Ricciardo vidí chybu v nastavování vozu
Méně nastavovat, více jezdit
Daniel Ricciardo nabízí nový pohled na sezonu 2017, a tedy i svoje souboje s Maxem Verstappenem. Při zpětné analýze si Australan uvědomil, že ho mnohdy dostala do problémů snaha perfektně nastavit vůz, ačkoliv by už bylo lepší do něj přestat vrtat a raději začít pracovat na sobě.
"Předtím jsem věděl, že k mým přednostem patřila schopnost cítit vůz," cituje Ricciarda Motorsport. "Mám dobrý cit a v minulosti mi to pomáhalo šetřit pneumatiky. Ale občas už jdu sám proti sobě, protože někdy by už bylo lepší smířit se s tím a prostě jezdit, místo toho, abych (inženýrovi) říkal věci jako: Ach, musíme změnit to a tohle. Dá se říct, že jsem se něco naučil. Někdy je lepší vyhodit svůj sešit oknem a prostě jezdit."
Myslí si, že jeho původní přístup přestal fungovat kvůli zásadně odlišným vlastnostem pneumatik, ne kvůli většímu vozu s efektivnější aerodynamikou.
"Tyto pneumatiky hodně mění chování v závislosti na povrchu trati. Na hladkém povrchu hodně kloužou a nejednou jsem dospěl k tomu, že vůz nebude perfektní. Kvůli nízké přilnavosti při pomalém zahřívání taková pneumatika jednoduše klouže a vůz je pak hůře předvídatelný. Tehdy je lepší vyjet a pokračovat s tím, co zrovna máte. Občas jsem se asi velmi snažil, zkoušel zas a znova napravit něco, co už nešlo.
Zůstat delší dobu u jednoho nastavení a zjistit, jak s ním nejlépe jezdit (by bylo lepší). Párkrát jsme se v tom ztratili, když jsme změnili příliš moc věcí. Je to i přirozené, protože chcete lepší vůz. Je tady nedotáčivý? Tak to zkusíme dát do pořádku. Jenže tím vytvoříte jiný problém a pokračujete v začarovaném kruhu."