Honda se snaží, Red Bull nevyužije veto
Nové zprávy z připravované rošády pohonných jednotek.
Výkonný šéfinženýr Hondy v F1 poprvé přiznal, že není jisté, že McLaren a Honda zůstanou partnery. Rád by vedení McLarenu přesvědčil dobře odváděnou prací, jenže to asi už nebude stačit.
"Stále se snažím zajistit dobré výkony a přesvědčit je, ale nejsem si jistý, zda to bude stačit," cituje Jusukeho Hasegawu Motorsport. "My, Honda, se nechceme vzdát tohoto partnerství."
Jak kritika a nejistota ovlivňuje zaměstnance v japonské Sakuře a anglickém Milton Keynesu?
"Vývoj se díky tomu zrychlil. Pro továrnu je to velmi motivující. Od Rakouska máme spec 3, náš vývoj zrychlil a i nyní má velmi dobré tempo. Motor je s každým novým dílem o něco lepší, což je velmi povzbudivé."
Velmi ambiciózní plán ohromit McLaren rychlým zlepšením nové pohonné jednotky navržené v druhé polovině minulého roku se ale ani zdaleka nedaří naplňovat. Už ve Spa měli mít jezdci McLarenu spec 4, čtvrtou verzi pohonné jednotky, jenže ta nebyla ve Spa ani v Monze a nebude ani v Singapuru.
"Už bylo rozhodnuto, že v Singapuru budeme mít současné motory. Prostřednictvím nastavení můžeme dosáhnout určitého zlepšení, ale žádné velké změny."
"Máme veto ohledně toho, komu může Renault dodávat," prozradil Christian Horner v rozhovoru pro Sky F1. "Je to věc, která je v našem kontraktu dobrých deset let, odkdy nám starý dobrý Ron Dennis nechtěl dát motor Mercedes. Ale teoreticky souhlasíme. Rádi je uvidíme s motorem Renault.
Řekl bych, že všichni mohou být spokojeni se směrem, kterým se to nyní ubírá. Teď se do toho někdo musí pořádně opřít a rychle dospějeme k závěru. Není to náš motor, je to motor Renaultu a my budeme rádi, když bude mít dva silné zákazníky."
Proces výměny ale možná nebude tak jednoduchý, jak by si Horner představoval. Honda chtěla původně získat Toro Rosso pouze jako platícího zákazníka a k partnerství s relativně malým týmem se zatím veřejně vůbec nevyjádřila. A v zákulisí se šíří drb, že také Renault chce výměnou něco získat, přesněji někoho, jednoho španělského jezdce. A Fernando Alonso to není.
"Stále se snažím zajistit dobré výkony a přesvědčit je, ale nejsem si jistý, zda to bude stačit," cituje Jusukeho Hasegawu Motorsport. "My, Honda, se nechceme vzdát tohoto partnerství."
Jak kritika a nejistota ovlivňuje zaměstnance v japonské Sakuře a anglickém Milton Keynesu?
"Vývoj se díky tomu zrychlil. Pro továrnu je to velmi motivující. Od Rakouska máme spec 3, náš vývoj zrychlil a i nyní má velmi dobré tempo. Motor je s každým novým dílem o něco lepší, což je velmi povzbudivé."
Velmi ambiciózní plán ohromit McLaren rychlým zlepšením nové pohonné jednotky navržené v druhé polovině minulého roku se ale ani zdaleka nedaří naplňovat. Už ve Spa měli mít jezdci McLarenu spec 4, čtvrtou verzi pohonné jednotky, jenže ta nebyla ve Spa ani v Monze a nebude ani v Singapuru.
"Už bylo rozhodnuto, že v Singapuru budeme mít současné motory. Prostřednictvím nastavení můžeme dosáhnout určitého zlepšení, ale žádné velké změny."
Vše tedy vypadá na to, že McLaren směřuje k podpisu smlouvy s Renaultem. Předloni se říkalo, že Red Bull rozhádaný s Renaultem by se rád dohodl s Hondou, ale McLaren využil veto, které má jako její partnerský tým. Shodou okolností tentýž tým v minulosti nechtěl Red Bull pustit k motorům Mercedes. Má štěstí, že šéf Red Bullu není pomstychtivý, a pokud ano, tak si tohle příkoří spojuje pouze s tehdejším šéfem McLarenu Ronem Dennisem. V opačném případě by mohl McLaren na motory Renaultu rovnou zapomenout.
"Máme veto ohledně toho, komu může Renault dodávat," prozradil Christian Horner v rozhovoru pro Sky F1. "Je to věc, která je v našem kontraktu dobrých deset let, odkdy nám starý dobrý Ron Dennis nechtěl dát motor Mercedes. Ale teoreticky souhlasíme. Rádi je uvidíme s motorem Renault.
Řekl bych, že všichni mohou být spokojeni se směrem, kterým se to nyní ubírá. Teď se do toho někdo musí pořádně opřít a rychle dospějeme k závěru. Není to náš motor, je to motor Renaultu a my budeme rádi, když bude mít dva silné zákazníky."
Proces výměny ale možná nebude tak jednoduchý, jak by si Horner představoval. Honda chtěla původně získat Toro Rosso pouze jako platícího zákazníka a k partnerství s relativně malým týmem se zatím veřejně vůbec nevyjádřila. A v zákulisí se šíří drb, že také Renault chce výměnou něco získat, přesněji někoho, jednoho španělského jezdce. A Fernando Alonso to není.