšť. Ten by mohl zamíchat karty a vrátit ho do boje o body. Odpověď ale byla záporná a Španěl za chvíli vystupoval z vozu. To pouze podpořilo spekulaci, že dvojnásobného mistra světa to už na trati prostě nebavilo, byl frustrovaný a v podstatě utekl z prohraného boje. Alonso je tímto tvrzením překvapený.
"Zdá se, že tito lidé zapomínají, že za McLaren závodím už třetí rok. Bojoval jsem o postup z Q1, dělal maximum možného na startech, tlačil vůz do kopce v Q1 v Maďarsku jenom proto, abych se opět dostal do Q2 a v Bahrajnu chtěl závodit se zlomeným žebrem. Když jsem si to přečetl, řekl jsem si, že někteří lidé nebyli dostatečně koncentrovaní, proto neviděli, co se ve Spa skutečnosti dělo. A rozhodně se toho více dělo přede mnou než za mnou."
Když novináři chtěli vědět, proč si vlastně myslel, že motor měl poruchu, vysvětlil jim, že měl spíše podezření na blížící se poruchu.
"S pohonnou jednotkou bylo několik problémů, ve třech nebo čtyřech kolech před odstoupením. Nebylo to poprvé. Stává se to, když začínají selhávat některé ze senzorů. Měl jsem špatný pocit a motor po chvíli explodoval. Tentokrát jsme odstoupili po těchto prvních příznacích, takže mohli (lidé Hondy) motor prozkoumat. Udělali to a zdá se, že vše je v pořádku. Zítra ten motor vyzkoušíme v druhém tréninku. Pokud exploduje, tak ho samozřejmě vyměníme. Pokud vydrží, tak ho nejspíš budeme dále používat."
Alonso se krátce před poskytnutím rozhovoru dozvěděl o definitivním rozhodnutí nainstalovat do jeho vozu novou pohonnou jednotku označenou jako spec 3.7, takže penalizace ho nemine. Prý ale není jisté, že ji použije ve Velké ceně Itálie.
Velmi krátce před odstoupením se Alonso týmu zeptal, jestli je nějaká šance na déšť. Ten by mohl zamíchat karty a vrátit ho do boje o body. Odpověď ale byla záporná a Španěl za chvíli vystupoval z vozu. To pouze podpořilo spekulaci, že dvojnásobného mistra světa to už na trati prostě nebavilo, byl frustrovaný a v podstatě utekl z prohraného boje. Alonso je tímto tvrzením překvapený.
"Zdá se, že tito lidé zapomínají, že za McLaren závodím už třetí rok. Bojoval jsem o postup z Q1, dělal maximum možného na startech, tlačil vůz do kopce v Q1 v Maďarsku jenom proto, abych se opět dostal do Q2 a v Bahrajnu chtěl závodit se zlomeným žebrem. Když jsem si to přečetl, řekl jsem si, že někteří lidé nebyli dostatečně koncentrovaní, proto neviděli, co se ve Spa skutečnosti dělo. A rozhodně se toho více dělo přede mnou než za mnou."
Když novináři chtěli vědět, proč si vlastně myslel, že motor měl poruchu, vysvětlil jim, že měl spíše podezření na blížící se poruchu.
"S pohonnou jednotkou bylo několik problémů, ve třech nebo čtyřech kolech před odstoupením. Nebylo to poprvé. Stává se to, když začínají selhávat některé ze senzorů. Měl jsem špatný pocit a motor po chvíli explodoval. Tentokrát jsme odstoupili po těchto prvních příznacích, takže mohli (lidé Hondy) motor prozkoumat. Udělali to a zdá se, že vše je v pořádku. Zítra ten motor vyzkoušíme v druhém tréninku. Pokud exploduje, tak ho samozřejmě vyměníme. Pokud vydrží, tak ho nejspíš budeme dále používat."
Alonso se krátce před poskytnutím rozhovoru dozvěděl o definitivním rozhodnutí nainstalovat do jeho vozu novou pohonnou jednotku označenou jako spec 3.7, takže penalizace ho nemine. Prý ale není jisté, že ji použije ve Velké ceně Itálie.