Třetí auto McLarenu je klíčem k úspěchu
Podle Pedra de la Rosy se MP4-20 povedlo.
Třetí jezdec McLarenu Pedro de la Rosa si myslí, že by tým z Wokingu měl vytěžit maximum z možnosti nasadit během pátečních tréninků před Grand Prix třetí vůz. Tým by tak mohl získat významnou konkurenční výhodu a vytěžit maximum z potenciálu MP4-20.
Monoposty poháněné agregáty Mercedes Benz jsou považovány za vážného adepta na vítězství v šampionátu. De la Rosa upozorňuje zejména na oslnivou formu Renaultu. Třetí auto by mohlo přinést McLarenu křídla a posunout stáj o krok před konkurenci.
De la Rosa neskrývá optimismus co se potenciálu konceptu MP4-20 týče a nemůže se dočkat svého pátečního vystoupení.
"Postavili jsme skutečně dobré auto – to je pravda," prohlašuje de la Rosa.
"Michelin udělal obrovský krok vpřed. Musíme využít příležitost v podobě třetího vozu. To je moje práce. Znamená to velkou odpovědnost a velmi rád se toho zhostím."
Nepovedený start McLarenu do sezóny 2004, kdy se MP4-19 potácelo mezi týmy ze středu výsledkové listiny, způsobil, že tým nakonec skončil pátý v Mistrovství světa konstruktérů a to i přesto, že revidované MP4-19B pomohlo Kimimu Räikkönenovi k zisku vítězství v GP Belgie.
Celkové páté místo znamená, že McLaren získal možnost nasadit během pátečních tréninků třetí vůz. To představuje zejména s ohledem na změnu nařízení dramatickou výhodu. Minulý rok z podobné výhody profitovala stáj British American Racing, která mimo jiné těžila i z výsledků práce testovacího jezdce Anthonyho Davidsona.
De la Rosa dodává: "Auto je velmi rychlé a je rovněž dobře ovladatelné. Letos se s vozem není třeba prát. Doposud jsme neměli ani jeden problém s motorem. Spolehlivost je vážně dobrá. Co se rychlosti týče, tak jsme na tom s Renaultem podobně. Musíme být tudíž opatrní. Na sezónu jsme připraveni velmi dobře, uvidíme v Melbourne."