Ferrari doplatilo na penalizace a strategii
V Suzuce mělo druhý nejrychlejší vůz.
Ferrari dnes mohlo mít výbornou příležitost stáhnout část bodového náskoku Red Bullu, ale to by muselo startovat z druhé startovní řady vybojované v kvalifikaci. Sebastian Vettel si však musel odpykat trest přivezený z Malajsie a Kimi Räikkönen přišel o třetí pozici, kterou po Hamiltonově špatném startu mohl snadno proměnit na druhé místo v první zatáčce, kvůli výměně převodovky.
"Měli jsme dobrou kvalifikaci, ale na tomto typu trati není ideální mít problém s převodovkou a přijít o dobré místo na startu. Samozřejmě jsme velmi zklamaní, protože jsme měli dobrý vůz, a kdybychom mohli zůstat vpředu, měli bychom více čistého vzduchu a byli rychlejší," řekl Räikkönen, který nakonec získal pouze body za páté místo. "Měl jsem dobrý start, ale pak jsem se zasekl za jinými vozy. Bylo opravdu těžké jezdit za někým, protože to ovlivňovalo chování vozu. Opravdu nebylo snadné udržet se za někým a útočit, ale jakmile se to podařilo, byl vůz najednou rychlý a dobře ovladatelný. Dnes jsme jistě měli rychlost na lepší výsledek."
Vettel využil Hamiltonův pomalý start, předjel Daniela Ricciarda i Sergia Péreze, byl rychlejší než Verstappen a ze ztráty pódiového umístění viní strategii zastávek v boxech. Max Verstappen dvakrát vyměnil pneumatiky dříve a na nových byl rychlejší, takže se Vettel dvakrát vrátil daleko za něj. To mělo být jeho výhodou v posledním stintu, který měl Verstappen hodně dlouhý, jenže Vettel začal třetí stint za Hamiltonem a velmi rychle začal ničit měkké pneumatiky.
"Měli jsme velmi dobrý start a v během dvou kol jsme se dostali do dobré pozice, po předjetí Ricciarda a Péreze jsme byli rychlejší než Verstappen. Podle mě jsme dnes měli druhý nejrychlejší vůz, takže to byla jen otázka času, ale Max spěchal do boxů, aby si svou pozici ubránil a skvěle mu to vyšlo. Na konci závodu jsme to zkusili s měkkými pneumatikami. Nejprve to vypadalo jako dobrý nápad, ale degradovaly příliš rychle a ztratili jsme kontakt se skupinou vpředu.
Kritizovat je snadné a jsem si jistý, že mnoho "expertů" by to zvládlo lépe, ale boxová zídka a vůz se shodly na této strategii. Bohužel jsem spoustu času ztratil za vozy o kolo zpět. Často jsem se za ně dostal v prvním sektoru, kde se neměli kam uhnout a já jsem za nimi ztrácel spoustu času. Možná právě tam jsem přišel o své místo ve prospěch Lewise (Hamiltona), který zpřed sebe pomalejší vozy dostával na rovince. Ale rychlost (v posledním stintu) by nejspíš beztak nestačila na boj o stupně vítězů."
"Měli jsme dobrou kvalifikaci, ale na tomto typu trati není ideální mít problém s převodovkou a přijít o dobré místo na startu. Samozřejmě jsme velmi zklamaní, protože jsme měli dobrý vůz, a kdybychom mohli zůstat vpředu, měli bychom více čistého vzduchu a byli rychlejší," řekl Räikkönen, který nakonec získal pouze body za páté místo. "Měl jsem dobrý start, ale pak jsem se zasekl za jinými vozy. Bylo opravdu těžké jezdit za někým, protože to ovlivňovalo chování vozu. Opravdu nebylo snadné udržet se za někým a útočit, ale jakmile se to podařilo, byl vůz najednou rychlý a dobře ovladatelný. Dnes jsme jistě měli rychlost na lepší výsledek."
Vettel využil Hamiltonův pomalý start, předjel Daniela Ricciarda i Sergia Péreze, byl rychlejší než Verstappen a ze ztráty pódiového umístění viní strategii zastávek v boxech. Max Verstappen dvakrát vyměnil pneumatiky dříve a na nových byl rychlejší, takže se Vettel dvakrát vrátil daleko za něj. To mělo být jeho výhodou v posledním stintu, který měl Verstappen hodně dlouhý, jenže Vettel začal třetí stint za Hamiltonem a velmi rychle začal ničit měkké pneumatiky.
"Měli jsme velmi dobrý start a v během dvou kol jsme se dostali do dobré pozice, po předjetí Ricciarda a Péreze jsme byli rychlejší než Verstappen. Podle mě jsme dnes měli druhý nejrychlejší vůz, takže to byla jen otázka času, ale Max spěchal do boxů, aby si svou pozici ubránil a skvěle mu to vyšlo. Na konci závodu jsme to zkusili s měkkými pneumatikami. Nejprve to vypadalo jako dobrý nápad, ale degradovaly příliš rychle a ztratili jsme kontakt se skupinou vpředu.
Kritizovat je snadné a jsem si jistý, že mnoho "expertů" by to zvládlo lépe, ale boxová zídka a vůz se shodly na této strategii. Bohužel jsem spoustu času ztratil za vozy o kolo zpět. Často jsem se za ně dostal v prvním sektoru, kde se neměli kam uhnout a já jsem za nimi ztrácel spoustu času. Možná právě tam jsem přišel o své místo ve prospěch Lewise (Hamiltona), který zpřed sebe pomalejší vozy dostával na rovince. Ale rychlost (v posledním stintu) by nejspíš beztak nestačila na boj o stupně vítězů."