Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Zima nejméně vadila Vettelovi

Zima nejméně vadila Vettelovi

VC Ćíny – 3. trénink

Navzdory značnému chladu, jenž měl nahrávat stříbrným šípům, vyhrál třetí trénink Sebastian Vettel. Je však nutno dodat, že jeho největší soupeři doplatili na virtuální safety car.

Déšť měl oproti předpovědi zpoždění. Včera se pořádně spustil až těsně po skončení druhého tréninku a provázel, byť v menší intenzitě, také úvod dnešní seance. Brzy sice usral, zato se přidal silný vítr. Teplota spadla na 12 (vzduch), respektive 15 (asfalt) stupňů.

Role průzkumníků se zhostily oba saubery, ze špičky se jako první na trati objevil Räikkönen. Na pozvolna osychajícím povrchu dosáhl času 1:37,8. Zbylí favorité nijak z boxů nepospíchali, na Ricciardově voze se kontrolovala převodovka.

Po čtvrthodině seznal Vettel, že podmínky jsou již vyhovující. Měl pravdu, z výkonu svého kolegy ubral na ultasoftech hned čtyři sekundy – 1:33,7. Mercedes vyslal oba piloty na dráhu na tvrdší směsi – že by předznamenání strategie pro druhou část kvalifikace? Bottas zaostal za Vettelem o 1,5, Hamilton o 1,1 sekundy. Zpět k mechanikům se předčasně vracel Vandoorne, protože v jeho mclarenu nefungovala telemetrie.

Brzdy dostávají v Šanghaji zabrat, jak dokládá pohled na vůz Romaina Grosjeana

Přesně v polovině tréninku potkal nezdar Hamiltona. Ve výjezdu z desáté zatáčky se ocitl na umělé trávě, která byla stále ještě mokrá, a dostal hodiny. Situaci ale nakonec zvládl. V té době platilo pořadí Vettel (1:33,7), Bottas (+0,7), Sainz (+0,9), Raikkönen (+1,1), Hülkenberg (+1,2) a Ricciardo (+1,4).

Räikkönen jako první nasadil čerstvé ultrasofty, zaknihoval 1:33,5 a šel do čela. Úplně jiné starosti měl Ricciardo, z jehož monopostu se vyvalil hustý dým, takže ho byl nucen odstavit. Christian Horner později oznámil, že patrně odešlo turbo, což je pro Red Bull těsně před kvalifikací pěkné nadělení.

Během vyprošťování byl zaveden režim virtuálního safety caru. Radost z toho neměli u Mercedesu, protože oba jeho jezdci museli přerušit svoje rychlá kola. Po jeho zrušení se Vettel, rovněž na novém obutí, dostal na 1:33,0.

V závěru se ještě Verstappen zařadil na čtvrtou příčku. Středu pole opět dominoval Magnussen, následován dvěma vozy Force India.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:33,018   14
2. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:33,469 + 0.451 21
3. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:33,761 + 0.743 16
4. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:33,969 + 0.951 14
5. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:34,057 + 1.039 14
6. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:34,329 + 1.311 25
7. Sergio Pérez Force India Mercedes 1:34,445 + 1.427 14
8. Esteban Ocon Force India Mercedes 1:34,456 + 1.438 16
9. Carlos Sainz Renault Renault 1:34,582 + 1.564 20
10. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:34,741 + 1.723 13
11. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:34,841 + 1.823 16
12. Fernando Alonso McLaren Renault 1:34,851 + 1.833 13
13. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:34,977 + 1.959 16
14. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:34,991 + 1.973 20
15. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:35,061 + 2.043 4
16. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:35,079 + 2.061 16
17. Lance Stroll Williams Mercedes 1:35,375 + 2.357 16
18. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:35,497 + 2.479 14
19. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:35,679 + 2.661 13
20. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:35,756 + 2.738 6