Mercedes znovu v jiné lize

VC Brazílie – 2. trénink
Ani druhý trénink v Interlagosu nezměnil nic na naprosté dominanci trojcípé hvězdy. Nejlepší v něm byl opět Lewis Hamilton, i když zaostal za svým ranním výkonem.
Teplota v Sao Paulu šplhala ke třicítce, asfalt se rozpálil na 41 stupňů. Předpověď varovala před deštěm, zdálo se však, že jeho bezprostřední nebezpečí nehrozí.
I tentokrát se mezi účastníky objevil „vetřelec“. Šlo o Giovinazziho, který u Haasu nahradil v kokpitu Magnussena.
Na trať vyrazili všichni na softech. Räikkönen si hned na úvod stěžoval na vibrace, přesto zaznamenal první relevantní čas – 1:10,9. O desetinu překonal svého týmového kolegu Vettela a dále zrychloval až na 1:10,5. Pak do hry vstoupily také mercedesy a red bully. Nové maximum 1:10,3 zaknihoval Bottas, těsně za něj se zařadil Verstappen. Nakonec se na dráze objevil i Hamilton a hned ukázal, kdo je na ní pánem. Časomíra se v jeho případě zastavila na hodnotě 1:09,8.
Ve třetině seance měl Hamilton desetinu k dobru na Bottase. Následovali Verstappen, Räikkönen, Vettel, Ricciardo, Ocon a Massa. Tým přesto našel u novopečeného mistra světa rezervu a upozornil ho, aby do deváté zatáčky najížděl pomaleji.
Po půlhodině nadešel okamžik přezouvání na supersofty a tím i začátek útoků na nejlepší čas dne. Fernando Alonso ovšem zavítal do boxů ze zcela jiných důvodů. Technické problémy jeho mclarenu se ukázaly být závažnějšího rázu, takže z vozu vystoupil.
Bottas se mezitím dostal na 1:09,6, ačkoliv jeho kolo rozhodně nebylo bez chyb. Naopak Hamilton svůj pokus předčasně ukončil. Reparát dopadl podstatně lépe a Brit šel s 1:09,5 do čela. Na třetí místo před obě ferrari se posunul Ricciardo.
Ericsson v jedenácté zatáčce těžce probrzdil a vyletěl ven. Zpátky se ale dostal vlastními silami a neprodleně se odebral ke svým mechanikům. Vzápětí v esičku roztočil piruetu Vandoorne. V jednom momentě si také příliš neporozuměli Ocon a Hülkenberg, což Francouz okomentoval několika nespisovnými výrazy.
Posledních 35 minut bylo již tradičně zasvěceno longrunům. V nich se nejprve prosadil Vettel (1:13,0), ovšem ještě na ojetých supersoftech. Výrazně pomalejší naopak byli Räikkönen a Verstappen, zřejmě kvůli více naplněné nádrži. Massa nepotěšil ochránce životního prostředí, protože při průjezdu pitlane cosi vyhodil z auta(!). Pravděpodobně šlo o lepicí pásku.
Ve srovnatelných podmínkách se ukázalo, že v delších stintech není převaha Mercedesu tak drtivá. Vettel i Hamilton zajížděli časy kolem 1:13,2. Čtvrt hodiny před koncem spadly první kapky. Navzdory tomu se Hamilton na opotřebovanějších gumách posunul na 1:13,1. Pak přezul na čerstvé softy a poskočil až na 1:12,5.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:09,515 | 42 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:09,563 | + 0.048 | 45 |
3. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:09,743 | + 0.228 | 37 |
4. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:09,875 | + 0.360 | 48 |
5. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:09,886 | + 0.371 | 38 |
6. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:10,117 | + 0.602 | 45 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:10,306 | + 0.791 | 49 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:10,373 | + 0.858 | 42 |
9. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:10,396 | + 0.881 | 39 |
10. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:10,655 | + 1.140 | 31 |
11. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:10,685 | + 1.170 | 42 |
12. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:10,695 | + 1.180 | 43 |
13. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:10,902 | + 1.387 | 38 |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:11,064 | + 1.549 | 44 |
15. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:11,300 | + 1.785 | 39 |
16. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:11,422 | + 1.907 | 44 |
17. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:11,821 | + 2.306 | 54 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:11,857 | + 2.342 | 43 |
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:11,989 | + 2.474 | 17 |
20. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:12,417 | + 2.902 | 37 |