Mokrý Sepang svědčí Red Bullu
VC Malajsie – 1. trénink
Formule 1 se naposledy vrátila do Malajsie a obloze nad okruhem v Sepangu z toho dnes ráno bylo tak smutno, že plakala dlouhým hustým deštěm. Týmy nerady riskují své drahé vozy na kompletně mokré trati, pneumatiky do mokra je v malajském počasí třeba šetřit na kvalifikaci a závod, takže jezdci se po zahájení odpočítávání jeden a půl hodiny prvního tréninku nikam nechystali. Navíc, FIA jim za takových podmínek nedala povolení vyjet na trať.
V garážích přitom čekalo několik nabuzených mladíků, pro které by promarněný trénink znamenal, že do Sepangu přiletěli zcela zbytečně. Renault Nika Hülkenberga měl přislíben ruský testovací jezdec Sergej Sirotkin. Kevin Magnussen ustoupil Italovi Antoniovi Giovinazzimu z Ferrari Driver Academy. Druhý nadějný jezdec z juniorky Ferrari, Monačan Charles Leclerc, čekal na chvíli, kdy usedne do vozu Sauberu, vypůjčeného od Marcuse Ericssona. Oba junioři mohou doufat, že dobré výkony na trati a zpětná vazba přesvědčí Maranello, aby jim na sezonu 2018 zajistilo závodní sedačky u Sauberu.
Toro Rosso nemělo v garáži ani jednoho ze svých dosavadních závodníků. Jak jsme se dozvěděli tento týden, Francouz Pierre Gasly minimálně na závody v Malajsii a v Japonsku nahradil Daniila Kvjata. Carlos Sainz pokračuje, ale v tomto tréninku jeho vůz obsadil Indonésan Seal Gelael.
Počasí se naštěstí trochu umoudřilo a jezdci přišli pouze o půlhodinu tréninku. Pak se výjezd z boxové uličky otevřel a téměř okamžitě jím projela dvojice vozů Ferrari a Fernando Alonso testující Halo. Samozřejmě měli obuty pneumatiky do mokra označené modrým pruhem. Tuto trojici po pár minutách následovali ostatní jezdci, jednalo se ale pouze o jednokolovou promenádu. Funkčnost vozů byla otestována a dvacet jezdců opět pohodlně posedávalo v garážích.
Šéf Toro Rosso Franz Tost v rozhovoru pro Sky Sport mezitím potvrdil, že týmy musejí šetřit mokré pneumatiky na zbytek víkendu, takže jezdcům nemohou dovolit jezdit. Rychle usychající trať ale může umožnit jízdu na přechodných, kterých jim Pirelli dává více. Dodavatel pneumatik má pro každého jezdce čtyři sady přechodných pneumatik a tři sady mokrých, bez ohledu na to, zda se jede v Malajsii nebo v Bahrajnu. 35 minut před koncem tréninku byl první vlaštovkou na přechodných pneumatikách Daniel Ricciardo.
V poslední půlhodině jsme se přece jen dočkali i měřených kol. Po 10 minutách jízdy ve složitých podmínkách, na mokré trati s pneumatikami do přechodných podmínek, se v čele usadili jezdci Red Bullu s velkým náskokem před kolegy z Ferrari a Mercedesu. Fernando Alonso nebyl ve svém autě a mechanici Williamsu hledali problém v hydraulickém systému vozu Felipeho Massy. Sebastian Vettel a Pascal Wehrlein se podívali mimo trať, ale dokázali se vrátit.
V závěrečných minutách tréninku se Verstappen dostal před Ricciarda a na trať se vrátil Alonso. Španěl se s pomocí kombinace čerstvých pneumatik a malého množství vody na trati dostal na třetí místo. Až za ním zůstali oba jezdci Mercedesu a před dvojici Ferrari se dostali také Stroll a nováček Gasly. Jenže Räikkönen i Vettel zajeli rychlé poslední kolo a po vypršení časového limitu přeskočili Bottase i Hamiltona.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | Renault | 1:48,962 | 11 | |
2. | Daniel Ricciardo | Red Bull | Renault | 1:49,719 | + 0.757 | 12 |
3. | Fernando Alonso | McLaren | Honda | 1:50,597 | + 1.635 | 6 |
4. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:50,734 | + 1.772 | 12 |
5. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:51,009 | + 2.047 | 12 |
6. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:51,518 | + 2.556 | 8 |
7. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:52,007 | + 3.045 | 10 |
8. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:52,295 | + 3.333 | 9 |
9. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Renault | 1:52,380 | + 3.418 | 14 |
10. | Sergej Sirotkin | Renault | Renault | 1:53,521 | + 4.559 | 10 |
11. | Jolyon Palmer | Renault | Renault | 1:53,625 | + 4.663 | 10 |
12. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Honda | 1:53,771 | + 4.809 | 10 |
13. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:53,896 | + 4.934 | 6 |
14. | Sean Gelael | Toro Rosso | Renault | 1:54,610 | + 5.648 | 13 |
15. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:54,669 | + 5.707 | 4 |
16. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:55,280 | + 6.318 | 10 |
17. | Pascal Wehrlein | Sauber | Ferrari | 1:55,652 | + 6.690 | 10 |
18. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:56,211 | + 7.249 | 8 |
19. | Antonio Giovinazzi | Haas | Ferrari | 1:56,339 | + 7.377 | 6 |
20. | Felipe Massa | Williams | Mercedes | 3 |