Red Bull musel tišit rozbroje mezi Renaultem a Toro Rosso
Tost si nenechá skákat po hlavě, Abiteboul lže
Toro Rosso ke konci sezony stíhá jedna porucha pohonné jednotky za druhou a Cyril Abiteboul se před VC Brazílie v jednom rozhovoru vyjádřil, že zvýšená poruchovost není náhoda. Zdrojem problémů je prý způsob "jakým pohonná jednotka pracuje ve voze Toro Rosso" a další potíže vyplývají z toho, že Renault nestíhá vyrábět a testovat takové množství náhradních dílů. Franz Tost nařčení vehementně popřel.
"Hodně mě překvapilo, že Cyril Abiteboul médiím naznačil, že problémy Toro Rosso s pohonnou jednotkou jsou primárně způsobované týmem a způsobem, jakým pohonná jednotka pracuje v šasi STR12," řekl šéf menšího z týmů Red Bullu. "Můžeme vás ujistit, že ani jedna z nedávných poruch MGU-H a hřídele ve voze Toro Rosso neměla nic společného s prací týmu ani s tím, jak je PU integrována do šasi. S výjimkou vylepšení chladicího systému se od začátku sezony 2017 v této části vozu nic nezměnilo. Toro Rosso od letní přestávky neustále trápí poruchy spojené s pohonnou jednotkou, což má za následek ztráty pozic na startu. Tým to stojí body a pozice v Poháru konstruktérů."
Nevyřčené zůstaly dvě věci. Toro Rosso od Renaultu odchází k Hondě a tovární tým Renaultu se pokouší Toro Rosso vytlačit ze šestého místa Poháru konstruktérů. Jeho velká bodová ztráta ze začátku sezony se před posledním závodem scvrkla na čtyři body.
Zdroje webu Motorsport informují, že Helmut Marko a Cyril Abiteboul měli v sobotu ráno před posledním tréninkem pořádně vášnivou debatu, avšak tisková zpráva poradce Red Bullu pro motorsport byla ve smírném tónu.
"Není nic zvláštního na tom, když na konci další dlouhé sezony vzplanou emoce, ale my si ceníme našeho vztahu s Renaultem a tak to i zůstane. Nikdy se nestalo, že by s námi náš dodavatel motorů jednal neférově nebo nerovnocenně a na tom se nic nezměnilo ani dnes."
Horké hlavy jen tak nevychladnou a Abiteboul se Tostovy omluvy nedočká.
"To vyjádření bylo reakcí na Cyrilovo interview, ve kterém tým obvinil ze způsobování poruch pohonné jednotky, což je absolutní nesmysl," řekl Tost televizi Sky. "Za co se mám omluvit? Za všechny utrpěné škody? Že je rozzlobený? Tak to jsme dva. Víme, kdo s tímto nesmyslem začal. Byl to Cyril s jeho stupidním rozhovorem. To jsem jako měl říct: Dobře, moc pěkné interview, má pravdu! Ne, není to pravda, proto jsme zveřejnili vlastní stanovisko."
Renault svěřil roli diplomata svému ambasadorovi Alainu Prostovi.
"Nebudeme na to reagovat, nechceme se točit v kruhu reakcí na svá vyjádření. Právě jsem si vyslechl, co Franz řekl a chci říci pouze jednu věc. Jak víte, společnost Renault je v F1 již dlouho a všichni vědí, že každému dodáváme stejné motory, což se o jiných výrobcích říct nedá. Nebudeme hrát špinavou hru, abychom postoupili o jednu příčku výše,” řekl čtyřnásobný mistr světa ve službách Renaultu.
Objevily se i spekulace, trochu přitažené za vlasy, že Renault v kontraktu vyhrabe něco jako dodatek o poškozování dobrého jména a Toro Rosso nebude závodit v Abú Zabí, protože nedostane motory.
"V Abú Zabí budou mít motory, to je jisté na sto procent,” řekl Prost.