Verstappen brblal, ale pak byl nejrychlejší
VC Mexika – 3. trénink
Oba monoposty Red Bull Racingu potvrdily páteční dobrou formu a byly Mercedesu a Ferrari přinejmenším vyrovnaným soupeřem. Na Maxe Verstappena tentokrát neměl ani Lewis Hamilton, přičemž elitní šestka se vešla do čtyř desetin sekundy.
Klíčovou otázkou bylo, jak přimět pneumatiky ke správnému fungování. Rtuť teploměru totiž počátku sahala k pouhým dvanácti stupňům a jen velmi neochotně stoupala výše.
V úvodu vsadili téměř všichni na ultrasofty, pouze Sebastian Vettel na supersofty. První zápis do tabulky časů učinil Fernando Alonso – 1:21,5. Už po pěti minutách skončila seance pro Pierra Gaslyho, který ohlásil problém s motorem a odstavil svoje kouřící toro rosso. Po okruhu zavlály žluté praporky.
Po odklizení nepojízdného vozu se dostal Kimi Räikkönen navzdory probrzděnému nájezdu do jedné zatáčky na 1:20,9. Druhý pokus už byl bez chybičky a znamenal posun na 1:18,9. Další desetinu ubral Esteban Ocon, třetí příčka patřila v těto fázi Carlosu Sainzovi. Vettel byl až desátý, Lewis Hamilton měl za sebou jen instalační kolo, Valtteri Bottas a oba red bully zatím vůbec nevyjeli z boxů. Do nich naopak zamířil Pascal Wehrlein s porouchanou elektronikou.
Věci se daly výrazněji do pohybu až kolem třetiny tréninku. Hamilton zajel 1:18,1 a šel do čela. Vettel se posunul na třetí místo sedm desetin sekundy za Britem, ovšem na rozdíl od něj na tvrdších pneumatikách. Do práce nastoupil i Bottas a hned překonal svého týmového parťáka. Potvrdil tak, že mu vysokohorská dráha s mizivou přilnavostí evidentně sedí.
Hodně rozvážně si počínali u Red Bullu. Maxovi Verstappenovi nejprve obuli supersofty a ten byl s nimi o tři desetiny rychlejší než Vettel. Přesto si na ně neustále stěžoval. Daniel Ricciardo dlouho budil dojem, že snad vůbec nevyjede.
Po 25 minutách vzniklo pořadi Bottas (1:17,5). Hamilton (1:17,9), Verstappen (1:18,2) a Vettel (1:18,5). Vettela posléze na čtvrté příčce vystřídal konečně aktivní Ricciardo. I on zvolil supersofty a stejně jako jeho kolega hlásil značné potíže s jejich zahřátím.
V závěrečné části přezul Räikkönen na čerstvé ultrasofty a rázem byl druhý, 0,2 sekundy za Bottasem. Odstartoval tak festival špičkových časů, jimiž se trumfovali Bottas, Vettel a Verstappen. Naopak Hamilton oznámil technikům, že není spokojen s výkonem motoru.
Misky vah se pomalu přikláněly na stranu rudých býků. Čtvrt hodiny před koncem předvedl Verstappen dvě excelentní kola a Ricciardo se posunul na třetí pozici za Vettela. Následovali Bottas, Räikkönen a Hamilton. Pořád ale ještě nebylo rozhodnuto, protože teď udeřily mercedesy. Hamiltonův atak na lídra Verstappena ale těsně nevyšel, zatímco Bottas přeskočil Ricciarda.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | Renault | 1:17,113 | 20 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:17,188 | + 0.075 | 23 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:17,230 | + 0.117 | 21 |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:17,283 | + 0.170 | 18 |
5. | Daniel Ricciardo | Red Bull | Renault | 1:17,361 | + 0.248 | 10 |
6. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:17,517 | + 0.404 | 27 |
7. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:18,040 | + 0.927 | 20 |
8. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:18,165 | + 1.052 | 18 |
9. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:18,208 | + 1.095 | 21 |
10. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:18,380 | + 1.267 | 21 |
11. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Renault | 1:18,602 | + 1.489 | 23 |
12. | Felipe Massa | Williams | Mercedes | 1:18,690 | + 1.577 | 23 |
13. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:19,066 | + 1.953 | 20 |
14. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:19,205 | + 2.092 | 19 |
15. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:19,331 | + 2.218 | 27 |
16. | Fernando Alonso | McLaren | Honda | 1:19,565 | + 2.452 | 22 |
17. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:19,586 | + 2.473 | 22 |
18. | Pascal Wehrlein | Sauber | Ferrari | 1:19,826 | + 2.713 | 16 |
19. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Honda | 1:20,030 | + 2.917 | 25 |
20. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Renault | 2 |