Zima nejméně vadila Vettelovi
VC Ćíny – 3. trénink
Navzdory značnému chladu, jenž měl nahrávat stříbrným šípům, vyhrál třetí trénink Sebastian Vettel. Je však nutno dodat, že jeho největší soupeři doplatili na virtuální safety car.
Déšť měl oproti předpovědi zpoždění. Včera se pořádně spustil až těsně po skončení druhého tréninku a provázel, byť v menší intenzitě, také úvod dnešní seance. Brzy sice usral, zato se přidal silný vítr. Teplota spadla na 12 (vzduch), respektive 15 (asfalt) stupňů.
Role průzkumníků se zhostily oba saubery, ze špičky se jako první na trati objevil Räikkönen. Na pozvolna osychajícím povrchu dosáhl času 1:37,8. Zbylí favorité nijak z boxů nepospíchali, na Ricciardově voze se kontrolovala převodovka.
Po čtvrthodině seznal Vettel, že podmínky jsou již vyhovující. Měl pravdu, z výkonu svého kolegy ubral na ultasoftech hned čtyři sekundy – 1:33,7. Mercedes vyslal oba piloty na dráhu na tvrdší směsi – že by předznamenání strategie pro druhou část kvalifikace? Bottas zaostal za Vettelem o 1,5, Hamilton o 1,1 sekundy. Zpět k mechanikům se předčasně vracel Vandoorne, protože v jeho mclarenu nefungovala telemetrie.
Brzdy dostávají v Šanghaji zabrat, jak dokládá pohled na vůz Romaina Grosjeana
Přesně v polovině tréninku potkal nezdar Hamiltona. Ve výjezdu z desáté zatáčky se ocitl na umělé trávě, která byla stále ještě mokrá, a dostal hodiny. Situaci ale nakonec zvládl. V té době platilo pořadí Vettel (1:33,7), Bottas (+0,7), Sainz (+0,9), Raikkönen (+1,1), Hülkenberg (+1,2) a Ricciardo (+1,4).
Räikkönen jako první nasadil čerstvé ultrasofty, zaknihoval 1:33,5 a šel do čela. Úplně jiné starosti měl Ricciardo, z jehož monopostu se vyvalil hustý dým, takže ho byl nucen odstavit. Christian Horner později oznámil, že patrně odešlo turbo, což je pro Red Bull těsně před kvalifikací pěkné nadělení.
Během vyprošťování byl zaveden režim virtuálního safety caru. Radost z toho neměli u Mercedesu, protože oba jeho jezdci museli přerušit svoje rychlá kola. Po jeho zrušení se Vettel, rovněž na novém obutí, dostal na 1:33,0.
V závěru se ještě Verstappen zařadil na čtvrtou příčku. Středu pole opět dominoval Magnussen, následován dvěma vozy Force India.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:33,018 | 14 | |
2. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:33,469 | + 0.451 | 21 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:33,761 | + 0.743 | 16 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:33,969 | + 0.951 | 14 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:34,057 | + 1.039 | 14 |
6. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:34,329 | + 1.311 | 25 |
7. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:34,445 | + 1.427 | 14 |
8. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:34,456 | + 1.438 | 16 |
9. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:34,582 | + 1.564 | 20 |
10. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:34,741 | + 1.723 | 13 |
11. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:34,841 | + 1.823 | 16 |
12. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:34,851 | + 1.833 | 13 |
13. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:34,977 | + 1.959 | 16 |
14. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:34,991 | + 1.973 | 20 |
15. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:35,061 | + 2.043 | 4 |
16. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:35,079 | + 2.061 | 16 |
17. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:35,375 | + 2.357 | 16 |
18. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:35,497 | + 2.479 | 14 |
19. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:35,679 | + 2.661 | 13 |
20. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:35,756 | + 2.738 | 6 |