Mercedes první o sedm tisícin
VC Číny – 2. trénink
Mercedes pro sebe Hamiltonovou zásluhou získal také druhý trénink v Šanghaji. Jeho náskok na Ferrari, a to i v jízdě na delší úseky, je ovšem minimální.
Počasí se příliš nezměnilo, bylo zataženo, ale sucho. Teploměr zůstal na osmnácti stupních, asfalt se ohřál na jednadvacet.
Seanci zahájily oba haasy, přičemž Magnussen obul softy a Grosjean střední směs. Na ní zajel základní čas 1:36,8. Téměř okamžitě byl ale překonán Hartleyem (1:36,7). Potom šly na špici renaulty Hülkenberga (soft) a Sainze (medium). To platilo jen do chvíle, kdy do akce vyrazil Bottas (medium) – 1:34,4. Hamiltonovi (soft) se nejprve nepodařilo udržet ideální stopu, ale pak zabral a ubral z výkonu svého parťáka dvě desetiny. Na třetí místo se posunul Vettel (medium). Poslední slovo v této fázi nicméně patřilo Räikkönenovi (soft).
Pak se všechno jakoby smazalo a nastalo přezbrojení na ultraměkké pneumatiky. Hamilton tentokrát neotálel a ihned na nich zaknihoval 1:33,5. Bottas se mu téměř vyrovnal.
Těžké chvíle přišly na piloty Williamsu. Stroll dle vlastních slov „ztratil záď“ a roztočil se. Sirotkin zase přišel o pravé zpětné zrcátko, což mu podstatně ztížilo orientaci. Taneček předvedl v ošemetné jedenácté zatáčce rovněž Grosjean.
I bez této minely by Strolla poslední příčka neminula
Ve skvělém světle se znovu ukázal Räikkönen, jemuž na Hamiltona chybělo jen sedm tisícin sekundy! Opět tak byl rychlejší než Vettel. Verstappenovi patřila pátá příčka, nečekaně pomalému Ricciardovi až devátá.
Úvod longrunů, tedy simulace velké ceny, absolvovali jezdci vesměs na použitých ultrasoftech. Dominovali Vettel (1:38,7) a znovu Hamilton (1:38,8), dařilo se také Verstappenovi (1:39,0). Průměr elity se ustálil v rozmezí 1:39,3 až 1:39,4. Později se ovšem ukázalo, že o něco rychleji se dá jet na čerstvých měkkých (Räikkönen, Hamilton) a středních (Bottas, Vettel) gumách, které tak zřejmě budou v závodním režimu vhodnější volbou.
Kimi Räikkönen má v úvodu sezony výbornou formu
Smůla potkala Vandoornea, jenž musel odstavit auto. Příčinou bylo patrně uvolněné kolo vpravo vzadu.
Pár minut před koncem se zase slabě rozpršelo a dráha se bleskově vyprázdnila.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:33,482 | 26 | |
2. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:33,489 | + 0.007 | 26 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:33,515 | + 0.033 | 27 |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:33,590 | + 0.108 | 27 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:33,823 | + 0.341 | 26 |
6. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:34,313 | + 0.831 | 30 |
7. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:34,458 | + 0.976 | 26 |
8. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:34,473 | + 0.991 | 28 |
9. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:34,557 | + 1.075 | 26 |
10. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:34,632 | + 1.150 | 23 |
11. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:34,792 | + 1.310 | 30 |
12. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:34,849 | + 1.367 | 33 |
13. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:34,874 | + 1.392 | 30 |
14. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:35,163 | + 1.681 | 22 |
15. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:35,333 | + 1.851 | 37 |
16. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:35,340 | + 1.858 | 31 |
17. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:35,624 | + 2.142 | 29 |
18. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:35,916 | + 2.434 | 26 |
19. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:36,471 | + 2.989 | 26 |
20. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:37,147 | + 3.665 | 19 |