Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Verstappen vše ztratil na rovinkách

Verstappen vše ztratil na rovinkách

Ricciardo by chtěl, aby ho Hamilton tlačil vpřed

S jistotou trestu pro Daniela Ricciarda a po jezdecké chybě Lewise Hamiltona včera bojovali o nejlepší místa na startu pouze zbylí čtyři jezdci tří nejrychlejších týmů. Není divu, že Verstappen není spokojen se čtvrtým místem a poukazuje na velikost ztráty, kterou nabral, zatímco pouze držel nohu na plynu a volant rovně.

"Už jsem viděl data z GPS a vím, že jsme na rovinkách ztratili půl sekundy. To je celá moje ztráta," řekl Nizozemec, jenž včera na Valtteriho Bottase ztratil přes šest desetin sekundy. "Nastavení vozu není stoprocentně správné, ale při zpětném pohledu to ve srovnání se soupeři v první řadě nebylo zas tak špatné. Předpokládali jsme, že na této trati budeme trpět více než jinde a předpoklad byl správný. Když se blíže podíváte na časy z druhého sektoru, kde jsou zatáčky, tak zjistíte, že jsme tam ztratili pouze osm setin sekundy, a to se tam počítá i kus rovinky. Možná v jedné, nanejvýš ve dvou zatáčkách jsme mohli být lepší, zbytek jsme ztratili na rovince. Na této trati je málo zatáček, takže to máme těžké. V závodě bychom měli být o něco konkurenceschopnější, ale nejsem si jistý, že to bude stačit."

Daniel Ricciardo a jeho inženýři mezitím řeší záhadu kolem superměkkých pneumatik. Australan od začátku víkendu věděl, že po kvalifikaci klesne o 10 míst kvůli výměně MGU-H a soustředil se na nácvik delších stintů na měkkých pneumatikách, čemuž jistě přizpůsobil i nastavení vozu. Ale přesto nečekal, že v kvalifikaci bude na superměkkých o 0,4 sekundy pomalejší než Verstappen.

"Když jsme v rozhodující chvíli hledali další desetiny, nenašli jsme je," shrnul Ricciardo. "Měl jsem pocit, jakoby můj vůz byl lepší na měkkých pneumatikách. Kéž bych měl k dispozici další sadu a superměkké mohl nechat v garáži. Normálně získáte více přilnavosti v přední části vozu, když přezujete z měkkých na superměkké. Můžete na nich jet agresivněji, jenže já jsem měl na těch mých vpředu horší přilnavost. Frustrující. Na poradě jsme s inženýry zjistili, že vůz v Q3 ve druhém stintu trpěl velkými vibracemi. Proč, to se už zjistit nepodařilo. V prvním stintu v Q3 jsme byli prostě pomalí a zatím si nejsme jisti, co bylo příčinou."

Ricciardo se ale snaží zůstat optimistou. Bude startovat pár míst před Lewisem Hamiltonem, který se jistě bude chtít rychle dostat na bodovaná místa, což by jezdci Red Bullu mohlo pomoci.

"V závodě by měl být náš vůz dobrý. Lewis startuje za námi, tak uvidíme, co se bude dít. Pokud bude Mercedes tak rychlý jako byl dosud, tak by se mi mohlo povést dostat nárazník na špičku jeho nosu a nechat se jím tlačit skrz pomalejší vozy."