Vettel riskoval a nebylo mu to nic platné
Räikkönen doplatil na vlastní chybu
Sebastian Vettel by momentálně potřeboval 34 bodů, aby dohnal Lewise Hamiltona. Nezbývá mu nic jiného, než vyhrávat jeden závod za druhým, jenže dnes to na začátek vítězné šňůry nevypadalo. Vettela porazili oba jezdci Mercedesu a pouze díky Bottasově penalizaci může zítra odstartovat vedle Hamiltona, který ale byl o téměř půl sekundy rychlejší. Nepomohlo ani riskování, ke kterému se Vettel uchýlil v posledním kvalifikačním pokusu, když už věděl, že je to pouze mezi ním a mercedesy.
"Při posledním pokusu v Q3 jsem už od vozu chtěl víc, než mohl nabídnout. Valtteri nebyl skutečnou hrozbou, tak jsem zariskoval, ale nic to nepřineslo," řekl Vettel po kvalifikaci. "Ale jsem spokojený s třetím místem. Zítra budu v první řadě a v poslední době máme docela dobré starty. Nastavení vozu bylo stále lepší. Sice nám dnes scházelo více rychlosti, ale v závodě by to mělo být lepší."
Vettel potvrdil, že Ferrari před týdnem promarnilo šanci pohodlně ukrojit z bodového náskoku Mercedesu. V Japonsku jsou stříbrné šípy opět velmi rychlé.
"Nejsem si jistý, jaká je jejich skutečná (závodní) rychlost. Někdy jsou na tom lépe, jindy hůře. Minulý týden nebyli tak rychlí, ale nyní jsou zpátky v normálu. My jsme obyčejně v závodě lepší (než v kvalifikaci). Uvidíme, co se dá udělat na startu a během závodu."
Smolná série Kimiho Räikkönena v Japonsku nekončí, tentokrát ale musí zpytovat vlastní svědomí. V posledním tréninku ztratil kontrolu nad vozem a následný náraz do bariéry poškodil i převodovku. To znamenalo opravy na poslední chvíli a také trest ztráty pěti startovních pozic.
"Prostě jsem vyletěl z trati," přiznal finský jezdec. "Byla to moje chyba a zaplatil jsem vysokou cenu. Dostanu trest a příprava na kvalifikaci nebyla zdaleka ideální. Ale to se stává."
Zítra odstartuje až z 10. místa a bude doufat, že mu pomůže strategie. Odstartuje na měkkých pneumatikách a až potom přezuje na superměkké. "Největší problémy vyplynuly z malého počtu odjetých kilometrů, což byl následek ranní chyby. Na takovémto okruhu, kde v prvním sektoru potřebujete perfektně nastavený vůz, vás to stojí strašně moc."