Renault se McLarenu nebojí
Úspěchem budou pouze vítězství továrního týmu
Renault udělal to, co Mercedes a Ferrari nechtěly, přijal mezi své zákazníky McLaren. Ten by mohl příští rok představovat silnou konkurenci továrnímu týmu, který si cestu mezi špičku F1 hledá pomaleji než motory francouzské automobilky. Cyril Abiteboul se důvody tohoto rozhodnutí pokusil vysvětlit v rozhovoru pro web Motorsport.
"Vznikly obavy, takže bylo důležité, abychom všem vysvětlili, včetně našich lidí v Enstone, že na našem konceptu se nic nezměnilo," řekl generální ředitel Renaultu Sport F1. "Stále platí, že jediným účelem našeho programu v F1 je dostat tovární Renault na nejvyšší úroveň. Musíme myslet strategicky, musíme myslet takticky a není tajemstvím, že ta motorová rošáda otevřela nové možnosti, včetně šance získat Carlose Sainze, který by jinak nebyl k mání.
Mám otevřený styl vedení lidí, takže se zpravidla s managementem v Enstone a ve Viry dělím o informace o tom, co a proč teď děláme. Myslím, že teď už každý na palubě chápe, proč jsme to udělali a že McLarenu se nebojíme. Nakonec, pokud dodržíme plán a naplníme ambice, budeme schopni porazit každého. Kromě toho, práce se zákazníky a jejich změny mění i náš způsob práce, což je prospěšné."
Říká se, že Renault se od roku 2019 plánuje rozejít s týmem Red Bull. Může se spekulovat o tom, zda McLaren ve vlastních řadách nevidí jako menší hrozbu než tým gigantického výrobce energetických nápojů.
"Nejsme zoufalí a náš zákaznický program nám nedělá vrásky. Chceme spolupracovat s týmy, které jsou profesionální, nápomocné, loajální. S Red Bullem máme mnohaletý vztah a nějakou společnou historii s Toro Rosso. Je to vztah, který měl vzestupy i pády, ale funguje, proto není pravda, že bychom se ho zoufale snažili ukončit. Souhlasili jsme s výměnou, která nebude na úkor našeho technického projektu.
Nechtěli jsme mít více než současný počet zákazníků, ne více než tři týmy s motory Renault, proto to musela být výměna. Chtěli jsme to udělat jen za určitých podmínek, zejména ekonomických. Plus to muselo zapadat do strategie, do snahy dostat Renault na nejvyšší úroveň. Když byly všechny podmínky splněny, nebylo těžké dospět k podpisu smlouvy."