Vettel schytal další ránu, myslí na Ferrari
Hluboké zklamání a hrozba další penalizace
Před startem Velké ceny Japonska se mnozí ptali, jestli Sebastian Vettel může ve voze Ferrari začít vyhrávat závody a pokusit se dohnat bodový náskok Lewise Hamiltona. Místo vítězství ale přišlo další obrovské zklamání. Technici v červených overalech krátce před startem odhalili problém s motorovou svíčkou a až do startu se jim ho nepodařilo odstranit. Následovalo smutné ztrácení pozic a rychlý konec závodu. Hamilton závod vyhrál, což pro Vettela znamená ztrátu 25 bodů a vzrůst celkového manka v šampionátu na hrozivých 59 bodů. A do konce sezony zbývají pouze čtyři závody. Vettel sám musí být velmi zklamaný, ale po odstoupení myslel i na to, jaké kritice nyní budou muset čelit členové Scuderie. Především italský tisk na nich zítra jistě nenechá jednu nitku suchou.
"Kritika je normální, hlavně když se to takto nešťastně zvrtne. Je to součásti naší práce," řekl čtyřnásobný šampion televizi Sky. "Myslím, že bych je teď měl chránit. Až dosud jsme byli úžasní. Selhání techniky v posledních dvou závodech, to je strašná škoda, ale víte, i to se občas stává. Samozřejmě nás to strašně bolí, jsme strašně zklamaní. Nyní se toužíme vrátit domů. Musíme si odpočinout a pak se vrhnout do posledních čtyř závodů a počkat, jak to nakonec dopadne."
Vettel rovnou dostal otázku ohledně šance na titul v příští sezoně, ale takové úvahy by byly na začátku října opravdu zbytečné.
"Ještě máme naději... Už to není v našich rukou, ale tým pokračuje správným směrem a neustále se zlepšuje. Prošli jsme mnohem větší kus cesty, než si lidé uvědomují."
Jako kdyby to nestačilo, když Vettel před závodem v ústraní čekal, zda si jeho mechanici poradí s právě objeveným problémem, zapomněl, že je povinen poslechnout si hymnu pořádatelské země spolu s ostatními jezdci na startovním roštu. Dostal za to pouze napomenutí, jenže to je letos již druhé. První dostal, když v Monaku přejel přes čáru oddělující trať od výjezdu z boxové uličky, a třetí by znamenalo trest ztráty deseti míst na startu nejbližší velké ceny.
"Dnes jsme byli daleko od ideální startovní pozice. Start byl na to, že jsem měl tvrdší pneumatiky, dobrý a chtěl jsem získat pár pozic. Jenže když jsem chtěl předjet jeden renault, vyjel jsem z trati a o pár míst přišel. Vůz se v průběhu závodu nechoval nejlépe. Některá kola byla OK, ale v jiných byla jízda náročná. Na této trati se těžko jede za jiným vozem, takže jsme při předjíždění odvedli dobrou práci, ale špička už byla daleko."