Stoddart upozorňuje na bezpečnostní riziko
Předmětem kritiky Australana se stal opět Max Mosley.
Prezident FIA Max Mosley se opět ocitl v palbě kritiky ze strany Paula Stoddarta. Předmětem kritiky ze strany Australana se tentokrát stalo nové nařízení, podle kterého budou týmy moci použít pouze jednu sadu pneumatik pro kvalifikaci i závod.
Rozhodnutí týkající se pneumatik představuje jednu z iniciativ FIA, jejímž smyslem je snaha o zpomalení monopostů. Toto opatření se stalo terčem kritiky ze strany jezdců i týmů. Mosley v pátek během rozhovoru pro novináře mimo jiné uvedl: “Všichni tito lidé přišli do světa Grand Prix během posledních deseti let a neví o čem mluví. Může dojít k nehodě, ale není to o nic více pravděpodobnější, než kdyby docházelo k výměně pneumatik."
Stoddart v rozhovoru pro australské rádio Sports Entertainment Network vrátil úder: "Bylo to přijato jako bezpečností opatření – pod hlavičkou bezpečnosti! Co je proboha bezpečnějšího na tom nemít k dispozici deset sad pneumatik, ale pouhé dvě nebo tři? Jednu si nakonec musíte vybrat a pak s ní odjet kvalifikaci i závod.”
Největším faktorem v neustálém zrychlování monopostů hrála takzvaná "válka pneumatik", tedy soupeření mezi Bridgestone a Michelinem. Toto soupeření však podle Stoddarta ani náhodou nekončí.
“Pořád máte dva vysoce konkurenční a skvělé dodavatele pneumatik, Michelin a Bridgestone. Tito dodavatelé bojují neustále na samé hraně. Teď prostě řekneme…´Chlapci, budete spolu i nadále bojovat.´ Šance na jednu směs a typ pneumatiky, který by s přehledem vydržel celou vzdálenost závodu, jsou tak ty tam.
Usilujeme o to, aby pneumatikáři byli vysoce konkurenceschopní, ale vezmeme jim většinu pneumatik a chceme po nich, aby gumy vydržely celou vzdálenost. Pokud dojde k vážné nehodě, přičemž doufám že k tomu nedojde, tak odpovědnost leží na osobě, která vymyslela toto nařízení.
Nebyl to žádný z týmů.”