Lowe: Peníze, ne motory, jsou největším problémem F1
Každý tým prý dostane přiděleného jednoho účetního FIA
Výrobci motorů, Liberty Media a Mezinárodní automobilová federace mají za sebou setkání, na kterém se hovořilo o budoucnosti motorů, jejich ceně a také o tom, do jaké míry mají ovlivňovat konkurenceschopnost týmů. Red Bull a McLaren už mnohokrát oplakaly každou desetinu sekundy ztracenou kvůli menšímu počtu koňských sil, ale Paddy Lowe řekl, že klíčová bude až blížící se debata o rozpočtech, výnosech a nákladech týmu F1. Peníze jsou totiž tím, co současnou F1 dělí na přinejmenším dvě různé ligy. Lowe, loni ještě technický ředitel Mercedesu, od tohoto roku na stejném postu u Williamsu používajícího motory Mercedes, o tom ví své.
"Když se podíváte na F1 jako na celek, tak se sice hodně mluví o těžkostech s motory, ale ty nejsou největším zdrojem problémů tohoto sportu," řekl Lowe. "Je to velký problém pouze z pohledu velkých týmů, které proti sobě bojují o nejvyšší příčky. Avšak největším problémem je nerovnost mezi nimi a ostatními týmy.
Za opravdu velké rozdíly nejsou zodpovědné motory. Stačí se podívat na závod v Austinu, na rozdíl v rychlostech mezi prvními šesti, nakonec pěti vozy a pak na rozdíl mezi nimi a zbytkem pole. Ve skutečnosti jsou to dva rozdílné závody. Týmy přitom nejsou rozděleny ve skupinkách podle motorů."
Auto Motor und Sport tento týden vyrukoval se zprávou, že Ross Brawn v úterý týmům předloží návrh na zavedení rozpočtového stropu ve výši 100 až 150 milionů eur. Do rozpočtu by se neměly počítat platy jezdců, nejvyššího managementu ani náklady na marketing. Na dodržování omezení mají dohlížet nezávislí účetní FIA, přičemž každý tým dostane přiděleného jednoho. Teorie by měla být ověřena v praxi v roce 2019, bez postihu za nedodržení stropu.