Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Gaslyho překvapilo masivní zhoršení

Gaslyho překvapilo masivní zhoršení

Toro Rosso: Vůz se může zhoršit ze dne na den

Po fantastickém čtvrtém místě z VC Bahrajnu, do které Pierre Gasly odstartoval z pátého místa, přišlo v Číně vypadnutí v Q1. Mladý francouzský jezdec byl po kvalifikaci překvapen masivním zhoršením. Ne ze závodu na závod, to se očekávalo, kvůli 1.3 kilometru dlouhé rovince a výkonu motoru Honda, jenže STR13 se zhoršilo ze dne na den.

"Věděli jsme, že dostat se do top 10 bude náročné, ale očekávali jsme tak jedenácté, dvanácté místo a ztrátu pár desetin," kroutil hlavou Gasly. "Řekl bych, že dnes jsme udělali masivní krok vzad. Když to porovnávám se včerejškem, tak jsme ztratili velkou část rychlosti. Tohle jsme tedy nečekali."

Ukázalo se, že inženýři včera večer strávili hodiny vylepšováním základního nastavení Gaslyho vozu, jenže ve skutečnosti je pouze zhoršili a mezi dopoledním tréninkem a kvalifikací už nebyl čas vrátit vše do původního stavu.

"Provedli jsme nějaké změny a kompletně jsme tím změnili vyvážení. Teď máme úplný opak toho, co jsme měli včera. Přišli jsme o všechny silné stránky a zůstal pouze strašně těžko předvídatelný vůz. Dopoledne jsem téměř havaroval v osmé zatáčce a potom i v desáté. Prostě masivní ztráta přítlaku zadní části vozu. Přitom včera to bylo naší silnou stránkou, byli jsme hodně stabilní."

Jak se to podepsalo na kvalifikačním kole?

"Vůz byl ohromně přetáčivý a neměl trakci. Když obujete v kvalifikaci ultraměkké gumy, tak zpravidla máte masivní přilnavost a cítíte obrovský potenciál, jenže dnes se mi všude přetáčela kola. Ve třetí, šesté, desáté a třinácté zatáčce jsem neměl žádnou trakci."

Zdálo by se, že STR13 je prostě "primadona" a funguje pouze, když se mu zrovna chce. V Melbourne moc nejelo, v Bahrajnu ano a v Číně také, ale pouze v pátek. Tak to prý ale není.

"V Melbourne to byla moje chyba, lehce jsem se mohl dostat do Q2. Dnes jsem udělal, co bylo v mých silách, ale se zádí to byl jeden velký boj. Ohromné ​​překvapení, dalo by se říci."


Gaslyho týmový kolega Brendon Hartley postoupil do Q2, ale v té už byl poslední a proto mu patří 15. startovní pozice. Prozradil, které jsou asi dvě největší slabiny jeho vozu.

"Já osobně si myslím, že nejvýznamnějšími faktory jsou teplota a vítr. Neříkám, že znám všechny odpovědi, ale tohle se stalo i v neděli v Austrálii. Když se oteplilo, vždycky jsme se zlepšili. A když se rozfoukal vítr, vždycky nás to postihlo více než ostatní.

Aerodynamika vozu F1 je velmi komplikovaná a když fouká vítr, tak se vše mění. Dobrou zprávou je, že vůz má potenciál, jenom se ho musíme naučit odemykat za různých podmínek."