Agag: Pro nová auta potřebujeme jiné tratě
Centra měst však Formule E nemíní opustit
Při příležitosti blížící se premiéry nového vozu Formule E 6. března na ženevském autosalonu poskytl promotér série Alejandro Agag médiím svoji úvahu o perspektivách šampionátu. Vybíráme z ní některé zajímavé pasáže.
„S novým autem lze teoreticky dosáhnout maximální rychlosti až 300 km/h,“ píše Agag. „To ovšem znamená, že monopost druhé generace přerostl možnosti současných tratí. Bude proto třeba začít hledat jiné. Zpočátku ale zůstaneme na těch stávajících. Jezdci se jim budou muset přizpůsobit, což by jim nemělo činit žádné potíže.“
„Přicházejí další výrobci, další partneři a další fanoušci. Údaje o sledovanosti strmě rostou a skvělé závody, jako ten v Chile, tomu výrazně napomáhají. Ještě k Santiagu: dvojitý triumf Techeetahu znovu ukázal, jak důležité pro Formuli E je chránit nezávislé týmy, především důslednou kontrolou výše rozpočtů. To je aktuální zvláště dnes, kdy do ní vstupují další automobilky. Pokud na to včas nezareagujeme, lehko se stane, že vznikne výlučně značkový šampionát. Zpočátku to třeba bude pěkné. Ale vyhrává vždycky jen jeden. Ostatní mohou být z neúspěchů frustrováni a odejít. Dokud ovšem máme vedle továrních rovněž silné privátní stáje, jsme schopni toto riziko podstoupit,“ je přesvědčen španělský manažer.
Ten se ve svém článku nevyhnul ani ožehavé otázce zrušeného podniku v Montrealu: „Když nastoupí do funkce nový starosta, může se stát, že mínění vedení města o Formuli E se změní. Naučme se s tím žít. Samozřejmě, rádi bychom měli od počátku neměnný kalendář, nicméně akceptujeme, že to není možné. Ptali jsme se týmů, sponzorů a dalších důležitých činitelů, co preferují. Zda závody na autodromech a pevnou termínovou listinu, nebo centra metropolí a méně stability. Jednoznačně se vyjádřily pro druhou alternativu.“