Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Stoddart upozorňuje na bezpečnostní riziko

Stoddart upozorňuje na bezpečnostní riziko

Předmětem kritiky Australana se stal opět Max Mosley.

Prezident FIA Max Mosley se opět ocitl v palbě kritiky ze strany Paula Stoddarta. Předmětem kritiky ze strany Australana se tentokrát stalo nové nařízení, podle kterého budou týmy moci použít pouze jednu sadu pneumatik pro kvalifikaci i závod.
 
Rozhodnutí týkající se pneumatik představuje jednu z iniciativ FIA, jejímž smyslem je snaha o zpomalení monopostů. Toto opatření se stalo terčem kritiky ze strany jezdců i týmů. Mosley v pátek během rozhovoru pro novináře mimo jiné uvedl: “Všichni tito lidé přišli do světa Grand Prix během posledních deseti let a neví o čem mluví. Může dojít k nehodě, ale není to o nic více pravděpodobnější, než kdyby docházelo k výměně pneumatik."
 
Stoddart v rozhovoru pro australské rádio Sports Entertainment Network vrátil úder: "Bylo to přijato jako bezpečností opatření – pod hlavičkou bezpečnosti! Co je proboha bezpečnějšího na tom nemít k dispozici deset sad pneumatik, ale pouhé dvě nebo tři? Jednu si nakonec musíte vybrat a pak s ní odjet kvalifikaci i závod.
 
Největším faktorem v neustálém zrychlování monopostů hrála takzvaná "válka pneumatik", tedy soupeření mezi Bridgestone a Michelinem. Toto soupeření však podle Stoddarta ani náhodou nekončí.
 
Pořád máte dva vysoce konkurenční a skvělé dodavatele pneumatik, Michelin a Bridgestone. Tito dodavatelé bojují neustále na samé hraně. Teď prostě řekneme…´Chlapci, budete spolu i nadále bojovat.´ Šance na jednu směs a typ pneumatiky, který by s přehledem vydržel celou vzdálenost závodu, jsou tak ty tam.
 
Usilujeme o to, aby pneumatikáři byli vysoce konkurenceschopní, ale vezmeme jim většinu pneumatik a chceme po nich, aby gumy vydržely celou vzdálenost. Pokud dojde k vážné nehodě, přičemž doufám že k tomu nedojde, tak odpovědnost leží na osobě, která vymyslela toto nařízení.
 
Nebyl to žádný z týmů.