Red Bull má několik řešení motorové otázky
Hondu sleduje hodně zblízka
Christian Horner řekl, že jeho tým má ohledně sezony 2019 a dodavatele motorů několik různých scénářů. Minimálně dva jsou zřejmé. Nabízí se prodloužení smlouvy s Renaultem a sám Horner mluvil o možném partnerství s Hondou, která má nyní pár měsíců na to, aby své schopnosti předvedla ve spojení s menším sesterským týmem Toro Rosso.
"Skvělé je, že máme možnosti. To je situace, na kterou jsme v posledních letech nebyli zvyklí," cituje magazín Racer šéfa týmu Red Bull. "Necháme si čas na zvážení možností a následně se rozhodneme na základě co největšího množství informací, které můžeme sbírat během tohoto roku."
Horner ale nemá k dispozici celý rok. Pokud mají designéři navrhnout mistrovský vůz, budou chtít znát základní parametry pohonné jednotky nejpozději v létě. Jenže FIA chce mít seznam výrobců motorů a jejich odběratelů hotový už na začátku května.
"Pro Toro Rosso je to úžasné. Honda má v F1 bohatou historii, je odhodlaná a ambiciózní. Jako sesterský tým budeme se zájmem sledovat jeho progres během první poloviny tohoto roku."
Důležitý bude nejen výkon, ale i spolehlivost. Při 21 závodech a třech pohonných jednotkách na sezonu by měl jeden motor vydržet sedm kompletních víkendů. Horner vytrvale pokračuje v kritice tohoto pravidla.
"V roce 2018 bude udělena spousta penalizací a při nejhorším scénáři rozhodnou i boj o mistrovský titul. Dostat se do situace, že na 21 závodů máme tři motory, by bylo šílené! Nemyslím si, že by kdokoli chtěl vídět ještě více penalizací, než bylo loni. Bylo by strašné, kdyby tresty za motory rozhodly i celý šampionát."