Uvolněný poklop ovlivnil výkon týmu Haas na celý víkend
Magnussen hledá důvody nevyrovnaných výsledků
Haas měl vinou pořadatelů velké trable. Přes noc musel opravit Grosjeanovo auto, které havarovalo kvůli uvolněnému kanalizačnímu poklopu. Tým si od kvalifikace nesliboval žádné zázraky, takže 16. a 17. místo odpovídaly momentálnímu rozpoložení. Ovšem má to jednu výhodu: v závodě to už těžko může být horší…
Romain Grosjean v pátek v druhém tréninku havaroval. Na vrcholu pravotočivé dvanácté zatáčky se zvedl poklop kanálu, rozcupoval pravou zadní pneumatiku Haasu VF-17, ten se dostal do smyku, vyletěl z dráhy a narazil do bariéry na vnější straně zatáčky.
„Je úžasné, co náš tým po včerejšku dokázal. Je to skvělý kolektiv a dokazuje, jak moc jsme se od začátku zlepšili,“ chválil své inženýry a mechaniky Romain Grosjean. „Po výjimce ze zákazu pracovat přes noc se podařilo auto nejen opravit, ale navíc ještě rychle. Jsem na ně velmi hrdý a také šťastný, že jsem se mohl kvalifikace zúčastnit. Bohužel jsme hned v první části vypadli. Pracujeme a snažíme se analyzovat, co se dá. Děláme maximum, co je v našich silách, ale posledních pár závodů se to neprojevuje ve výsledcích. Obecně víme, že velmi měkké pneumatiky pro nás nejsou ta pravá směs. Potýkáme se s rozhodováním, v kterou chvíli je ideální nasadit ty které gumy. Na tom musíme dál pracovat. Počasí může být záludné.“
Kevin Magnussen se sice mohl na kvalifikaci připravovat v klidu, ale na výsledku se to neprojevilo. „Nemám z toho nejhorší pocit. Jenom prostě nejsme tak silní jako soupeři. Je to pro nás tvrdé, ale je to tak,“ musel přiznat při pohledu na výsledky. „Nedá se říct, že by auto bylo pomalé. Při jiných příležitostech, v jiných závodech, bylo rychlé. Jenomže v některých oblastech zkrátka nejsme dost důslední a stabilní. Existuje něco, kvůli čemu nepodáváme vyrovnané výkony. Pracujeme na tom. Podstatné je, že jsme zkonstruovali dobrou základní konfiguraci vozu. Problém je, že se někdy neosvědčuje. Příkladem je zrovna dnešní kvalifikace.“