Kdy bude Haas vyhrávat?
Do pěti let chce vídat zadní křídla absolutní špičky
Americký podnikatel Gene Haas nezaložil tým F1, aby byl pouze do počtu. I díky nákupům u Ferrari se má posouvat vzhůru výsledkovými tabulkami. Pokud ne, bude to považováno za zklamání. Tohle je jeho druhá sezona, nejpozději po pěti letech má být Haas F1 uhnízděný v lepší části středu pole.
"Pokud i po pěti letech budeme daleko vzadu a ne tam, kde chceme být, tak se budeme muset zamyslet nad tím, zda přesto chceme zůstat ve F1," řekl Haas v rozhovoru pro AutoWeek. "Ale během pěti let budou různé příležitosti posunout se vpřed. Snad nás jedna z nich katapultuje mezi lepší týmy ze středu pole nebo ještě o trochu výš. Pak to už budeme muset brát jeden schod za druhým."
Ještě dále na horizontu se rýsují i vítězství.
"Krok za krokem. Řekl bych, že tak za deset let bychom měli být schopni vyhrávat závody. Pokud ne, budu to považovat za naše selhání."
Nechat si při vstupu do F1 pomoci od velkého zkušeného týmu se loni ukázalo být dobrou volbou. Haas ve své první sezóně obsadil osmé místo v Poháru konstruktérů. Letos je ale opět osmý a v druhé polovině sezony je vidět sestupnou formu, ačkoli bodově je na jedné úrovni s Renaultem a Toro Rosso. Šéf týmu z toho viní předčasný přesun pracovní síly na vůz pro sezonu 2018.
"Vývoj jsme zastavili trochu brzy," řekl Günther Steiner v rozhovoru pro Ekstra Bladet. "Rozhodli jsme se pro brzký přesun k vozu pro rok 2018, protože jsme chtěli udělat pár zásadních změn, které nelze provést na aktuálním autě. Bylo to dobré rozhodnutí? Teď nevím. Nevím, co všechno si týmy, déle vyvíjející současné vozy, přenesou do budoucí sezony."
Haas nejspíš bude zlepšení potřebovat, protože u konkurentů to vypadá na velké změny k lepšímu. Tovární Renault, nyní již v téměř plné síle, staví zcela nový vůz, McLaren bude mít motory Renault a Sauber nové od Ferrari, zatímco Force India a Williams zůstávají stabilní. Jediný otazník visí nad Toro Rosso a jeho spojením s Hondou.