Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Verstappen přiznal vinu za kolizi s Vettelem

Verstappen přiznal vinu za kolizi s Vettelem

Směšný trest za odstřelení soupeře

Jedním z klíčových momentů závodu byla ve 43. kole kolize mezi Vettelem a Verstappenem. Jeli v té chvíli na třetím a čtvrtém místě a schylovalo se k velké bitvě. Místo toho netrpělivý Verstappen nevyčkal na vhodnější okamžik, zbrkle zaútočil a jako kamikaze odstřelil svého soupeře z trati. Oba se roztočili, ale mnohem víc na střet doplatil Vettel.

Vedoucí jezdec průběžného pořadí mistrovství světa ztratil velmi cenné body. S poškozeným vozem i pneumatikami po nezaviněné kolizi dojel až osmý (čtyři body), zatímco v očekávaném finiši by skončil čtvrtý nebo pátý (12 nebo 10 bodů). Rozdíl může hrát v konečném účtování významnou roli.

Viník kolize Verstappen vyvázl s trestem víceméně směšným: s penalizací 10 vteřin připočtenou ke konečnému výsledku. Cílem projel čtvrtý, ale klesl jen na páté místo. Není divu, že mezi oběma jezdci došlo hned po závodě k emotivní konverzaci. Verstappen uznal, že nese za kolizi s Vettelem plnou vinu.

V průběhu závodu využil Red Bull nasazení zpomalovacího vozu k výměně pneumatik na obou vozech za čerstvé měkké. Ricciardo proměnil tuto strategii ve vítězství a Verstappen se posouval závodním polem kupředu. Nejprve se utkal s Hamiltonem a přitom trochu ztratil půdu pod nohama, když malinko vyjel z dráhy. Potom bojoval s Vettelem o třetí pozici a pozdním manévrem ve vlásence přivodil oběma vozům hodiny.

 

Po nárazu Verstappena do ferrari se obě auta roztočila do smyku

 

Viděl jsem, že zápolí s pneumatikami, a snažil jsem se ho před zatáčkami vybrzdit,“ řekl Verstappen. „Přitom se mi zablokovala zadní kola a narazil jsem do něj. Samozřejmě to byla moje chyba. To jsem nechtěl. Když už je po všem, snadno se řekne, že jsem měl počkat, a pravděpodobně by to bylo nejlepší řešení, ale bohužel se to stalo.“

Tato kolize je poslední ze spousty incidentů, které měl Verstappen za první tři závody letošní sezony F1. Když na něj televizní stanice Sky Sports F1 uhodila, jestli by neměl být méně agresivní, odpověděl: „Komentuje se to lehce. Momentálně se to pochopitelně nevyvíjí tak, jak bych si přál, ale znamená to, že se musím zklidnit? Podle mě ne. Je velká smůla, že se to přihodilo, a potřebuju všechno analyzovat a do příštích závodů se vrátit silnější.

Zahlédl jsem ho pozdě,“ popisoval situaci Vettel, který zůstává v čele celkové klasifikace před Hamiltonem, ale už jen o jedenáct bodů. „Nechal jsem mu tam trochu místa. Abych byl upřímný, čekal jsem, že mě dojede dřív. Neměl jsem v úmyslu se mu bránit, protože jsem viděl u Daniela, že to nemá smysl. Na čerstvých gumách byli příliš silní. A tak jsem nechtěl riskovat výsledek závodu a pokazit ho i těm za sebou. Jenomže udělal chybu a zablokoval si kola. To se stává. Podle mě to odhadl špatně a pokazil výsledek nám oběma.

Na otázku, zda by se měl Verstappen zklidnit, Vettel odvětil: „Má za sebou už dost závodů, ale tohle se může stát, i když jich budete mít na kontě tři sta. Nesmí se zapomínat, že rozhodování v autě je velmi těžké, ale takové věci by měl mít závodník na mysli a dávat si záležet, aby nehavaroval. Klidně si mohl urazit přední křídlo nebo prorazit pneumatiku. Nakonec jsme měli oba kliku.

 

Sebastian Vettel přišel vinou soupeře o cenné body