Potrestaný Vettel se nebojí předjíždění
Bude ale potřebovat lépe nastavený vůz.
Sebastian Vettel si s sebou do Suzuky přivezl trest ztráty tří míst na startu závodu. Na cestu mu ho přibalili stevardi Velké ceny Malajsie za to, že v první zatáčce roztočil vůz Nica Rosberga. Tři místa ve prospěch pomalejších soupeřů by nemuselo být moc, jenže trest si odpyká na úzké trati s několika rychlými zatáčkami, kde je těžké udržet se za jiným vozem a ještě těžší předjíždět.
"Může to být těžké, ale určitě ne nemožné," odpověděl Vettel na otázku ohledně náročné výzvy. "Chválabohu nejsme v Monaku a během víkendu možná zaprší, takže hlavně musíme být připraveni. Přijít o pár míst na startu vám samozřejmě nikdy nepomůže, ale tady se dá předjíždět, i když to jistě nebude snadné."
Vettelovu situaci ještě komplikuje, že Suzuka je jedna z mála tratí s pouze jedním DRS úsekem. Starosti mu ale může dělat hlavně špatné vyvážení vozu, kvůli kterému byl ve druhém tréninku o půl sekundy pomalejší než týmový kolega.
"Ještě jsme nenašli správné vyvážení, musíme projít data a zjistit, v jaké jsme situaci, jak jsme na tom ve srovnání s ostatními a od toho se odrazit. Nyní potřebujeme něco udělat s rychlostí. V ideálním světě bychom zvýšili přilnavost, protože když máte dostatek přilnavosti, je to tu fantastické. Ale můžeme vyladit vyvážení a zlepšit rozložení přilnavosti a zítra to bude lepší."
Nejrychlejší kolo Kimiho Räikkönena bylo pouze o 3 desetiny sekundy pomalejší, než nejlepší kolo dne patřící Nicu Rosbergovi. To by mohla být pro Ferrari dobrá zpráva, jenže Räikkönena výsledek překvapil, protože s vozem také není spokojený.
"Vyvážení vozu není podle mých představ," řekl Fin. "Čas na kolo byl OK, ale vůz byl velmi nedotáčivý a v první části okruhu jsem s ním musel bojovat. Neměl jsem z toho dobrý pocit, takže jsem pak byl trochu překvapený. Nakonec se to zlepšilo, ale nejsme na tom tak, jak bychom chtěli být."
"Může to být těžké, ale určitě ne nemožné," odpověděl Vettel na otázku ohledně náročné výzvy. "Chválabohu nejsme v Monaku a během víkendu možná zaprší, takže hlavně musíme být připraveni. Přijít o pár míst na startu vám samozřejmě nikdy nepomůže, ale tady se dá předjíždět, i když to jistě nebude snadné."
Vettelovu situaci ještě komplikuje, že Suzuka je jedna z mála tratí s pouze jedním DRS úsekem. Starosti mu ale může dělat hlavně špatné vyvážení vozu, kvůli kterému byl ve druhém tréninku o půl sekundy pomalejší než týmový kolega.
"Ještě jsme nenašli správné vyvážení, musíme projít data a zjistit, v jaké jsme situaci, jak jsme na tom ve srovnání s ostatními a od toho se odrazit. Nyní potřebujeme něco udělat s rychlostí. V ideálním světě bychom zvýšili přilnavost, protože když máte dostatek přilnavosti, je to tu fantastické. Ale můžeme vyladit vyvážení a zlepšit rozložení přilnavosti a zítra to bude lepší."
Nejrychlejší kolo Kimiho Räikkönena bylo pouze o 3 desetiny sekundy pomalejší, než nejlepší kolo dne patřící Nicu Rosbergovi. To by mohla být pro Ferrari dobrá zpráva, jenže Räikkönena výsledek překvapil, protože s vozem také není spokojený.
"Vyvážení vozu není podle mých představ," řekl Fin. "Čas na kolo byl OK, ale vůz byl velmi nedotáčivý a v první části okruhu jsem s ním musel bojovat. Neměl jsem z toho dobrý pocit, takže jsem pak byl trochu překvapený. Nakonec se to zlepšilo, ale nejsme na tom tak, jak bychom chtěli být."