Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Fantastickou bitvu s Räikkönenem vyhrál Vettel

Fantastickou bitvu s Räikkönenem vyhrál Vettel

VC Číny – kvalifikace

V úterý a ve středu se na okruhu Circuit de Catalunya poblíž Barcelony uskutečnily poslední předsezonní testy GP3. Na stejné trati za tři týdny odstartuje pravděpodobně poslední sezona této série.

Úterý

V Barceloně týmům sice oproti předchozím testům přálo počasí, trápila je ovšem znečištěná trať ze závodů, které se na okruhu uskutečnily minulý víkend. První polovinu dopolední části proto týmy strávily instalačními koly a relevantní časy na hladkých pneumatikách začaly zajíždět až v polovině dopoledne. Jako první se na úroveň minuty a 36 sekund dostal Beckmann. Dvacet minut před koncem dopolední části se ustálilo pořadí Boccolacci, Kari, Calderonová. V posledních pěti minutách došlo k plánovanému testu virtuálního safetycaru, takže týmy již nedostaly příliš prostoru ke zlepšení. Jen Calderónové se podařilo překonat Kariho.

Nejlepších dopoledních časů dosáhli Boccolacci, Calderónová, Kari a Correa, jako pátý skončil Will Palmer, který vůbec poprvé testoval vůz MP Motorsportu.

Odpoledne se v čele usadili piloti ART Hubert, Ilott a Hughes. Dvě a půl hodiny před koncem odpolední části do bariéry vrazil Hubert a byla vyvěšena první červená vlajka dne.

Po restartu se pořadí v čele neměnilo, jelikož týmy se věnovaly simulaci závodu. K rychlým kolům se vrátily až poslední půl hodinu. Nejdříve se v čele usadil Ilott následovaný Mazepinem. O pět minut později dvojici ARTu překonal Pulcini, když stanovil nejrychlejší čas dne 1:32,785 . Pilota Camposu již nikdo nepřekonal. Za ním skončili Ilott, Mazepin a Hughes.

Nejrychlejší časy dne (shodné s odpolední částí testů):

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Leonardo Pulcini Campos Racing Mecachrome 1:32,785   62
2. Callum Ilott ART Mecachrome 1:32,797 + 0.012 84
3. Nikita Mazepin ART Mecachrome 1:32,848 + 0.063 79
4. Jake Hughes ART Mecachrome 1:32,971 + 0.186 75
5. Giuliano Alesi Trident Mecachrome 1:33,014 + 0.229 54
6. Pedro Piquet Trident Mecachrome 1:33,039 + 0.254 60
7. Anthoine Hubert ART Mecachrome 1:33,337 + 0.552 62
8. David Beckmann Jenzer Motorsport Mecachrome 1:33,387 + 0.602 44
9. Dorian Boccolacci MP Motorsport Mecachrome 1:33,483 + 0.698 69
10. Niko Kari MP Motorsport Mecachrome 1:33,652 + 0.867 89
11. Simo Laaksonen Campos Racing Mecachrome 1:33,749 + 0.964 59
12. Tatiana Calderónová Jenzer Motorsport Mecachrome 1:33,803 + 1.018 56
13. Will Palmer MP Motorsport Mecachrome 1:33,898 + 1.113 65
14. Julien Falchero Arden International Mecachrome 1:34,063 + 1.278 63
15. Ryan Tveter Trident Mecachrome 1:34,116 + 1.331 68
16. Juan Manuel Correa Jenzer Motorsport Mecachrome 1:34,139 + 1.354 59
17. Gabriel Aubry Arden International Mecachrome 1:34,313 + 1.528 82
18. Diego Menchaca Campos Racing Mecachrome 1:34,603 + 1.818 73
19. Joey Mawson Arden International Mecachrome 1:35,239 + 2.454 66
20. Alessio Lorandi Trident Mecachrome 1:35,254 + 2.469 35

 

Středa

Ve středu ráno byly podmínky naprosto ideální, proto se na trati ihned objevili piloti Tridentu Tveter, Lorandi a Piquet, které vzápětí následoval zbytek pole. Nejrychlejší byl Falchero, poté ovšem zavlály červené vlajky, jelikož Lorandi kvůli technickým problémům musel odstavit svůj vůz.

Jakmile se začalo znovu jezdit, ukázalo se, že piloti jsou schopni zajíždět rychlejší časy, než tomu bylo v úterý. Ilott rychle překonal Falcherův čas a stal se prvním, který se dostal pod 1:32. V závěrečné hodině byl o pouhé tři setiny sekundy rychlejší Ilottův týmový kolega Hubert a ujal se vedení. Jelikož závěr dopolední části byl věnován simulacím závodu a opět testům virtuálního safety caru, Hubert v čele již zůstal. Za ním skončili kolegové  Ilott a Hughes, jako čtvrtý Boccolacci následovaný Pulcinim.

Odpoledne na trať vyjel jako první Pedro Piquet, který měl půlhodinu trať jen sám pro sebe. Ostatní se prakticky celé odpoledně věnovali simulaci závodů a nácviku zastávek v boxech. Změna nastala až v poslední hodině, kdy se do čela dostala Calderónová. Pět minut před koncem se vedení ujal Alesi s časem 1: 32.901, tedy o dvě desetiny sekundy pomalejším, než byl nejlepší dopolední výkon. Za něj se seřadili Calderónová, Piquet, Correa, Mawson a Beckmann.

Nejrychlejší časy dne (shodné s dopolední částí testů):

 
p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Anthoine Hubert ART Mecachrome 1:31,751   98
2. Callum Ilott ART Mecachrome 1:31,780 + 0.029 90
3. Jake Hughes ART Mecachrome 1:31,983 + 0.232 107
4. Dorian Boccolacci MP Motorsport Mecachrome 1:32,049 + 0.298 76
5. Leonardo Pulcini Campos Racing Mecachrome 1:32,073 + 0.322 77
6. Nikita Mazepin ART Mecachrome 1:32,290 + 0.539 85
7. Tatiana Calderónová Jenzer Motorsport Mecachrome 1:32,378 + 0.627 85
8. Giuliano Alesi Trident Mecachrome 1:32,383 + 0.632 85
9. Julien Falchero Arden International Mecachrome 1:32,418 + 0.667 105
10. Niko Kari MP Motorsport Mecachrome 1:32,479 + 0.728 92
11. Pedro Piquet Trident Mecachrome 1:32,484 + 0.733 87
12. Simo Laaksonen Campos Racing Mecachrome 1:32,520 + 0.769 78
13. Will Palmer MP Motorsport Mecachrome 1:32,579 + 0.828 91
14. David Beckmann Jenzer Motorsport Mecachrome 1:32,633 + 0.882 82
15. Juan Manuel Correa Jenzer Motorsport Mecachrome 1:32,803 + 1.052 82
16. Joey Mawson Arden International Mecachrome 1:32,839 + 1.088 81
17. Diego Menchaca Campos Racing Mecachrome 1:32,914 + 1.163 72
18. Ryan Tveter Trident Mecachrome 1:32,937 + 1.186 82
19. Gabriel Aubry Arden International Mecachrome 1:33,392 + 1.641 90
20. Alessio Lorandi Trident Mecachrome 1:43,109 + 11.358 3