Hamilton jasně nejrychlejší
VC Číny – 1. trénink
Mercedes potvrdil, že v Šanghaji se mu daří, a vyhrál úvodní trénink na VC Číny. Mezi Hamiltona a Bottase se však dokázal vklínit Räikkönen.
Očekávaný déšť se zpočátku nedostavil, bylo však chladno, větrno a celkově nevlídno. Vzduch měl jen 18 stupňů, asfalt 19. Pro instalační kola jezdci volili většinou softy nebo střední směs, pouze Vandoorne zkoušel ultrasofty.
První, ovšem rozhodně ne reprezentativní čas 1:42,6 zaznamenal Stroll. Ze silné šestky dal o sobě nejdříve vědět Räikkönen – 1:37,7. Verstappen pak stlačil maximum o další dvě desetiny. Vettel se zařadil na třetí příčku před Ricciarda, jenž po výpadku v Bahrajnu nastoupil s novou baterií a řídicí jednotkou.
Mercedes, který testoval dvě upravené podoby zadního křídla, si jako obvykle dal načas, ale stálo to za to: Bottas 1:36,4 a Hamilton dokonce 1:35,2. Po 40 minutách, kdy týmy vracely úvodní sadu pneumatik Pirelli, vykrystalizovalo pořadí Hamilton (1:34,9, soft), Bottas (1:35,2, soft), Ricciardo (1:35,7, medium), Verstappen (1:35,7, medium), Vettel (1:36,4, soft) a Räikkönen (1:36,7, medium). Na opačném konci výsledkové listiny se nikoliv překvapivě ocitl Stroll.
Mercedes zkoušel dvě varianty zadního křídla
Druhou rundu načal Alonso, ale pozornost na sebe opět strhl Hamilton, který se zlepšil na 1:34,0. Na dráze, na níž se počal snášet lehký déšť, se dostal do potíží Verstappen, menší výlet do kačírku nicméně přestál bez následků. Záhy ho napodobil Vandoorne. Také Hamilton se v jedenácté zatáčce nevyhnul smyku. Hartley ztratil část podlahy, takže po tréninku bude muset být vyměněna.
U Ferrari pilně trénovali zastávky v boxech
Deset minut před koncem vedl Hamilton (soft) před Räikkönenem (+0,4, ultrasoft), Bottasem (+0,5, soft), Ricciardem (+0,5, ultrasoft), Verstappenem (+0,7, ultrasoft) a Vettelem (+0,7, ultrasoft). Ze „zbytku světa“ byl nejlepší Magnussen (+1,2, ultrasoft). A na tom se už nic nezměnilo.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:33,999 | 22 | |
2. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:34,358 | + 0.359 | 14 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:34,457 | + 0.458 | 28 |
4. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:34,537 | + 0.538 | 22 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:34,668 | + 0.669 | 22 |
6. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:34,861 | + 0.862 | 18 |
7. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:35,178 | + 1.179 | 21 |
8. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:35,616 | + 1.617 | 23 |
9. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:35,718 | + 1.719 | 21 |
10. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:35,800 | + 1.801 | 18 |
11. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:36,037 | + 2.038 | 21 |
12. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:36,044 | + 2.045 | 29 |
13. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:36,051 | + 2.052 | 28 |
14. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:36,351 | + 2.352 | 32 |
15. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:36,691 | + 2.692 | 31 |
16. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:36,715 | + 2.716 | 23 |
17. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:36,723 | + 2.724 | 23 |
18. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:36,756 | + 2.757 | 25 |
19. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:36,909 | + 2.910 | 21 |
20. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:37,277 | + 3.278 | 28 |