Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Motory Ferrari a Mercedesu jsou prý v podstatě diesely

Motory Ferrari a Mercedesu jsou prý v podstatě diesely

Boullier a Horner kritizují spalování oleje

Závodní ředitel McLarenu nedávno kritizoval FIA za to, že výrobcům umožnila tajné spalování oleje, když pravidla ohledně hybridních motorů nenapsala dostatečně jasně. Nyní se snaží situaci řešit nařízeními Charlieho Whitinga a sadou nových pravidel, která ale vstoupí v platnost až příští rok. McLaren přechází od motorů Honda k Renaultu, z čehož se dá vyvodit, které výrobce by rád obral o pár koňských sil.

"Vím, že FIA ​​a Charlie pracují na uzavření této díry (v pravidlech), protože momentálně v nich nemáme jasnou definici oleje. Ale nevím, jestli to bude stačit," nechal se nedávno slyšet Éric Boullier. "Musíme tento problém se spotřebou oleje vyřešit, což by znamenalo, že příští rok bude díra uzavřena. Ale myslím si, že omezení by mělo být tvrdší, než se momentálně plánuje."

Christian Horner šéfující týmu používajícímu motory Renault rovnou řekl, že současné motory nejsou o nic zelenější než staré nafťáky.

"Když to spálí čtyři kila oleje za závod, tak je to v podstatě dieselový motor," řekl šéf Red Bullu. "Je to proti konceptu těchto zelených hybridních motorů. Bylo by dobré, kdyby se to vyřešilo tak, aby nezůstaly žádné pochybnosti. Vím, že některé týmy mohou být obzvlášť znepokojeny ztrátou toho, o čem se mluví jako o spalování oleje. Hlavně v kvalifikacích."