Arrivabene: Jak to, že všichni vědí o druhém senzoru?
Snížení výkonu pohonné jednotky popírá
Ferrari před časem souhlasilo, aby FIA do jeho pohonné jednotky namontovala i druhý senzor, přesněji do prostoru "úložiště elektrické energie", tedy někam k bateriím rekuperačního systému. Nevíme, kam přesně, ani co tento další senzor kontroluje, ale už to, že o něm víme, je pro šéfa Scuderie Ferrari Maurizia Arrivabeneho znepokojivá zpráva. Měli o něm vědět pouze zaměstnanci Ferrari a FIA, jenže celý svět si už přečetl o tom, jak lepší kontrola donutila tým přestat obcházet technické předpisy a snížit výkon motoru, což přispělo k porážce v Singapuru i v Rusku.
"Máme docela komplexní systém baterií, takže jsme souhlasili se žádostí FIA. Spolupracujeme s ní. Máme druhý senzor, což ale ani nejméně neovlivnilo rychlost vozu," tvrdí Arrivabene.
"Přesto mi nepřijde normální, že už všichni vědí, že máme dva senzory. Jak jsem řekl, naše baterie jsou docela komplexní a zároveň jsou i duševním vlastnictvím Ferrari. Doufám, že když už všichni vědí o druhém senzoru, tak to ještě neznamená, že všichni budou i dostávat informace o našem projektu. Určitě bychom to nebrali na lehkou váhu."
Arrivabene vidí problém v aerodynamice a potažmo v práci s pneumatikami: "Máme problém, když se závodí na trati, kde je třeba vysoký nebo středně vysoký aerodynamický přítlak. Hlavně v pomalých zatáčkách. Nemáme dostatek přítlaku, což vede k problémům s pneumatikami, protože ne vždy se nám podaří dostat je do ideálního provozního okna."
O stejném problému mluvil Sebastian Vettel dnes v Suzuce.
"Myslím, že dnes nám to oběma (s Kimim Räikkönenem) klouzalo více, než bychom si přáli, kvůli čemuž nám pneumatiky odešly dříve než ostatním. Ale celkově to byl dobrý pátek," řekl německý závodník po dvou trénincích.