Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamilton očekává, že start do závodu může být divoký

Hamilton očekává, že start do závodu může být divoký

Mercedes poprvé až ve třetí řadě

Letos se třikrát stalo, že jezdci týmu Mercedes chyběli v první řadě. Alespoň jeden z nich však stál ve druhé. Ovšem v Singapuru se stříbrné šípy zabodly až do třetí řady startovního roštu. Závod tím rozhodně není ztracený. Určitou komplikaci to však přinese zcela jistě.

Po drtivém vítězství v minulém závodě v Monze si málokdo připouštěl, že by mercedesy znovu nebyly největším favoritem na pole position. Charakter okruhu je sice zcela odlišný, ale Lewis Hamilton je v soubojích s časem mistrem pravého okamžiku. Tentokrát jeho kouzlo vyprchalo. Naznačovaly to už volné tréninky: v 1. tréninku 4. Hamilton, 6. Bottas, ve 2. tréninku 3. Hamilton, 4. Bottas, ve 3. tréninku 3. Hamilton, 8. Bottas. V kvalifikaci však bylo ještě hůř: 5. Hamilton, 6. Bottas. Navíc ztráta 635 tisícin vteřiny byla nečekaně velká.

Každý rok to míváme v Singapuru poměrně těžké,“ vysvětloval Lewis Hamilton. „Proto jsme věděli, že to bude ošidné i tentokrát. Tušil jsem, že Red Bull bude takhle rychlý, zato jsem nečekal, že bude tolik silné i Ferrari. Dnes jsem do toho dal všechno, a přesto se mi nepodařilo z auta vydolovat víc. A to jsem ho ždímal, co to šlo. Do poslední kapky. Z hlediska předjíždění je tahle dráha hrozná a závod bude dlouhý. Musím se pokusit odstartovat dobře a předjet alespoň jedno auto. Sebastian má vedle sebe Verstappena, takže se při startu může přihodit cokoliv.

Že by se Hamilton pod dojmem Verstappenových startovních eskapád pokoušel přivolat nějakou kolizi v první zatáčce? Přiznejme si, že není sám, koho to napadne…

Mnohem horší výkony podává po celý dosavadní víkend kolega Valtteri Bottas. Na soupeře ztrácí mnohem víc, než je mu milé. „Jsme tady jasně třetí nejrychlejší, a to nestačí,“ nerad přiznal Fin. „Prali jsme se s nastavením vozu a včera i dnes udělali velké změny, ale stejně jsme nenašli optimální nastavení. Na časech v jednotlivých kolech je krásně vidět, že s nastavením, jaké mám k dispozici, nedokážu jezdit, jak by bylo záhodno. Trochu nás zaskočilo, jak zaostáváme za Red Bullem a Ferrari. Přede dvěma týdny se nám víkend v Monze povedl náramně, a teď se doslova trápíme. Dnešní výsledek ukazuje na to, jak máme na takovéhle trati stále problémy dosáhnout dostatečné přítlačné síly, přilnavosti a stability. V téhle oblasti ještě musíme jednoznačně zapracovat.